Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hlavná stanica - Bagety

01. 04. 2022
7
22
329
Autor
Abakus

autor sľubuje, že si najbližšie obdobie nedá žiadnu bagetu...

Hlavná stanica  - Bageta

Sahara pochádza z Japonska musí na našej stanici trpieť. Aj keď cestovala vlakom zatiaľ iba raz. Študuje multi-kulti komunikáciu v Bratislave, tu si príde na svoje.

Poskladala papierový model bociana, model našej stanice asi nie je jednoduchý ani pre ňu. Ale nemusí sa trápiť s  výťahmi a  bezbariérovými prístupmi. Tie sa  tu nekonajú.

Máme tu ticho, vŕzgajú iba moje kĺby, pokiaľ to neprehluší staničné hlásenie. Navigujem hluchonemých, a tam konečne nevadí môj prízvuk.

Jeden z dobrovoľníkov si vzal mamičku s dieťaťom a druhý chcel tiež tú istú. Okamžite som zohnala náhradu – zase v červenej prešívanej bunde – aby sa mi to ľahšie pamätalo...lenže zabudla som, ako vyzerá ten ochotný dobrovoľník, zo všetkých najochotnejší. Mala som bundu aj s majiteľkou...

Medzitým sa u mňa zastavili traja policajti.  Traja králi v čiernom. Teda aspoň boli ku mne otočení tvárou a netuším, čo mali na chrbte napísané.

„Dokedy  to asi ešte potrvá?“

„Neviem, spýtajte sa putina.“

Som síce na info bode na hlavnej stanici, ale neznamená to, že viem všetko. A nemyslím, že to na čom stojím je jeden bod – možno tak aspoň dva body.

S trochou údivu sledujem voľuntera, ktorý síce proti Ukrajincom nemá nič, ale ...ale zdá sa mu ich veľa. Na tajňáka kŕmim občas tými bagetami bezdomovcov, pretože aj to sú ľudia, možno o niečo viac ako tento „taktiež dobrovoľník“.

A k bagetám – musí byť človek naozaj utečenec, alebo bezdomovec. Bez poriadneho hladu to nik nedá.


22 názorů

Abakus
03. 04. 2022
Dát tip

To už som pri prvej službe, ale teraz na nich bolo viac času. Takže som nesmelú bezdomovkyňu naháňala s bagetou po perńe.  A možno bolo menej o čom písať, alebo ej to skôr otázkou výberu v hlave...


bixley
03. 04. 2022
Dát tip

Dokedy  to asi ešte potrvá?“

„Neviem, spýtajte sa putina.“ - výmluvné

 

Je fajn, že s bagetami myslíš i na bezdomovce.


annnie
02. 04. 2022
Dát tip

Pomóóóc....


Abakus
02. 04. 2022
Dát tip

A jednu veľkú bagetu s neznámym obsahom posielam Annie....


annnie
02. 04. 2022
Dát tip

Slibuju, že ani já :)

Pěknej text, tip a.


Andreina
02. 04. 2022
Dát tip

Aha, už rozumím.


Abakus
02. 04. 2022
Dát tip

To nejako súviselo možno s  tým, že som mala sama problém nájsť svoj vlastný  ohnivý obrázok z Chalkidík.

Ale je fakt, že u nás významní velební básnici upozorňujú na miesta svojho narodenia a dátumy narodenia. Jedného dňa s  tým možno začnem aj ja. Ale to už budem vetchá starena  s  veľkou ružovou mašlou vo vlasoch.


Andreina
02. 04. 2022
Dát tip

Abakus, děkuji za odkaz na dílo. Nechala jsem tam stopu. 

Jen mi uniká smysl věty: A nie som nijak významný autor, aby som zakaždým upozorňovala kde  a kedy  soms a narodila. 


Abakus
01. 04. 2022
Dát tip

https://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=520693 neschovávam, ale prebehlo to bez nejakého veľkého nadšenia. A nie som nijak významný autor, aby som zakaždým upozorňovala kde  a kedy  soms a narodila. 


Andreina
01. 04. 2022
Dát tip

Abakus, kam schováváš sirky? Nic ve zlém, ale když mi ťukneš, ráda se na to dílko podívám.


Abakus
01. 04. 2022
Dát tip

2002 - nie mojím pôsobením ľahol jeden menší polostrov popolom aj s  olivovými hájmi, autami a borovicami. Dala som to asi aj sem, ale bez nejakej valnej odozvy. 


Andreina
01. 04. 2022
Dát tip

Abakus, to ti chválím, moudré rozhodnutí. Ty pichlavé potvory dokáží pořádně pozlobit. Jen na okraj, v roce 2002 jsem začínala s životem na moři.


Abakus
01. 04. 2022
Dát tip dievča z lesa

Ahoj dievča - jednu bagetu som skúsila a  o to radostnejšie som sa  delila s  tými ostatnými. Nie každý sa osmelí, jednu staršiu pani som prenasledovala s  bagetou a vodou po stanici. /Kabát vo farbe medi/


Abakus
01. 04. 2022
Dát tip

Andreina - ja len, že som zhruba v roku 2002 skákala v noci do mora a zobrala som jednu kolóniu morských ježkov so sebou. Od tých čias  bez apartných črievičiek do  otvorených vôd nevleziem.


spýtajte sa putina ... aj ja by som sa ho rada spýtala ... a pekne si rozdelila bagetky hladným***


Andreina
01. 04. 2022
Dát tip

Jedenáct let, jestli jsi měla na mysli, zda jsem už vystřízlivěla. 


Abakus
01. 04. 2022
Dát tip

Andreina -koľko času od toho kokosového obdobia už prešlo?


Andreina
01. 04. 2022
Dát tip Gora

Abakus, jednou jsem přes týden nedobrovolně robinsonovala na ostrůvku, kde bylo jen pár palem. Umím sice vyždímat pitnou vodu i z některých ryb, ale převážně jsem do sebe lila kokosové mléko. Dlouho jsem nemohla kokos ani vidět.


Abakus
01. 04. 2022
Dát tip

Svojho času som videla film s Jean Gabinom - krava. Väzeň utečie a živí sa na úteku kravským mliekom a keď sa konečne ocitne na slobode, prvé čo mu ponúknu je pohár mlieka.

Človek vydrží veľa, aj niekoľko bagiet. 


Abakus
01. 04. 2022
Dát tip

Ahoj Alegna - dosť, pretože na staniciach je to asi najčastejšie jedlo. Zlatý god dog v Ubli a boršč. Na hlavnej stanici sú, ak sú tak bagety a wifonky. Je to samozrejme lepšie ako nič.   Nie je to kritika z mojej strany, iba skonštatovanie. Naša stanica prešla drahou rekonštrukciou. Iba netuším, čoho sa  to týkalo. Možno otáčania električiek pod ňou. 


Andreina
01. 04. 2022
Dát tip

Asi je lepší někdy nevědět a nejen o obsahu baget, i když být nad věcí také není cesta.


Alegna
01. 04. 2022
Dát tip

:)  kolik dní asi jsou na bagetách? Neptám se proto, že víš všechno, to si jen tak přemýšlím


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru