Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

SPOLU

30. 03. 2022
16
19
390
Autor
Marcela.K.

"Máme se rádi. Je to tak prosté."   R. Thákur

ty jsi mi koupil kytku?

koupil jsem nám kytku

a dárek - knihu

 

byl to Náš rok 

 

tehdy

kdy soudružky v městě M

oslavovaly MDŽ

a učitelka ruštiny ze střední ekonomické školy

připravila se studentkami pásmo doprovázené revoluční hudbou

které téměř stovka hostů vyslechla se zájmem a dojetím

 

tehdy

kdy telefony byly přivázané k budkám a domovům

poštovní známky na dopis stály šedesát haléřů

a já nemohla sehnat bílé lodičky na nízkém podpatku

 

v tom roce 

se 31.července narodil Harry Potter

(1. srpna náš zeť)

a 24. září náš prvorozený syn

 

tehdy

nám  scházel osmý den

čekali jsme na vlak co nikde nestaví

ve stínu kapradiny

jsi mi šeptal

Lásko

voníš deštěm...

 

říci ano na začátku

je tak snadné

 

 

 


19 názorů

Vzpomínky, které máme velmi podobné. To je hezké. :-)


supizmus
31. 03. 2022
Dát tip

Ten konec je hodně silný! Je těžké se rozhodnout, ale těžší je si za rozhodnutím stát celý život. Oceňuji!


Alegna
30. 03. 2022
Dát tip

:) ráda jsem pobavila (opsané jsem poznala, to se nedá zapomenout) a moc mě těší, že sice pomocí nestejných vět, ale jsme ve shodě .....


Marcela.K.
30. 03. 2022
Dát tip

Alegno :-) teď jsi mě pobavila. 

Ale těší mě, že alespoň něco ti sedlo.

Tedy, že ti sedlo to, co jsem neopsala ;-)

Jenže bez toho "drhnutí" by to bylo o něčem trošku jiném. Dík.


Alegna
30. 03. 2022
Dát tip

Sedly mi první čtyři řádky a pak jedenáct až čtrnáct, za ně tip

Bez těch dalších by to nebylo ono, ale prostě mi drhly


vesuvanka
30. 03. 2022
Dát tip

Pěkné, TIP


Marcela.K.
30. 03. 2022
Dát tip

Janino, vzhledem k tomu datumu narození našeho prvorozeného syna, jsem moc dlouho neváhala ;-)) ano je nic proti SPOLU - přece ;-)


Marcela.K.
30. 03. 2022
Dát tip Štírka

Štírko, děkuji za velmi milý a výstižný komentář...tak nějak jsem si přála, aby to bylo bráno :-)


Marcela.K.
30. 03. 2022
Dát tip annnie

annnie, ony to nejsou citace doslovné, ale myslím, že mí vrstevníci mi porozumí. I ty názvy písní ze kterých je sestavený téměř závěr jsou jen "využité". 

Mohl by to být daleko delší text, ale nechtěla jsem psát knihu, která už vyšla - možná - jsi knihovnice - víš o které knize to je. Navíc se  v jejím záhlaví píše, že žádná její část nesmí být kopírována a rozmnožována za účelem rozšiřování... takže jsem se jen nechala "lehce" inspirovat ;-) 

Můj muž už ví, že je lepší mi dát kytku v květináči a knihu, než kabelku, či šperk. Tentokrát mě pobavilo to jeho "koupil jsem nám" :-) 


Janina6
30. 03. 2022
Dát tip

Já to beru celé, tak jak to je - něco mě dojalo, nad něčím jsem se ironicky ušklíbla, protože to perfektně vystihlo absurditu tehdejší doby... Dobře si to pamatuju. I ty písničky. Říct ano na začátku pro mě kupodivu bylo docela složité... zamlada jsem neuvěřitelně se vším váhala a všechno promýšlela... Ale dnes, po 30 letech, už snad můžu říct, že to bylo správné rozhodnutí :-)


Štírka
30. 03. 2022
Dát tip

Přibližuješ vzdálené - navíc to má šmrnci cit... :-)


Čudla
30. 03. 2022
Dát tip

Líbí /*


annnie
30. 03. 2022
Dát tip

Aha, už to chápu. To v tý vrchní části jsem považovala za tvý vlastní (samozřejmě) ironický komentáře; citacema jsem myslela jen ty písničky. Takhle mi to dává větší smysl, jen nevím, jestli to je čtenářem odhalitelný. Mně by v tom třeba pomohla kurzíva. Ale možná, že další čtenáři budou důvtipnější, nebo jim v tom pomůžou ty komentáře výše.

Tak jako tak se mi to líbí a.


Marcela.K.
30. 03. 2022
Dát tip

Abakus - to je citace z té knihy. jsou tam i zápisy z kroniky nejmenovaného města M. Věř, že jsem ten zápis podstatně zkrátila. Je mnohem absurdnější, ale chtěla jsem ušetřit případné čtenáře - i sebe :-)


Marcela.K.
30. 03. 2022
Dát tip

Annnie, je to "jen" poezie v próze:-) a ty citace  jsou z té knihy. Také jsem tu dobu nesnášela, ale je dobré si ji občas připomenout - zvlášť v této době. Ale žili jsme v ní a byli jsme mladí..stejně jako naše děti, vnuci...atd ;-)

 

 


Abakus
30. 03. 2022
Dát tip

neviem o tom, že by niekto bez dychu počúval bezduché básničky.  To obdobie bolo na môj vkus príliš dlhé a obralo ma o veľa. 


annnie
30. 03. 2022
Dát tip

Pěkné. Bez těch citací bych se tam obešla, ale možná je to tím, že z toho mám ráda jen tu Kratochvílovou a příliš mi to evokuje ty časy, který jsem nesnášela :)

Tip a.


Diana
30. 03. 2022
Dát tip

pěkné


Markel
30. 03. 2022
Dát tip

pěkné *


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru