Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Remix Jaroslava Vrchlického

20. 03. 2022
1
7
406
Autor
Báseň_roku

Soutěž v poezii - BR I./2022

 

Každý má možnost připsat TŘI hlasy  NA OZNÁMENÍ O HLASOVÁNÍ soutěže, ne pod báseň. Na tipy či hlasy přímo u díla nebude v součtu hlasů brán zřetel.

 
 
Za trochu světla
uprostřed temnot
za trochu naděje
uprostřed bolesti
za trochu něhy
uprostřed křiku
 
Za trochu lásky
šel bych světa kraj
 
(Ale nebude jim tam chybět až si ji pak vezmu?)
 

7 názorů

Silene
28. 03. 2022
Dát tip

Text coby experiment určitě výstřižný už názvem, který se k činu přiznává, práská se, či čestně hlásí. Riziko podobného autorského přístupu se v soutěžním klání může odrazit právě v onom do jisté míry neuspokojivém čtenářském pocitu rozpaků z očividné vykradenosti; při očekávání originálního textu apod. Otázka závěrem má ovšem své opodstatnění.  


Kočkodan
26. 03. 2022
Dát tip

Jsem čtenář, kterého nadchnul (ano, nebojím se užít tohoto slovesa) vtipný šlus. Hlavně za něj určitě uznalý plác kočkodaní prackou po rameni.


Parafráze, která má vtip a - škoda!, že trochu okoukaný svrchník...


To, co je převzato z Vrchlického, je silné. Zbytek tvoří jen slabý odvar.


Delfín
21. 03. 2022
Dát tip Zajíc Březňák

Sorry, ale je to jen pár výkřiků z poupravených opajcnutých spojení.

A tolik lásky se ti sotva dostane, aby někde chyběla.

Láska je věčná a nekonečná, 

zdrojem není jen jedna slečna

(či mladík, pokud jsi snad žena!),

Láska je hodna svého jména!


Janina6
21. 03. 2022
Dát tip

Mně se moc líbí ten závěr, je vtipný. Jinak mi to přijde poskládané z až příliš okoukaných spojení (světlo uprostřed temnot atd.)


silné sdělení, Vrchlického pasáž je nejsilnější


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru