Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Je tak velké, že se mu říká moře

Výběr: Gora, Zbora
04. 04. 2022
22
14
370
Autor
trojort

Mám rád volská oka.
Ta vůně, když prskají na oleji mi připomínají kuchyň babičky.
Dědu, co z nás byl na nervy a jen seděl u stolu a čučel z okna, aby nám nemusel nadávat.
Asi chtěl mít svůj klid.
Vykouřil denně sto cigaret bez filtru.
Na krabičkách tehdy ještě nebylo varování.
Uřízli mu nohu.
To už byla babička mrtvá.
Měla v trapu ledviny, protože když byla malá, tak jich bylo moc a spávali na holé podlaze s trochou slámy.
Bylo jich dvanáct dětí a čtyři zemřely už jako malé.
I tak jsem poznal pár jejích sourozenců.
Třeba strejda Bláža, co žil sám a měl plnej domek ptačích klecí.
Chtěl mi jednoho dát, ale matka nasadila semknuté rty a bylo jasný, že to neprojde.
Pro ni byla utrpením již jenom návštěva u něho, kde to bylo cítit trusem a životem.
Vždycky mu chtěla umýt nádobí a tak.
Byla rozená uklízečka.
Já strejdovi záviděl příkré schody do jeho obydlí, co se nacházelo ve strmé ulici.
Vždy jsem miloval atypické prostory.
Jednou mi na ulici dal stokorunu.
Jel jsem domů na kole a myslel si, že jsem nejbohatší člověk na světě.
Zaplaven štěstím velkým jako moře.


14 názorů

Gora
25. 04. 2022
Dát tip

troji, souhlasil bys s nominací mini do soutěže PM?


Uložil jsem si, a tip

PS: nebyli lidi zas tak chudí, aby děcku nemohli sehnat desku na podlahu,..., případně šátek přes záda, td. ; ale já vím, ono se to zvenčí dobře kritizuje (posuzuje), že :)


Jamardi
06. 04. 2022
Dát tip

Řekla bych pěkná úvaha na téma Co je to život. Někoho těší to a druhého ono, někdo umí být potěšen mnohokrát a někdo....


Hezké vzpomínky nám nikdo nevezme. :-)


Thea v tramvaji
05. 04. 2022
Dát tip trojort

kraltký text, ale vešlo se do něj, jako do knihy. Tvůj poutavý styl psaní mám ráda. 


black8
05. 04. 2022
Dát tip

príjemné túlanie sa detstvom *


Zbora
05. 04. 2022
Dát tip trojort

Dnešní "zoufalci" už většinou nepěstují ptáky, ale pěstují internet, kde to teda životem často nesmrdí vůbec. Teda s občasnou vyjímkou, kterou je i Tvůj text.


Alenakar
05. 04. 2022
Dát tip trojort

Můj děda taky kouřil od rána do večera. A za války si sám pěstoval i tabák. V rodinném albu máme i tabákové pole. Nakonec dedečka ale přejel náklaďák. Tip.


trojort
05. 04. 2022
Dát tip

...díky...


Abakus
04. 04. 2022
Dát tip

Zaujímavé, netuším, aké to je, keď má človek veľa príbuzenstva.


Norsko 1
04. 04. 2022
Dát tip

Cítit trusem a hnusem. Jinak dobrý


bixley
04. 04. 2022
Dát tip trojort, Zbora

Člověk si v životě vždycky uchová vzpomínku na lidi, kteří něčím vybočují. 


Gora
04. 04. 2022
Dát tip blacksabbath, Zbora

Troji, mini je psaná souvisleji než předchozí, a tím se i lépe čte. Obsah je silný, zajímavé vzpomínky s osobitou, civilní poetikou...


Kočkodan
04. 04. 2022
Dát tip trojort

 

Kdyby začal ještě i děda, to už by asi bylo toho prskání trochu moc… ;-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru