Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

MUŽ ČINU...

28. 03. 2022
5
3
218
Autor
Odettte

Všichni, jimž věřil jsem, bídně mne podvedli

Havel a Paroubek, Nečas i Zeman

grázlové mocí a penězi posedlí

iluze, co jsem měl, dávno už nemám

 

Naštěstí přišels Ty, můj kluku z plakátu

který jsi, bohudík, úplně jiný

ti všichni před Tebou měli nás na háku

Ty místo prázdných slov nabízíš činy!

 

Petříku Fialů, s tváří tak poctivou

vůbec mi nevadí, že jsi dost mimo

ti lumpi vedli nás do zkázy oklikou

Ty nás tam alespoň zavedeš přímo...  

 


3 názory

Šmodrcha
29. 03. 2022
Dát tip Gora

Ono tohle není o jednotlivých lidech, ale o jejich okolí. Havel byl jistě v mnoha směrech "čestný", ale byl naivní a často sedl na lep našeptávačům. Paroubek byl grázl od začátku, pracoval s ním kdysi jeden můj známý v RaJ, to, jak dojil pražský ropočet když odpovídal za finance hlavního města, je už legendární. Ovlivnitelný Nečas - o té třtině není ani nutné se zmiňovat. Velmi inteligentní muž s velmi bojácnou povahou. Velmistr šachu Zeman? Toho jsem znal osobně, hrával jsem s ním šachy, chodil jsem večer do Sportpropagu v Kobylisích ještě dávno před revolucí, měli tam v letech roku 80 - 84 dýchánky s Klausem, Ježkem, Dlouhým, Fedorem Gálem a dalšími. Zeman žil svůj sen, ale po sedmdesátce už díky celoživotnímu zájmu v alkoholu už je jen vláčená osoba. A náhodou Fiala je fakt borec. Když si vezmu, že prvních 100 dní ve funkci se mu pos... co mohlo, další vlna covidu s už fakt netrpělivým národem, který "vycvičil" Babiš s plejádou různých ministrů zdravotnictví, nato energetická krize, která se bude hojit roky a stejně už nebude nic v dřívějších cenách, inflace ve dvouciferných hodnotách, kterou určitě jeho vláda nezavinila, a pravděpodobně až to za čtyři roky spadne, bude u vlády po Fialovi nějaký protřelý hajzl, který to jednak na Fialu hodí a druhak rozhází to, co se začalo dávat do pořádku, a nakonec mu hodí vidle do vládnutí i zahraničně-politická situace, buď Putin zatracen. A to nemluvím o tom, že za 94 dnů předsedá ČR, potažmo Fiala, Radě EU, a taky se musí trochu připravit, no sakra, práce nebude málo. Zaplaťpánbu za Fialu, nedovedu si totiž představit, že by vládu vedl líp kdokoliv, kdo kdy byl premiérem v předchozích dobách. Ono to není o tom, že do zkázy bychom nyní vůbec oklikou mohli jít, jsem přesvědčený, že za Babiše (Sobotky, Nečase, Zemana, Topolánka, Grosse, Paroubka, Špidly...) bychom nebyli vedeni ani oklikou, ani přímo, ale rovnou spláchnuti víte kam.


svatekr
28. 03. 2022
Dát tip

Člověk má alespoň tu svobodu si vybrat, zda chce být podveden nebo oloupen.


s národem do zkázy vpřed!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru