Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Táta otec

27. 04. 2022
37
55
888
Autor
annnie

Táta otec                                                                                                      Matylda, středa 27.4.2022 ráno

 

Dnes by měl svátek Ten,

jehož jsem nikdy nepoznala

Čtyřicet let mi na to nestačilo

a to jsme osmnáct z nich

žili vedle sebe

 

Nestačilo.

A zřejmě ani na to

aby poznal on mě

 

Bylo mi tak asi čtrnáct,

když začala jsem nosit jeho

čokoládově hnědý svetr

Nijak to ale nepomohlo

a tak nakonec

jsem to vzdala

a začala mu říkat otec

Jednou se tak v žertu

podepsal:

Táta otec,

snad na nějaké blahopřání,

protože dopisy,

ty jsme si nepsávali

 

Chtěl? Nechtěl mě znát?

Byla – nebyla jsem pro něj důležitá?

Měl – neměl o mě někdy strach?

Anna marně hádá

ráda

by se dala poddat

ale už není, kdo by odpověděl

 

Dát se poznat

je velký dar

To nedokáže

darovat

každý...


55 názorů

annnie
06. 05. 2022
Dát tip

F.M.R.C., moc děkuju! Měj krásnej víkend a.


Lili.
06. 05. 2022
Dát tip

Citlivé a vůbec moc pěkně složená báseň.


annnie
01. 05. 2022
Dát tip

Black, díky! Měj se krásně! Pá a.


..............*/*****


annnie
30. 04. 2022
Dát tip

Markel, díky! Přeju veselenku! Pá a.


Markel
29. 04. 2022
Dát tip

smutněnka, líbilo *


annnie
28. 04. 2022
Dát tip

Kožený pásku, Matylda je můj dům :)

Díky za návštěvu a za humor. Přeju pěknej večer a.


annnie
28. 04. 2022
Dát tip

Atkij... A safra... Očekávám tedy vbrzku báseň... Přeju klid v duši. Díky, Pá a.


atkij
28. 04. 2022
Dát tip

Annnie, pootevřela jsi mou třináctou komnatu. Téma, které jsem zpracovala pouze jednou a na víc jsem neměla odvahu. 


annnie
28. 04. 2022
Dát tip

Cassy, nojo... My jsme ta generace, jejíž otcové se nedokázali rozhodnout, zda mají dítěti vládnout nebo ho milovat... A jelikož jim samým válka či dramatický poválečný léta často otce vzaly (a někdy vrátily změněné k nepoznání), neměli se moc čeho chytit...

Díky. Pozdravuj svou ženu. Mějte se oba krásně, pá a.


cassy
28. 04. 2022
Dát tip

příběh zadřený v duši...i moje žena mi vyprávěla ten svůj, trochu jiný, trochu stejný, dva společné roky života s otcem, když jí bylo tak deset, chápu, že na záčátku byl také, různě dlouhé pomlky, ať byl důvod jakýkoli, takže absence citové vazby a...ostatní by musela asi ona...


annnie
28. 04. 2022
Dát tip

Kočkodane, přijde na to, co nabízíš :)

Díky, měj se vesele a.


Štírka
27. 04. 2022
Dát tip annnie

Annie: díky - I já mám taková slůvka ráda – a jejich spousta – jen ne vždy se hodí


Kočkodan
27. 04. 2022
Dát tip

Pomalu poznávám, že to čekání asi už nemá cenu – o žádný kus mého oděvu si nejspíš nenapíšeš... ;-)

Aspoň tedy doufám, že mě za koment neutlučeš čepicí. Pro jistotu se přidávám k množině čtenářů, která si pomyslně velkouznale mlaskla u onoho skvostného závěru.


annnie
27. 04. 2022
Dát tip

K3, dobře jsi to napsal! Přesně tak. Díky! Přeju krásnej den a.


K3
27. 04. 2022
Dát tip Gora

Všechno zlé je pro něco dobré, říká se; v tomhle případě to co chybělo mně, je třeba dát svým dětem. Pak se dojde k naplnění. Dobře jsi to napsala. 


annnie
27. 04. 2022
Dát tip

Jamardi, svetr jsem mu šlohla. Ale protestoval jen slabě. Asi to tak trochu intuitivně pochopil... Teď se vlastně nad tou vzpomínkou začínám usmívat. Tak moc díky!!!!!! Měj veselej den a.


Jamardi
27. 04. 2022
Dát tip

Je blbý, že toho řekl tak málo, ale nakonec svetr půjčil a blahopřání podepsal....Tak aspoň to. :)


annnie
27. 04. 2022
Dát tip

Bixley... Nojo. Ach jo...


bixley
27. 04. 2022
Dát tip

Ano, ale myslela jsem toho svého.


annnie
27. 04. 2022
Dát tip

Bixley, pravděpodobně to tak bylo. Ale tenkrát jsem to prokouknout nedokázala... Díky, měj krásnej den a.


annnie
27. 04. 2022
Dát tip

Goro, díky! Měj krásnej den a.


bixley
27. 04. 2022
Dát tip

annie,on tu i může být, zajímat se, ale schovaný za svou maskou, tudíž vzdálený.


Gora
27. 04. 2022
Dát tip

Na báseň zajímavé téma - je náročné, uměřeně osobní linku prolnout s obecným "poselstvím"... a tobě se povedlo.


annnie
27. 04. 2022
Dát tip

Marcelko, nojo no... Možná přeceňuješ moje schopnosti :) - já se vlastně snažím bejt stručná :)

Nemít tátu je špatný. Ale o to právě jde: já ho taky skoro neměla. Fyzická přítomnost není dostačující...

Ále, pryč s tím. Postihlo mě to dnes, napsala jsem to, pouštím to. A tobě díky a přeju krásnej den a.


annnie
27. 04. 2022
Dát tip Alegna

Alegno, přesně. Dokud je čas, dělejme, co umíme! Přeju krásnej den, díky a.


annnie
27. 04. 2022
Dát tip

Dievča, přesně tak. Žádný tabu. Jen otevřít náruč...

Měj se krásně, díky a,


annnie
27. 04. 2022
Dát tip

Milane, díky. Měj krásnej den a.


annnie
27. 04. 2022
Dát tip

Bixley, děkuju za pochopení. Trochu se obávám, že kdo velice chápe,měl to možná podobně... Ráda bych se pletla. Ale že nejsem jediná, kdo má podobnou zkušenost, to je nad slunce jasný...

Měj se krásně, pá a.


annnie
27. 04. 2022
Dát tip Štírka

Štírko, díky... Mě zase naprosto nadchnul výraz ušušlit. To je překrásný slovo!!! Kdes ho vzala???

PeS: On za to táta nemoh. Mnoho různejch pramínků se steklo do tý studny, ze který nešlo vytáhnout vědro s vodou...


Abakus
27. 04. 2022
Dát tip annnie

Ahoj Annie - o svojho otca nie som veľmi ochotná sa  deliť, ale o spomienky naňho ó áno.


annnie
27. 04. 2022
Dát tip

Vaše prevozchadítělstvo, tvůj otec je mi velmi sympatický :) Díky, že ses podělila!


Marcela.K.
27. 04. 2022
Dát tip

Pro mě je tam zase spousta slov navíc, ale ty už asi jinak psát nechceš. Třeba hned v první sloce bych krátila to, co vyjde najevo z dalšího textu.

K námětu - tohle je pro mě těžké k pochopení. Tolik jsem záviděla dětem, co měly tátu.


Alegna
27. 04. 2022
Dát tip

Trochu je mi smutno za tebe, ale verše jsou moc povedené, an., donutilo mě to k přemýšlení .... možná je čas lecos změnit, pokud ještě jsme.


bolo? nebolo? ...  potomkovia sa na všeličo pýtajú ... zasmejeme sa a teším sa z toho, že tabu stráca možnosti ... 

veľmi pekne napísané


Štírka
27. 04. 2022
Dát tip

Annie- holka zlatá - ty to umíš napsat...! Ani ta bolest v tom snad není... ale je tam obrovský kus pravdy... Tenhle vzácný dar otevření se - který dovolí poznání- ten si bohužel - hodně lidí ušušlí jen pro sebe...

velký TIP 

 


Abakus
27. 04. 2022
Dát tip

Môj otec vedel nádherne kliať v rôznych svetových jazykoch. Technicky veľmi zdatný nebol, takže čokoľvek čo spravil doma - dlho to trvalo a posledná veta obvykle bola: "myslel som si, že mi to vyjde".


MilanH
27. 04. 2022
Dát tip

Přesně tak :-)


bixley
27. 04. 2022
Dát tip

Velice chápu Tvoje pocity. 


annnie
27. 04. 2022
Dát tip

Vesuvanko, díky. Měj veselej den! Pá a.


annnie
27. 04. 2022
Dát tip

Supizme, ano, nějak mi to dneska přišlo... Díky, měj se fajn a.


annnie
27. 04. 2022
Dát tip

Snakeu, díky. Aktualizací Sokratas mě velmi pobavil. Měj krásnej den a.


annnie
27. 04. 2022
Dát tip

Theo, díky. Mám to už - víceméně - zpracovaný. Jen někdy se to připomene...

Přeju krásnej den a.


annnie
27. 04. 2022
Dát tip

Abakus, to ti přeju. Můj táta byl vlastně asi taky hodnej. Jen, myslím, nebyl úplně šťastnej. A byl trochu neviditelnej...

Měj krásnej den, díky a.


vesuvanka
27. 04. 2022
Dát tip

Pěkně napsané a smutné... TIP


annnie
27. 04. 2022
Dát tip

Evženie, ach... Ti naši otcové... Ty naše matky... A my jako matky...

Díky, měj krásnej den a.


supizmus
27. 04. 2022
Dát tip

Hodně osobní *


snake_01
27. 04. 2022
Dát tip

Souhlasím s Theou, ten závěr má solidní filozofické jádro. Je to vlastně taková aktualizace Sokrata. Místo "poznej sám sebe" "umožni, aby tě poznal někdo jiný".

Povedené!


Thea v tramvaji
27. 04. 2022
Dát tip Gora

Dát se poznat...Ten konec je pro mne nejvíc působový a opravdu hodně, hodně rozumím.


Abakus
27. 04. 2022
Dát tip

Mala som báječného otca, taký smútok ako na mňa zavial z tejto básne, to sa hneď  tak necítí.


Tak to jsem měla velké štěstí, že můj cholerický otec míval šťastné chvíle, kdy jsme ho měli rádi.


annnie
27. 04. 2022
Dát tip

Gabi, děkuju... Měj krásný den a.


jedna z tvojich naj, dotkla sa ma *


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru