Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ostříhala sis vypadaný vlasy

Výběr: Gora
02. 04. 2022
29
19
772
Autor
Philogyny

Nikdy jsem si nemyslela, že bys moh být až tak ubohý.

Ohýbaný třikrát páleným větrem. Ohýbaný pamětí, mámou, co odešla dveřmi, kterými nejde projít.

Pozor, vyletí moudivláček ---

neříkej sýr.

Narodíme se v nějakém pořadí.

Někteří z kukel bílých motýlů pijou zelnou šťávu.

Pak umírají.

Co je to ráj?

Jednou ti znetvořím obličej až na sám žal, lásko.

 

Každou noc se probouzíš svým vlastním křikem. Sen s černým kolárkem odejde středem oltáře. 

Přes svěcenou vodu nevěřících obtiskneš do sněhu obličej s otevřenýma očima.

Ráno je pochčije cizí pes.

Sušíš je pozpátku na popravčí káře. 

 

A řeč.

 

 

Věk nehraje zásadní roli.

Pro společný smích. Co já vím. 

Není to až tak důležitý.

 

Mám ráda fialky.

 

i ty

 

ostříhala sis vypadaný vlasy

ano

to ráno svítilo slunce

 


19 názorů

Santi€
07. 04. 2022
Dát tip

emocionálně namířená, ale musím přečíst ještě jednou, dvakrát.


Zbora
05. 04. 2022
Dát tip

*

 

Přes svěcenou vodu nevěřících obtiskneš do sněhu obličej s otevřenýma očima.

Věk nehraje zásadní roli.

Pro společný smích.


Thea v tramvaji
03. 04. 2022
Dát tip Gora

V soutěži mezi ostatními básněmi působila dost progresivně. Nejvíc nahlas. Už nevím, co jsem tam k ni psala :) Každopádně teď po vícero čtení mi příjde, že má i hodně klidných (možná i děsivě klidných) míst. Celkově dost dobrý text! Gratulace k výhře :)


cassy
03. 04. 2022
Dát tip

každá z těch větví je strom !


Kočkodan
03. 04. 2022
Dát tip

Tomuto dílku jsem dal v soutěži svůj hlas, tak je samozřejmě naprosto vyloučené, aby bylo nepovedené. ;-) ;-)


Alegna
02. 04. 2022
Dát tip

Výborné verše


Vydařené.


Luzz
02. 04. 2022
Dát tip

pro mě docela silný. smířit se s něčím těžkým není vždycky možný... místo smíření se dostaví jen podezřelej klid.


Janina6
02. 04. 2022
Dát tip

Když byla v soutěži, psala jsem, že jsou tam skvělé obrazy, ale celku asi nerozumím. Ale dneska... když ji pročítám znovu, jako by se pro mě stávala průzračnější. Asi je třeba číst pomaleji. Budu si to pamatovat :-)


Lady de Winter
02. 04. 2022
Dát tip Gora

Gora: díky za odpověď. :)

Philogyny: výborný text, tip. :)


Čudla
02. 04. 2022
Dát tip

Taky miluji fialky /*


Silene
02. 04. 2022
Dát tip

Otázce rozumím, jde po smyslu. 

Myslím, že naservírovaný text je v soutěži k dispozici pro komfort: nedohledává, kdo se třeba neúčastnil; chce si připomenout, dívá se zpětně atp. = Komfort aktivního odkazu.  Spárovat text a autora bez něj úplně rychle nejde.  

Tipování vypnout nelze, takovou funkci písmák nenabízí. Nemá ji ani kategorie MIMO nebo Indispozice. Natož např. dočasně vypnout.

Osobně bych hned po soutěži neudělovala výběry, působí to trošku nepatřičně; kvalitní texty mohou počkat na hluchou dobu na hlavní stránce, z níž není čím zpestřit ZV, kdy v zásobišti na stránce autora jako když najdeš. Takto se vše duplikuje, vskutku otázkou za současné marginálie. 

Na druhou stranu vzhledem k tomu, že si zdaleka všichni redaktoři soutěží ani hlavní stránky systematicky nehledí, ochudilo by pravidlo netipovat po soutěži velmi dobrou báseň právě o šanci na V či ZV. Věru nevím.

Autorce se omlouvám za připojený technický rozhovor. 


yss
02. 04. 2022
Dát tip

Aha,len nevidím potom nejako dôvod mať tento text pri vyhlásení víťazov / stačilo by možno iba uviesť názov plus autora,ako pri ostatných v spomínanej súťaži/ nakoľko potom mám v sebe "rozkol" že či mám opäť dávať tip..text je skvelý,.../ Čiže opäť tie všetečné maličkosti../ ..


Silene
02. 04. 2022
Dát tip

(tech. V soutěži je text dobrovolným rukojmím, bez provázanosti s autorskou stránkou, bez možnosti editace, bez avíz k schránce autora. Druhotná publikace takto paradoxně vyniká vždy pár dní ex post, kdy je čtenářský pocit důvodně rozpačitý. Nežádoucí efekt by šel tlumit nedoporučením díla do hlavního seznamu.)   

Báseň je skvělá, asi nemá smysl opakovat i komentář. 



yss
02. 04. 2022
Dát tip

Som z toho dopletena... nechápem,prečo je tento text duplicitne je pri vyhlasovaní výsledkov-kde po nakliku môžem kľudne tipovať,a zároveň tuná...príde mi to nezmyselné 


Gora
02. 04. 2022
Dát tip Lady de Winter, LGarra

Lady, je to báseň ze soutěže BR - když skončí, mohou si autoři své básně vyvěsit u sebe, aby jim nechyběly v portfoliu na Písmáku...

Snad nevadí, Phil, že jsem odpověděla na dotaz místo tebe.

Z básně cítím slabost i sílu, zvláštní obrazy -  právem je opět na stupni vítězů.


Nečetla už jsem ji někde?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru