Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ave márnosť

09. 04. 2022
6
11
333

 

húsky húsky 

poďte ku mne 

 

nejdeme 

 

dám vám 

závislosť 

 

bojíme sa 

 

prevychovám vás

alebo ... 

 

utekajme! 

 

poháre v kredenci cinknú o seba 

 

mami 

dnes ti chcem ukázať 

ako prvýkrát poletím 

kde mám krídielko? 

 

môj malý chlapček


11 názorů

to je milé ... už sa mi jedna v hlave krúti*


Umělec
16. 04. 2022
Dát tip

ale jdi. Ještě napíšeš spoustu krásných básní.


nepreháňaj ... možno som už umrela***


Umělec
16. 04. 2022
Dát tip

dievča z lesa je nejlepší slovenská básnířka. Její představivost je nekonečná. 


zvedavec
11. 04. 2022
Dát tip

Bola som zamestnaná v jednej firme, kde som bola radovým zamestnancom. Tá firma mala 3 oddelenia a 3 ženy boli boli vedúcimi týchto oddelení. Bolo to najvyššie vedenie firmy na Slovensku.

Firma bola zahraničná, hlavné vedenie firmy bolo v Nemecku.

Celé roky som počúvala, ako sa tie tri vedúce poburujú a nadávali pred zamestnancami na "Nemcov", vždy nám ukázali, "aké sú tí Nemci svine".  S poukazom na to, ako sa nás oni zastávali, ako za naše záujmy bojovali. O svinstvách Nemcov hovorili priam s nenávisťou.

Príklad: tento rok nedostaneme prémie, kto za to môže? - Nemci! Alebo: Pridajú nám práce, alebo bude viac nezmyselného vykazovania - môžu za to Nemci! Podobné veci boli na dennom poriadku.

Potom som sa stala vedúcou jedného z tých oddelení.  A vtedy som zistila, že neboli to žiadni Nemci, ktorých sme všetci priam nenávideli, ale tie vedúce, ktoré si presadzovali svoje záujmy a kšefty.  A ešte chceli ostať aj pekné pred podriadenými.

Tak odvtedy si myslím, že na veci je dobré nepozerať len z jednej (úzkej) strany. A tiež, že neumožniť vypočuť si obe strany, nedovoliť niektorej strane obhajovať sa, alebo ani prehovoriť (cenzúra) je veľmi podozrivá.

 
 

 

 


zvedavec ... môj pohľad je veľmi úzky 

vnímam tých, čo trpia ... vážim si tých, čo nezištne pomáhajú a učím sa od nich

ostatnému nerozumiem

 


zvedavec
11. 04. 2022
Dát tip

Vojna je svinstvo. Presne, naprostý súhlas.  A dlhá vojna je ešte väčšia svinstvo.

Dobrý svet pomáha, aby bolo čo najviac či najmenej odtrhnutých krídel?

Rakúsky kancelár Nehmmer sa chystá stretnúť s Putinom a cieľom jeho návštevy je podpora mierového dialógu. Toto mne vyzerá ako skutočná pomoc Ukrajincom.

Ale.

Dobrý svet sa príliš netrápil pre vojnu, ktorú začali v Iraku Spojené štáty pre neexistujúce zbrane hromadného ničenia, ani pre inváziu a nedodával Iraku zbrane.

Dobrý svet viac-menej mlčaním prešiel napr. zistenie mučenia v Abu Graib, v Iraku, kde sa tie zbrane hromadného ničenia nenašli.

https://sk.wikiwagsdisposables.com/743490-abu-ghraib-torture-and-prisoner-YVGRXH

A tak podobne, ďalšie vojny, čo všetko prešiel dobrý svet mlčaním... a nepomáhal napadnutým, skôr pritakával.


dievča z lesa
09. 04. 2022
Dát tip blacksabbath

myslím, že sú statoční, nevzdávajú sa a stojí ich to nesmierne veľa síl ... svet pomáha ... je to boj o život a o slobodu***


Andreina
09. 04. 2022
Dát tip

Smutné a bezvýchodné, ale přece není možné se zase jen tak vzdát a neporvat se s osudem.


dievča z lesa
09. 04. 2022
Dát tip Alegna

desivé ... jediná nádej je ukončiť a znova začať


Je to děsivé. Kde je trocha naděje?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru