Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pražská příhoda

24. 03. 2022
13
18
390

Kamarád nesnáší mobily. Kamarád nesnáší telefonování na ulici.

Je varhaník, spinetista, klavírista, skladatel a virtuos. Je také vysoký muž výrazných rysů a pronikavého pohledu.

Muzikant na volné noze, proto bere kdejaké štace.

A tak se stalo, že měl hrát v Praze.

Přijel, jak se u profesionálů čeká, o něco dříve. Ale že bylo o hodně dříve, šel se projít na Václavák.

Již oblečen do pracovního oděvu (smokink) s motýlkem, se kochal romantickými vzpomínkami na dávné rande s tehdy ještě budoucí manželkou, se kterou mají nyní pět dětí a pořád se mají rádi.

Když tu náhle vstoupila do jeho zrakového a sluchového pole skvostně oděná žena. Mobil u ucha, telefonovala. Co telefonovala. Přímo hulákala přibližně tato slova:

"Cože, jak jste to říkal?! Na to zapomeňte! Na Slapy? To jste se pomátl! Do konce týdne? Tak leda za měsíc … a nééé deset kusů, tak maximálně tři! Jo slyšíte dobře! Tři kusy a za měsíc!"

Už zrychloval krok, můj kamarád s představou, že jí ten mobil vytrhne z ruky, rozšlápne, nebo aspoň něco od plic řekne.

Ale jak se nemohl rozhodnout, kterou variantu vybere, zabočila ona žena do kavárny.

 Sledoval ji přes výlohu, a intuitivně čekal, že přijde příležitost, že přijde nápad.

 Když už seděla a začala usrkávat preso, přišel. Vstoupil.

Přišel rázně k jejímu stolečku, postavil se ve svém černém smokinku do pozoru, pak se k ní mírně sklonil, důrazně pomalu pozdravil a pravil:

"Tak milá paní! Na ty Slapy pojedete JEŠTĚ DNES! A ne nějaké TŘI kusy, ale DVANÁCT kusů přivezete! Je něco z toho, co vám teď říkám, nesrozumitelné? Vidím, že není. Na shledanou."

Řízně se otočil a odešel, zanechav za sebou "Lotovu ženu po ohlédnutí se zpět na Sodomu."

Mám silné tušení, že tam sedí dodnes.

Ovšem až po cestě na Slapy.


18 názorů

dík za úsměv Milane


MilanH
29. 03. 2022
Dát tip

:-)


ysslandia - ano, možné to je,tak jak píšeš


Šustivý písek
25. 03. 2022
Dát tip Mystikuchař

Já bych okamžitě jela na Slapy s dvanácti kusy :-).


ysslandia
25. 03. 2022
Dát tip

Už zrychloval krok s představou....neviem,ale výraz už zrýchľoval krok,muj kamarát s představou .-dosť nešťastné spojenie aspoň pre mňa... keďže si tomu venoval dostatok priestoru,aby sa vedelo o koho ide-možno pri zmene slovosledu by to sedelo viac,ale takto dosť rušivý moment

Když na začiatku vety -v tomto slede veľmi seknuto na mňa...neviem,tá pointa by si možno žiadala viac "špiku"


lastgasp
25. 03. 2022
Dát tip Gora

Skvělá nahrávka a úžasný smeč. Nad bystřinkou slov stojí úžasný nápad. Sobecká nevšímavost někdy nezná mezí. Tipuji.



:-)))....super!


Dík za analýzu, výborný


Spíš si řekla: "To byl zas nějaký blázen, lidi teď blbnou na kvadrát, chudák, má asi pocit, že jeho kompulze a obsese jsou středem všehomíra." Jak znám inteligentní a nezávislé ženy (obzvláště ty, co podnikají), tak nemají pro halekající cizince mluvící v nesrozumitelných jinotajích moc času ani pochopení. A když už se dají na umění, tak si z toho nedělají hlavní zdroj obživy, aby nemusely brát "kdejaké štace". Potlačované frustrace jsou prevít, nemám pravdu, Radovane (když už člověka donutí, aby pronásledoval neznámou ženu až kamsi do kavárny)? Chlapi, kteří mají koule (abych parafrázoval Tvou oblíbenou metaforu) většinou počkají, co jejich protějšek odpoví - pokud člověk něco vyhrkne a pak uteče, bývá to zpravidla proto, že má naděláno v kalotách. 


Kočkodan
25. 03. 2022
Dát tip Perla Sch.

Radovane, dám ti radu,

jež zavání fyzikou,

nemačkej si břicho,

zvyšuješ tím riziko,

že přerušíš ticho

a něco se ozve vzadu

při úniku střevních plynů.

Psaní klidné není, inu,

jde o téma prdy

a já nejsem hrdý,

co to ze mne zase leze.

Nepřekročím vkusu meze?

Nedočkám se odsudku,

kam jsem došel od pupku?...


Gora
24. 03. 2022
Dát tip

Radovane, mně je spíš divné, že někteří lidé svým hlasitým hovorem pouští nepovolané do svého soukromí... ale dobré, kamarád dal dotyčné za vyučenou...

smoking


smíchy si břicho mačkám

ty jsi poet kvalit Žáčka


Kočkodan
24. 03. 2022
Dát tip Radovan Jiří Voříšek, Gora

K ústům míří šálek presa,

však stojí tu muž v smokingu

a s důrazem jeho rety

pronášejí ony věty,

paže strne, brada klesá,

jasný případ šokingu,

roztřásly se ženy tlapy

(nuže dobrá – tedy ruce),

zacvakaly zuby v puse,

nedopila kávičku,

nápoj platí jako ve snách,

tvář ovládla vizáž děsná,

záhy vidno dámičku,

jak z kavárny domů prchá,

v byznysu je sice mrcha,

vemte na to ale jed,

že dost brzy, málem hned,

už vyrazí směrem Slapy

a provede změnu v kusech,

poveze jich vskutku tucet.

 

Ač nepřijde salva díků

od příjemce zboží,

byl to nápad boží,

moc tě chválím, varhaníku!


To by si zasloužili všichni ti, kteří nás oblažují svými výlevy. Soukromí je pro ně cizí slovo.


annnie
24. 03. 2022
Dát tip

:) :) :)


Janina6
24. 03. 2022
Dát tip

Tak to musel být šok :-) Ráda bych tu paní viděla, jak rozklepaná vyřizuje tu "objednávku"... zajímalo by mě, čeho ty kusy byly... snad nevážily metrák...

Myslím, že hodně lidí nesnáší ve svém okolí hlasité řvaní do mobilu. Paradoxně ovšem oni sami bývají přistiženi, jak dělají totéž...

Můj kamarád zase nevydržel kdysi v restauraci u jednoho ze stolů opravdu hlučně a dlouho vyřizovaný telefonát a obrátil se na dotyčného s žádostí: "Hlasitěji, prosím! Není vás dobře slyšet!" Ten člověk kupodivu pochopil, rychle hovor ukončil a dokonce broukl naším směrem "pardon".


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru