Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hlavná stanica - hot point - Channell nomer1

27. 03. 2022
12
13
371
Autor
Abakus

tentoraz je to o chlp vážnejšie

Hlavná stanicadeň druhý

Budova prešla rekonštrukciou. Je tu odpočiváreň – na poschodí, ale niekto zabudol v rámci rekonštrukcie postaviť výťahy. A na to všetko sa pozerá dav uštvaných krojovaných žien s ostrými rysmi – dosť mi to pripomínalo môj prvý šlabikár – ale ten ilustroval Hložník a toto dielo namaľoval Gajdoš. Vyniesť plne naložené kufre schodiskom sem a potom tam, pretože úschovňa nie je na to, aby si do nej hocikto hocikedy mohol odložiť nejaký ten kufor. No aspoň sa  staráme o rozvoj kulturistiky našich a zahraničných cestujúcich.

Alebo všetko je ináč. Nie sú bagety – nosia ich dobrovoľníci  priamo za Ukrajincami. Na stolíku ostalo niekoľko masiek a aj tie boli pomaly na prídel.   Jeden dobrovoľník má kľúče od skladu a málokedy je to ten, čo ho oslovím.

Ráno začalo hysterickým záchvatom Dáši. Zavolali ma k nej. Stála  a plakala, stratila pas a mobil. Alebo jej ho ukradli. Bola nešťastná a zúfalá a ja som zavolala policajtov. S Dášou sa  nie veľmi dalo komunikovať. Policajti to vzdali ale dohodli sme sa, že až sa pani Dáša dá trochu dohromady, spíšu zápisnicu aby jej na vyslanectve mohli vystaviť nový pas, alebo nejakú náhradu.

Dáša usedavo plakala  a medzitým vytiahla z kabelky pas. Potešilo ju to ale nie dostatočne. Ten mobil bola pre ňu veľká strata, informácie, kontakty, všetko bolo preč. Neskôr sa u mňa znovu zastavila, chcela vedieť vlak do Munchenu a nabiť druhý telefón s ukrajinskou sim kartou. Nabíjačky sú skrinky zakódované číselnými kódmi. Pomohla som jej dostať mobil do skrinky, ale nedržala som číslo jej skrinky v pamäti. Odovzdávala som ju neskoršej smene s poznámkou, ktorá skrinka je s jej mobilom, aby náhodou neprišla ešte aj o ten. A nevedela by si spomenúť na kód skrinky.

Medzitým som poradila majiteľke malého chlpatého Channella nomer 1 najlepšie spojenie do Norimbergu.

Dnes  som slúžila s bankármi – tí z NBS sú tu vždy, ale Iva  - šéf a odborník cez úvery z konkurenčnej banky je tu iba občas. Jeden z okoloidúcich jej škaredo vynadal. Vrátila to aj s úrokmi naspäť. Asi by som volila iný slovník, ale ako hovorí jej babička „na hrubý pytel nie hocijaká záplata“. Vedľa mňa nafasoval vestičku Jozef z Kazachstanu. V civile policajt, vo vestičke tlmočník. Hneď sme obe mali väčší pocit bezpečia. Aj keď ja som si myslela, že vo veste som v bezpečí.

Pred  okienkom so sim kartami s dátami pre utečencov sa začal tvoriť dlhý rad: „Nie je internet.“  

Pozrela som si anatómiu človeka – chrbticu, ale ako sa povie neodkladná lekárska starostlivosť, to som nevedela. Terminológia dočasného čoho si a niečo ako trvalo udržateľný rozvoj, prípadne mier – išla mimo mňa.  Tak trochu ako „tumany nad rekoj“.  Mne ešte nik nevynadal, ale za tú ruštinu by mohol.

Chrbtica je pozvonočník.


13 názorů

pri ďalších aktivitách držím palčeky***


bixley
28. 03. 2022
Dát tip

Máš to těžké, a té Dáši je mi fakt líto, mobilpotřebuje, aby věděla,co je s příbuznými...


Abakus
27. 03. 2022
Dát tip Alegna

Annie, ďakujem vešmi pekne. Ono je to jednoduché, robím niečo, pričom mám pocit, že to treba. A keď mám pocit, že je niečo zbytočné tak vypĺňam tabuľky odkazmi pudlov a  jazvečíkov - kam šli a  odkiaľ prichádzajú.  


annnie
27. 03. 2022
Dát tip

Jsi dobrá.


Abakus
27. 03. 2022
Dát tip

Alegna, na to stačí základných niekoľko nadávok /20/, ale treba v rýchlosti prešaltovať na správny jazyk, keď  človek spozná politika  a správne ho zaškatulkuje - to sa u mňa stáva málokedy.


Alegna
27. 03. 2022
Dát tip

To je u tebe fajn, v tomhle ohledu to mají se mnou všichni špatné, nemám žádnou jazykovou vybavenost :(


Abakus
27. 03. 2022
Dát tip Alegna

Ja najmä dbám na to, aby mi druhá strana rozumela. Inak to stráca zmysel. Raz mi nejaké auto skrížilo cestu z vedľajšej, a keď  som v polke vety zistila kto to je, plynulo som prešla do maďarčiny aj so stiahnutým okienkom. 


Alegna
27. 03. 2022
Dát tip

Lidé jsou všude dobří a špatní. Zatímco dobří hledají jak pomáhát, ti druzí hledají co zkritizovat. Ty nadávky jsou špatné, tak snad nedojde k horšímu napadání, ale věřím, že se nedáš. Můj švagr byl z Gáně a uměl nádherně po maďarsku nadávat :)


Andreina
27. 03. 2022
Dát tip

Tahle služba je nápor na mozkovnu, vím o tom své a držím palce, abys vydržela.


Abakus
27. 03. 2022
Dát tip aleš-novák, Alegna

Ahoj Alegna, je to vážnejšie a to dokonca sa nezmieňujem o tom, že na nás slovne útočili. Ale moji rodičia si na mojeje výchove dali záležať - viem nadávať vo viacerých jazykoch a  celkom slušne. 


Alegna
27. 03. 2022
Dát tip

Je to ve vážnějším tónu, ale tebe v tom poznávám.


Abakus
27. 03. 2022
Dát tip

Ahoj Ysslandia - do pravdy  si málokedy nechám niekým kecať. To je už stará škola z dob socíku. "In vino veritas" - ak si ožratý, uveríš aj Tassu.   


ysslandia
27. 03. 2022
Dát tip

Včera som uvidela zábery z vlaku po ukrajincoch..titulok znel v zmysle irónie -len dávajte ľudia- prípadne niečo podobné. Vo vlaku kopec jedla na podlahe,pootvarané a rozsypané balíčky,ovocie,odpadky,jedlo... neviem,či je to zakódované v nás ľuďoch,že ak sa vyhrabame z najhoršieho,akoby sme sa pozabudli.. veľmi neprijemne sa na tieto veci dívalo...na jednej strane vidíš tesne na hranici ten strach a bezradnosť..a potom toto / neviem,dnes sa už fakt nedá veriť asi ničomu čo sa hompála na sieťach... prípadne ktovie kde je pravda/.. každopádne tvoj text sa čítal fajn


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru