Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak mě navštívil Moribundus ...

02. 05. 2022
22
26
415
Autor
blacksabbath

Stalo se to předminulý čtvrtek.....

 

Nezvonil, vlítnul mi do bytu, nepřezul se, ale rovnou se hnal ke stolu. Nic mu nebylo vhod. Prý tady mám moc čerstvého vzduchu, moc světla, málo prachu.....

A že prý za dveřmi jsou ještě kamarádky. Vůbec se nezeptal, jestli smí a vpustil je dovnitř. Byly dvě a hned se začaly předhánět, která z nich mě více omráčí.

Ta s ledově lesklým odstínem blond vlasů se na mě vrhla a začala mě objímat a hladit rukama jako led. Až jsem se rozklepala. Došla jsem si pro deky. Ulehla jsem, přikryla se, ucpala jsem všechny škvíry. Nebylo mi to nic platné. Klepala jsem kosu hodnou chvíli než ji odstrčila rusovláska. Ta na mě dýchla ohnivým dechem a jala se poskakovat po žebříčku pana Celsia výš a výš. Nepomáhaly ani studené obklady na tepny. 

A pak se začaly hádat. Která je prý šikovnější a rychlejší, kterou z nich si více oblíbím.... a já jenom lapala po dechu a hláskem slaboučkým, tenoučkým jsem se jim snažila vysvětlit, že bych byla raději sama a že by měly odejít.

Moribundus se mračil. To asi proto, že jsem si dovolila vůbec mluvit. Vstal, došel ke dveřím, otevřel je a vpustil další postavu. Vstoupil hubený muž, klátivá chůze - takový skoro zanedbaný zjev. Od pohledu suchej, dráždivej. Cosi mu pošeptal do ucha a on si uplivl. A pak to začalo...

....kašlala jsem a kašlala a kašlala... po pár dnech už na všechno. Plíce jsem div nevypustila. Nic nepomáhalo! Ani pití vody s ledem, čaj s citronem a medem, sirup z cibule, kapičky z lékárny...nic! Vůbec nic!

Prý každá návštěva třetí den smrdí. Ale oni se - ne a ne - nedali vypudit. Čtrnáct dní u mě zůstali a přetahovali se o moji pozornost.  Nakonec se přeci povedlo a zahnala jsem je nejdříve do kouta, posléze i ze dveří. Co vám budu povídat - oddechla jsem si, když za nimi dveře zaklaply.

 


26 názorů

Zeanddrich....díky za tvé poznámkové story.....huš-huš moribundus :-))))


(Vracím se sem, jelikož jsem zde (ač jsem chtěl) ještě neutrousil poznámku... 

Já jsem ..ho? ..to? zažil minulý rok v září,...,a ohlásil se u mne bolestí hlavy, jakou jsem do té doby nepoznal.. (od té doby opravdu také nezávidím těm, kteří trpí tzv. migrénou celoživotně, ..., či přinejménším dlouhodobě.. )

(( ...)).


Jani :-)))) ..bylo to příšerné, ale povedlo se ...děkuji:-))))

Lami......díky na návštěvu:-)))


vesuvanka
04. 05. 2022
Dát tip

Ivi, pěkně a vtipně napsané, hlavně, že se Ti podařilo ty nevítané návštěvníky vyhnat. TIP a přeji Ti hodně zdraví :-)))


Maruško....rýmovník mám obrovský...pravda teď trošku oškubaný...vařila jsem si z něj i čaj.....nedali se vyhnat - prevíti:-)))))

inex..... nesnáším se, když nejsem ouplně Ok

děkuji za kukýnky


Pošlu ti rýmovník, nebo raději rovnou sirup a med z něj. Pak už k tobě chodit nebudou. :-)


blacksabbath
03. 05. 2022
Dát tip annnie

annnie...přecejc je nenechám vyhrát:-)))

Abakus.....já si je hejčkám, ale tak nanejvýš...tři dny:-))))

Al Jal.....jojo...už cítím...jaro i květy:-)))

Ptakopysk....Fielen Dank

Nikolasi, Aleši, Milane....díky na návštěvu

 


Ptakopysk
03. 05. 2022
Dát tip

vtipné s velkým F


Al Jal Úd
03. 05. 2022
Dát tip

Moc dobře a vtipně napsáno, dobře, že jsi zvítězila a všechny vyhnala, teď už bude tepleji a líp, všechno kvetoucí a milující :))


Abakus
02. 05. 2022
Dát tip

Blackie - keby si bola poriadny hypochonder, naučila by  si sa mať rada všetky choroby a  neduhy. 


annnie
02. 05. 2022
Dát tip

Jsem ráda, žes zvítězila! :)


blacksabbath
02. 05. 2022
Dát tip Benetka

Aru....ať si jezdí na dovolenou třeba na Mars....já už je vidět nechci


blacksabbath
02. 05. 2022
Dát tip Benetka

Bene, viď?...že je to ale pořádnej haj** ten Moribundus....k mým přátelům tedy nikdy patřit nebude............


Jarmilo...mluvit jsem mohla...i když se mi moc nechtělo....díky za parádní doplnění v kritice:-))))


Aru
02. 05. 2022
Dát tip Gora

trávili u tebe dovolenou :))

tak to je dobře, že je ti už dobře, iví ;)


Benetka
02. 05. 2022
Dát tip Gora, Alegna

Milá Black... To jsme to prožili asi stejně. Však taky je to vidět jak jsem psal - 13.4. a pak až 28.4.... Čtrnáct dní mě Moribundus dusil ale... Zase jsem přežil. :D

A... Taky jsem měl v plánu to sepsat ale nakonec jsem se na to vy.... .


Jamardi
02. 05. 2022
Dát tip Gora, Alegna, blacksabbath, Zeanddrich E.

Moc hezky jsi to napsala. :) Zajímavé je, a musím říct, že s tím souhlasím, že se škodiči hned urážejí, když se jim něco řekne. Jak jsi napsala, že se Moribundus mračil, že sis dovolila vůbec mluvit, to úplně sedí.


joj...pomalinky...ďakujem dievča


počujem to zaklapnutie a ... už je dobre ... teraz pomalinky dočerpať sily***


blacksabbath
02. 05. 2022
Dát tip Gora

Renato....nepouštět je do bytu...za žádnou cenu...potvory jedny

Luboši...na mě si nějaká "kostnatá superanorektička paní S." nepřijde..pravda...někdy to chvíli trvá, ale zatím vyhrávám

Alegno, Abakus....děkuji!!!!

Irčo......ještě to není ouplněvono, ale jeden se nesmí dát:-))))).....děkuji i za podporu při jejich vyhánění:-))))

8hanko, Nani....díky za návštěvu!


Gora
02. 05. 2022
Dát tip

Ivi, při čtení tvé humorné mini tak trochu mrazí... vyprávění má spád a nápad, hlavně originální personifikaci příznaků.

Potěšilo - i to, že jsi zpět!


Abakus
02. 05. 2022
Dát tip

vitaj medzi živými!


Alegna
02. 05. 2022
Dát tip

Vtipně o nemoci .... hodně zdraví


Kočkodan
02. 05. 2022
Dát tip

Aspoň že nepřišla a neklepala kosu i ta kostnatá superanorektička paní S.


bixley
02. 05. 2022
Dát tip

blacki, nebyl to covid se svojí suitou? Ten se umí přetvařovat, jéje! A co má spolupracovníků!

Popsala jsi je opravdu důkladně, budu si na ně dávat pozor! Zachytit literárně tyto bytosti není lehký úkol. Ale tobě se to náramně povedlo.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru