Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ve frontě

10. 04. 2022
9
6
291
Autor
supizmus

Před zavřenými dveřmi nervózně postává mladý muž. Zničeho nic k němu přichází další, zhruba dvacetiletý.

 

Muž 1: Chlape mizerná, kde se vy tady berete?

Muž 2: Vás to překvapuje? No, to je život...

M1: Život? Člověče, víte vy vůbec kde to jsme?

M2: No, vím, no. A taky vím jak jsme se sem dostali...

M1: O tomhle se s váma bavit odmítám! Odmítám, slyšíte, odmítám! Jako posledního jsem viděl vás a stačí chvíle tady ve frontě a mám vás tu zase. Co jsem komu udělal...

M2: Udělal jste to, že jsem přišel sem hned po vás...

M1: Takže vás to trefilo?

M2: Trefilo. Dali jsme si to navzájem, my dva...

M1: Tak to je dost komické, že nás i do fronty poslali společně...

M2: To je život...

M1: Život? Byl vůbec život to naše první setkání před chvílí?

M2: Nemáte strach když tady čekáme spolu zrovna my dva?

M1: Přiznávám, že v těch troskách, když jste se přede mnou ukázal, jsem strach neměl a přece jsem to chytil. Ale teď strach mám. Asi se mě budou na vás ptát...

M2: A mě na vás jak by smet...

M1: Se mnou si obavy nedělejte. Já byl ve válce. Ale co moje žena a dítě? Žijí jak krysy v bunkru a ještě teď neví, že už jsem tady. Za ně ponesete odpovědnost!

M2: Vy už máte, teda měl jste, rodinu? No, to mě je sotva 19. Taky jsem měl sny, přání, touhy, plány... A teď čekám tady...

M1: Proč jste probůh tak mladý k nám odcházel? To vám přeskočilo?

M2: To ty sny. Taky jsem chtěl rodinu, studovat, postavit dům... A armáda nabízela velké peníze. Kdo mohl čekat, že začne to peklo a že povolají i nás...

M1: Prosím vás, slovo peklo tady ani nevyslovujte! Bojím se ho víc než vašich kumpánů...

M2: Mrzí mě, že jsem vás připravil o rodinu. O radost vidět svoji dceru jak roste... Odpusťte prosím.

M1: Však jsme byli oba ve válce a byli jsme si nepřáteli. Taky nejsem dvakrát nadšený, že jsem zrovna já vás připravil o sny. Moc se omlouvám.

M2: Víte vy co, až tam přijdeme, myslíte že...

M1: Člověče, myslím na to samé! Když už jsme si vzájemně zničili ten život tam, měli bychom se tady jeden za druhého přimluvit

 

Dveře se otevřou a zpoza nich se ozve výzva:

Hlas: Andryj, dobrovolník ukrajinské domobrany a Nikolaj, ruský kadet - Boží soud je připraven. Vejděte!


6 názorů

Evženie Brambůrková
13. 04. 2022
Dát tip supizmus

Lepší by bylo, kdyby si to mohli říci předem.


Kočkodan
10. 04. 2022
Dát tip Gora

Tvoje dílko je originální. Na rozdíl od lidského násilí. To se pořád opakuje a opakuje a opakuje...


Zeanddrich E.
10. 04. 2022
Dát tip supizmus

.. .

Vojáci v poli jsou (většinou?)  pouhé hříčky v rukou mocnějších..


"Hyn sa hukáže"... ale snad ne...až do roka a do dne


supizmus
10. 04. 2022
Dát tip blacksabbath

Díky. Zkusil jsem si představit, jak to "tam" asi teď může vypadat a zkusil jsem "nejcukrovější" scénář...


Abakus
10. 04. 2022
Dát tip

obávam sa, že to tak jednoduché nebude. Ale aspoň to nie je bezduché. Tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru