Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ako ryba

03. 06. 2002
7
0
1907
Autor
Sýkorka

...na suchu...


Je ryba
ktorú privítajú siete,
ryba, čo sa lapí

Sú rybári
mozoľnatí chlapi
so značkami

(krátka ryha
uprostred dlaní)


A vo mne
pocit úzky
slaný.

Sýkorka
11. 05. 2005
Dát tip
Lyryyyyk :o) - chcela som upraviť túto báseň a pozri čo sa mi stalo... Ako sa to dá znovu vrátiť do riadkov?

Lyryk
11. 05. 2005
Dát tip
Enter zalamuje řádky .-))) nebo tobě ne??

Sýkorka
11. 05. 2005
Dát tip
Nezalomil... :o(((((((

Lyryk
11. 05. 2005
Dát tip
před odesláním změny vidíš text zalomený a po odeslání zalomený není ???

Sýkorka
11. 05. 2005
Dát tip
presne tak. Ale ja som len chcela vyhodiť jedno slovo - v opravách. Vyhodila som ho. Text bol zalomený, teraz je v riadku.....

Lyryk
11. 05. 2005
Dát tip
je to teď dobrý?? .-)) původně jsi text psala s html značkami a teď nemůžeš, díla s html značkami se nedají opravovat, když to neumíš a tohle je navíc hodně starý dílko se starými právy k suboru...

Sýkorka
11. 05. 2005
Dát tip
Áno, teraz je to dobre. Ďakujem veľmi pekne!!!!!! :o)))

Correggio
15. 10. 2002
Dát tip
vždy ju niečo zvnútra bolí Vší silou mrsknout naděje a sny do hebkých křídel budoucnosti naplnit Neumíme jen snít když nespíme proto ta pečeť slzy?

mhruzik
05. 06. 2002
Dát tip
Nemyslím si, že z básne sfúkneš plevy odosobnením sa a popretím subjektu (Teba) a zostane len čisté zrno! Tie posledné tri veršíky mi tam nerobia šarapatu-jednoducho možno vtedy tú báseň viacej prežívať na princípe asociatívnosti. Ja to beriem. TIP*

Sýkorka
05. 06. 2002
Dát tip
dick: Našiel si tu niečo, čo som sem nedala? Ten pocit úzky slaný? Je o smútku, :o) nie o ceste do raja... Som ale rada, že napriek zjavnému hľadaniu významov, ktoré som sem nevložila ťa táto báseň oslovila. :o) mhruzik: :o))) ja len hľadám inú cestu básnickej sebavýpovede, aby som nepísala stále rovnako. Ď.

Mythus
05. 06. 2002
Dát tip
K tej stratenej generácii: Ja neviem, podľa mňa to vystihla jedna falkina báseň. Fakt je to o tom, že tento svet sa zmenil a my nie sme celkom schopný akceptovať tú povrchnosť a (použijem mne nemilé slovo)- komerčnosť. Zdá sa mi, že sa to všeto toči len okolo pretvárky. A to je asi ten pocit, ktorý mňa tiesni najviac- to, že ľudia nikdy nehovoria to, čo si v skutočnosti myslia. A potom sa to vystupňuje až tak, že nemyslia, len sa prispôsobujú... no neviem to vysvetliť. Asi je to o tom, že strácame svoju ľudskosť (a možno ideály). K básni: jednoznačne ma dostala tá ryha! Bez nej by som tú báseň pokladal za dobrú...ale takto! :) Jáááj, vidíš ako človeka môže potešiť jedna úplne ľudská vec?! :)

dick
04. 06. 2002
Dát tip
motívy ako ryby rybári rána soiete a vôbec všetko čo sa týka praživlov ako voda oheň vzduch je nekonečné žriedlo dobrých básni..táto je jedna z nich povedala si to tak super ten úzky slaný pocit je nevymeniteľný..si si ma podmanila touto skratkou do raja. T*

Bix
04. 06. 2002
Dát tip
Pepuľo ***

Ribi
03. 06. 2002
Dát tip
ryba rybe šumí ... v prítmí vôd sa tuší ... sama je ... splýva ... dýchavične sa musí dostaviť na druhý breh t

Pepo
03. 06. 2002
Dát tip
Asi áno. Ale: "A vo mne pocit úzky slaný."

Bix
02. 06. 2002
Dát tip
Pepuľo, braček, niekedy mám pocit, že tú pochmúrnosť tam vidíš, pretože Ty si Ty...ten pocit tam možno je...ale vždy záleží na čitateľovi, čo si naozaj vyberie...

Pepo
31. 05. 2002
Dát tip
Reakcie na čo? Dobrá otázka, žiada odpoveď, neviem. Sme presýtení? Z čoho? Len to pozorujem, neviem to vysvetliť. Predsa každá generácia mala svoje beznádeje - vždy sa tak písalo?

Pepo
30. 05. 2002
Dát tip
Čo je to tá krátka ryha? Inak: už to raz musím povedať... Mám dojem (na písmaku dennodenne umocňovaný), že sme v istom zmysle nová "stratená generácia", či ako to nazvať. Nevychádzam z ničoho iného, iba z toho, že náš básnický prejav má niečo spoločné (nás - väčšiny, ktorých tu čítam): akúsi neuchopiteľnú pochmúrnosť, beznádej, ktorá ani tak nebolí, skôr bolí to prázdno, ktoré vytvára, čosi... čosi... Je to hlboko v nás. Je to hlboko v nás?

Bix
30. 05. 2002
Dát tip
jáááj, škoda tých posledných troch riadkoch....už v "podobné rána" si totiž vložila svoj pocit.... inak...stálema dostávaš, sestrička...tí rybári sú úžasní...a vobec

Sýkorka
30. 05. 2002
Dát tip
Pepo: Asi máš pravdu, ja sa toho pocitu v básni nikdy neviem zbaviť, aj keď napíšem veselú báseň, vždy ju niečo zvnútra bolí.... Neviem prečo... Myslíš, že je to kolektívny pocit? Že básnický prejav našej generácie speje k tejto vnútornej pochmúrnosti ako reakcie... reakcie na čo??... Bixi: Nevyjadrila dosť, s tými poslednými troma sa mi to páči viac. Každopádne je to pokus o odstránenie subjektu z básne, aj keď som sa do konca tak okato vložila. Sestrička :o)

Sýkorka
30. 05. 2002
Dát tip
Aha - tá krátka ryha. Pozri sa do svojej dlane a čo tam vidíš? Sú tam čiary, však? Tak niektoré z nich sú krátke, i keď by mali byť čiarami života.... Ale môžeš si v tých ryhách nájsť pokojne vlastný význam :o).

tanganika
29. 05. 2002
Dát tip
neviem sice, ze co si tym chcela povedat, ale ja som si tam nasla svoj vlastny pribeh, dost ovplyvneny tou zatvorkou... mne sa paci, je to aj o mne! t*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru