Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Don´t wary

21. 04. 2022
27
40
905
Autor
annnie

Don´t wary                                                                                                  Matylda, středa 20.4.2022 večer

 

Onoho dne

bude to brzy měsíc

si Anna zpívala

a jak jí tak tóny bublají mezi rty

jeden po druhém

začnou se měnit

v tiché bubliny

Stoupají vzhůru

a vtom Prásk!

Trefí se do jedné z nich daleká

ozvěna

výstřelu,

který zabil prvního fašistu

tam v té velké zemi,

kterou přišli vyčistit

její obětaví sousedé čističi

 

Prásk!

Ozvěna druhého

Ten zabil první fašistickou

ženu

 

Prásk!

Třetí

jistě zcela zaslouženě

zasáhl

první mizerné fašistické

novorozeně

 

A nedosti na tom:

od té chvíle

puká v letu jedna bublina za druhou

Nelétají jen střely

I slova se teď pořádně zaostřila

Bojují teď facebookoví hrdinové

A bojují pacifisté, a pěkně tvrdě

a bojují básníci – jeden proti druhému

a střílejí po sobě čtenáři básní

dokonce i Adamova slova dnes...

Z bublin nezbylo nic

 

Anna přestala zpívat


40 názorů

annnie
22. 04. 2022
Dát tip

Alegno, díky. Já hlavně doufám, že nepřestaneme zpívat všichni...

Měj krásnej víkend, pá a.


Alegna
22. 04. 2022
Dát tip

an. je to těžké, moc, ale kdybys přestala napořád zpívat, bylo by to ještě těžší, tak doufám, že zase budeš....


annnie
22. 04. 2022
Dát tip Gora

Sněd kaviár z jesetera

přišla na něj ecetera

Musím vám prozraditi na ni

že nebyla moc šaramantní

rozkousla mu menuskus:

Příště jiné menu zkus!!!


annnie
22. 04. 2022
Dát tip Gora

Snakeu, díky za vložení! Je to odporné. Zato literární styl paní zastupitelky mne pobavil tak, jako už dlouho nic. Ecetera je velmi malebné slovo, ještě lepší než šaramantní a menu (čti jak psáno) nebo ten datum... :)

 


snake_01
22. 04. 2022
Dát tip

Tady je doklad k tomu příběhu, který vyprávěla Thea. Nejvíc mě na tom příspěvku pí. zástupkyně za KSČM fascinuje, jak špatně ovládá vlastní jazyk (a přitom ještě poučuje kohosi o gramatice). Zajímavé je například slovo "ecetera", to použili kdysi Chinaski na První signální, Malátný to zřejmě nějak popletl a pak už to tam nechal - a nyní ho "cituje" komunistická radní... :o)


annnie
22. 04. 2022
Dát tip

Bixley, díky za souznění. Mívám už občas pocit, že jsem přecitlivělej debil... Tak mě velmi potěší, když vidím, že to další vnímají podobně.

Měj víkend lehkej jak bublina, pá a.


bixley
22. 04. 2022
Dát tip

Ano, přesně tak to k nám doléhá. Čím dál smutnější.


annnie
22. 04. 2022
Dát tip

Markel, děkuju. Přeju pěknej víkend, pá a.


Markel
22. 04. 2022
Dát tip

*


annnie
21. 04. 2022
Dát tip

Inexi, skvělá idea!!! Já miluju bublifuk. Což dokazuje, že asi nikdy nedospěju :) Díky za malou injekci veselí do tohoto dne. Měj se fajn a.


annnie
21. 04. 2022
Dát tip

Cassy, díky. Jsem ráda za tvé pochopení. Měj dobrej den a.


annnie
21. 04. 2022
Dát tip

Kočkodane, tos vystih. Díky. Měj se fajn a.


annnie
21. 04. 2022
Dát tip

Kaji, Anna plave zatím ještě - zaplaťpámbu - v širém moři. Ale akvarista s podběrákem se poněkud přiblížil... Díky, měj se, a.


annnie
21. 04. 2022
Dát tip

Dievča, ahoj... A díky. Pá a.


cassy
21. 04. 2022
Dát tip

báseň se mi líbí...řekl bych, že chápu...proč byla napsána tak jak byla...


Kočkodan
21. 04. 2022
Dát tip

 

Není snadné dnes být happy,

když se mnohé mění v střepy…


Kaj
21. 04. 2022
Dát tip

Bubliny mi evokují Annu jako rybku v akváriu zlého akvaristy


teraz je potrebné všetko ... aj tiché tóny***


annnie
21. 04. 2022
Dát tip

Herče, já bych ráda. Ale drhne to...

Díky, měj se zpěvně a.


annnie
21. 04. 2022
Dát tip

Abakus, však se možná taky ještě dočkáme...

Díky, měj klidnej a veselej čtvrtek, pá a.


annnie
21. 04. 2022
Dát tip

K3, děkuju. Přeju působivě krásnej den a.


annnie
21. 04. 2022
Dát tip Thea v tramvaji

Theo, díky. Případ, kterej popisuješ, je otřesnej. Fuj. Je skvělý, že to někdo prověřil - i když, popravdě, okamžitě mě napadá "doufání", že by to někomu stálo za to i v případě, že by podobná zpráva hovořila o romských či třeba vietnamských "pachatelích"... Přeju tobě i nám všem klid, mír a radost. Pá a.


Abakus
21. 04. 2022
Dát tip

vždy /po 1989/ som kritizovala vpaád vojsk do Československa - ale v porovnaní s vpádom do Maďarska a najmä na Ukrajinu to bola iba devsatácia kultúry, ekonomiky... 


Thea v tramvaji
21. 04. 2022
Dát tip Gora, annnie

Annnie i já se snažím věřit, že se válečná vřava uklidní a budou zahrabány nenávistné příkopy. Ty v rodinách jsou obvzlášť nepříjemné.

Včera jsme tady v Ostravě měli velikou kauzu ohledně údajného kradení v obchodě s obuví Ukrajinkami. Paní radní, která tuto zprávu vypustila, udělala ale školáckou chybu a napsala i konkrétně ve kterém obchodě se to stalo. Nebylo nic jednoduššího, než zavolat do obchodu a ověřit si informaci. Nikdo nic neukradnul. Proč to ale ta radní napsala??? Bojuje se opravdu všude....

Snake_01 - popsal jsi to přesně, díky za tvůj vklad. 


snake_01
21. 04. 2022
Dát tip Gora, annnie, Lnice, K3

Loki: buď se shodneme na tom, že napadení suverénního státu je zločin a že Rusové páchají na území Ukrajiny válečná zvěrstva, nebo nemá diskuze vůbec smysl. 

Snaha o bagatelizování chování ruského vojska na Ukrajině je nepřijatelná. Jsou hranice, za něž v rámci svobody projevu nelze vstoupit, jinak se mluvčí stává Goebbelsem.

Pokud jde o analýzu tvé bagatelizace v předchozím příspěvku, jde konkrétně o: 1. proxy-war - tahle válka není v žádném ohledu proxy; 2. Ukrajince nevraždí jen proruští Ukrajinci, ale především Rusové; 3. Rusové a Ukrajinci nejsou jedním národem 4. Zároveň v celém příspěvku dochází k cílené desinterpretaci tebou citovaného Godwinova zákona, ačkoli klíčové body zůstávají shodné - jde o tradiční postup zneužití odborného termínu pro vlastní účely.

Nehledě na to, že situace Ukrajiny a Ruska je zásadně odlišná v tom, že Ukrajina byla napadená a jakožto napadená silnějším soupeřem se brání všemi prostředky. Ten, kdo nedělá rozdíl mezi napadeným a napadajícím, má zřejmě hlubší (nevyřčený) politický záměr.

Z toho, Loki, nevycházíš zrovna dobře.


K3
21. 04. 2022
Dát tip

Působivé, annninym způsobem.


annnie
21. 04. 2022
Dát tip

Utgarde, právě tím tvarem s jedním r jsem chtěla vyjádřit, že se nejedná o adjektivum - pak by název gramaticky nedával smysl. Je to samozřejmě zcela přiznaná čengliš, jak píšu hned v prvním komentáři. Prostě ironické pokroucení té pěkné a nadějeplné písničky... Myslela jsem si, že angličtináři to pochopěj, ale možná máš pravdu, asi je to nedosti jasné a nedosti chytré.

Pro rodilé mluvčí báseň v této podobě není určena.

Fašismus zde zmiňuju proto, že důvodem invaze na Ukrajinu byla denacifikace, tak se toho pouze důsledně držím. a.


annnie
21. 04. 2022
Dát tip

Snakeu, díky. Pravděpodobně ano. Hvězdy se pohnou a já se usměju. A jednou třeba i ti pozůstalí, a kdo ví - jednou možná i ti znovuzrození zabití...

Měj dobrý dny i noci. Pá a.


annnie
21. 04. 2022
Dát tip

Evženie, obávám se, že až skončí utrpení, nastane utrpení. Boj asi skončí relativně rychle, ale ty traumata, ty se potáhnou desítky let jak smrad...

No nic... Každopádně díky, ráda jsem tě viděla! Měj se dobře, pá a.


snake_01
20. 04. 2022
Dát tip Gora

Neboj, Annnie, zase Ti bude do zpěvu --- zpěv se nedá umlčet navždycky. A výjimečné případy se najdou už teď.


Co se týká utrpení, tak už by to stačilo.


annnie
20. 04. 2022
Dát tip

Čudlo, vydrž. Věřím, že bůh války se jednoho dne nasytí... Díky a.


annnie
20. 04. 2022
Dát tip

Pro neangličtináře: wary (čti wory) je jen taková moje zpotvořenina od war - válka; čeho je titul parafráze jistě není nutno vysvětlovat.


Čudla
20. 04. 2022
Dát tip

Jsem čím dál více smutný. /*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru