Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Trucovitá

18. 04. 2022
12
14
423

„Julo mi povedal, že budúcu nedeľu prídu pre mňa,“ pochváli sa mama.

„Šak neviem, či tam pôjdem. Renáta tu bola pre vajíčka a nič nehovorila,“ je neistá v týždni.

„Mami, keď ťa pozval Julo, určite sa dohodli a nemusia ťa volať obidvaja,“ utešujem ju.

V nedeľu neskoro večer volá mama.

„Dnes bola dobrá žúrka! Nezvykneš tam byť tak dlho,“ som prekvapená.

„Ja som bola doma.“

„Doma?“ nechápem.

„Čakala som do pol tretej, že mi zavolajú, kedy prídu pre mňa. Potom som zavolala ja. Ale robila som sa akože nič. Len som sa opýtala, či prídu. Že áno, prídeme. Tak mu hovorím, ty si mi sľúbil, že ma zoberiete k vám. Ale mne to nevadí. Prídite! Že on mi povedal, že keď bude niekedy pekne. Nepovedal konkrétnu nedeľu. Za chvíľu mi volá, že ak chcem, Renáta príde pre mňa. Nie, Julko. Takto to ja nechcem. Vynútene. Ale naozaj, príde pre teba. Nie, to ja by som sa tam už necítila dobre. Prídite vy a položila som. Ale si ich vytrestala.

Keď prišli, nechcela som sa hnevať, tvárila som sa normálne, ale raz mu to poviem. Že Julko, ja ti už nikdy nebudem veriť, čo mi ty povieš. Ty nikdy nedodržíš slovo! Ach, mami, nepočuješ, ale vždy máš pravdu.

Prichádza podrobný rozbor jedla, ktoré priniesli, aj čo zjedli oni, boli aj na prechádzke.

„Vieš, nebrala som si chodítko, že sa ich budem držať. Ale domov som prišla jako lazar. Nemám to rada, keď sa takto predvediem. Chrbticu mám dobabranú, urobili sme len najmenší okruh okolo cintorína a ledva ma domov dovliekli. Tak ma to jeduje! A Julo mi nepovedal, aby som si ho zobrala. Až na ceste sa ma pýtal, prečo ho nemám.“ Lebo by si si aj tak urobila po svojom? Na to, že nevládzeš, prídeš až v polovici cesty.

Vyčerpám svoj prídel aha, mhm, hm, áno, po polhodine sa opýta: „Pozeráte niečo?“

„Petra pozerá Let´s dance, ja som v jej izbe, aby som ju nerušila.“

„Zase som ti toho narozprávala! Ale neber to tak, že sa žalujem, ja len tak rada rozprávam.“

„V pohode, mami,“ usmievam sa. Toto bolo milé priznanie.


14 názorů

u nás je to na striedačku, Evženie, aby sme si nezávideli :)


Hlavně, že se viník vždy najde :-))) U ná jsem to by já. Brácha málokdy.


blacksabbath
19. 04. 2022
Dát tip gabi tá istá

ja len tak rada rozprávam.......„V pohode, mami,“ usmievam sa.....


ďakujeme, Irča!


Gora
19. 04. 2022
Dát tip

Pokaždé, když čtu o vaší mame mne zarazí neskutečná podoba s tchýniným chováním... je to fakt zajímavé.

Pevné nervy vám všem okolo mamy...


gabi tá istá
19. 04. 2022
Dát tip annnie

podravujem, annnie

nie, žiadnu som nenapísala, ani nemám v pláne, inex


annnie
18. 04. 2022
Dát tip

Pěkně - to je relativní :) :) :)


áno, Renáta, nechám ju vyniknúť, nebudem jej skákať do reči :)

Luboš, vieš ako to je, čím je človek starší, tým bližšie má k dieťaťu


Kočkodan
18. 04. 2022
Dát tip

Ja som sa sekol – podle názvu jsem si myslel, že půjde o díl do sbírky Haňa. A ony se z toho vyklubaly Mamoviny...


bixley
18. 04. 2022
Dát tip

V tom případě doporučuji dát mame větší prostor a jeden text nazvat Mama/Sjúzn rozpráva. :-)


pekne si to , Hanka

Renáta, ona rada rozpráva, bez toho "sa"... tento raz to formulovala správne,  všimni si :)


bixley
18. 04. 2022
Dát tip

Nojo, Julo řekne "v nedelu, keď bude hezky" a mama se toho chytne, i když je ošklivo. Prostě v nedelu. To se musí formulovatopatrně! :-)

Ale ona sa nežaluje, ona sa len rada rozpráva... Tak je to v poriadku.


8hanka
18. 04. 2022
Dát tip gabi tá istá, Alegna

na jednej strane sa vo mne bije neskutočný obdiv k človeku, ktorý má o pár dní 93 rokov, drží sa života ako kliešť, dokope primára pomaly k zázrakom, býva sama, je sebestačná, nepotrebuje pomoc pri hygiene, príprave jedla, dokáže prejsť s chodítkom do obchodu, nájsť si po celý deň niečo, čo ju zamestnáva, neplače, aká je stará, osamelá, nemohúca, naopak...živo všetko vníma, komentuje, diriguje...

na strane druhej jej zahľadenosť do seba, jej názory a postoje sú tie správne, ona je tá neomylná, neznáša kritiku, neprikývnutie...

V každom z nás je menší či väčší  kúsok malej mamy, túžba po láske najbližších, ich pozornosti, čase, prejavom radosti, že sú radi, že ju(nás) ešte stále majú...kiežby sa nám toho dostalo ako malej mame:)

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru