Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Synopsia

02. 05. 2022
12
9
440
Autor
e.eucrow

Je dôležité ostať v pohybe, ani si nevšimneš pomaly ustupujúce svetlo, ktoré mohlo dopadnúť na náš tábor, ak by už nebolo žiadané inde. Tieto veci sú predsa len na trochu dlhé lakte. Uponáhľať sa nie je múdre, hoci by sme sa tak skôr dostali na vytúžené panstvá a mohli sa s dobrým svedomím nechať obsluhovať.

V tejto úlohe sa nezdržíme dlho, stúpajú totiž zradné vody, ktoré nám nedajú pokoj ani počas spánku. Stále sa nepodarilo odraziť všetky útoky. Zaujímalo by ma prečo tomu tak je, prečo sa to opakuje a či je nutné, aby som si to nechal pre seba. Tiež mám predsa svoje limity a nárok na únavu.

Zatiaľ sa musím držať na uzde, prežívať v tábore nomádov a na otvorených priestranstvách. Stavím sa, že aj o sto rokov budeš stáť za dverami, plný elánu vyzváňať na plné pecky, volať ma do polí, kde ožije stará hádka, možno aj fyzický útok, na ktorý si sa pripravoval tak strašne dlho.

Konečne vymeníš teóriu za dobrodružnú prax. Netreba však prepadať panike. Žiadny moralistický koniec nepríde, aj keby si si ho snáď želal, ako si sa vyjadril v súkromnej korešpondencii, ktorá práve v týchto dňoch vyšla v krásnej pevnej väzbe.

Po čase sa aj tak priženie piesočná búrka a všetkým názorom bude koniec. Vraj už ale nechceš vedieť nič viac. Plánoval som toho veľa povedať, ale ako si praješ. Želanie sa splní za tri dni a tri noci práve na tomto pahorku, aj keby v tvojej komfortnej zóne napokon neostal nikto, o koho by si sa mohol oprieť.


9 názorů

e.eucrow
04. 05. 2022
Dát tip

som rád, ďakujem :)


Luzz
04. 05. 2022
Dát tip

zjišťuju, že jsem si odvykla u tebe hledat ten směr odněkud někam... čímž neříkám, že tam nic takovýho není - jen to prostě nedokážu rozpoznat. law měla dobrej postřeh s tou výšivkou... přičemž pro mě spíš už gobelín než výšivka. bavilo mě číst.

 


e.eucrow
03. 05. 2022
Dát tip

dakujem :)


lawenderr
03. 05. 2022
Dát tip

spousta zajímavých myšlenek na optické niti příběhu, nikdy nevím, jestli je to jen vlákno nebo výšivka :D ale moc mě to baví


e.eucrow
03. 05. 2022
Dát tip

Gora: vďaka

annie: netuším, ale snažím sa. :) a som rád, že sa páči. ďakujem


annnie
02. 05. 2022
Dát tip

Jak ty to, sakra, děláš?! Vždycky mě dostaneš. Annin výběr.


Gora
02. 05. 2022
Dát tip

Nad tvojí poezií v próze se zamýšlím, zda autor žije v tom samém světě jako já... připadá mi totiž, že uvažováním hravě obsáhne neurčitý, ale velmi rozsáhlý časový úsek snad od dávného nomáda po současnost... autor vede/vybízí čtenáře, aby jej v představách/úvahách sledoval, jak střídá role, k čemu se to vlastně vyjadřuje... Pozoruhodné.


e.eucrow
02. 05. 2022
Dát tip

jo, to s tymi "by"... na tom nieco bude, mozno to upravim, vdaka :)


yss
02. 05. 2022
Dát tip

Synopsia ako stručný prehľad výsledkov,vzťahujuci sa na istý "predmet" v nejakom odkaze,v ktorom to autor predáva svojmu Alter egu.

Trochu mi tam šramotí v prvom odseku prebytok "by"/tiež mám s tým často problém/

napr:"ktoré by mohlo dopadnúť na náš tábor, ak by už nebolo žiadané inde. /ktoré mohlo dopadnúť na náš tábor,ak by už...

Uponáhľať sa by nebolo múdre, hoci by sme sa tak skôr dostali na / tie infinitivy majú svoje čaro,ale zároveň ťa tlačia k pom."by". možno uponáhľať sa nie je múdre,hoci by sme sa takto.../

"aj keby si si  ho snáď želal, ako si sa vyjadril v súkromnej korešpondencii," /aj keď si to snáď želáš,ako si sa ..alebo ešte obratnejšie/

Ale,mne sa napr.velmi páči neohraničenost textu pre mňa ako čitateľa, fiktívny priestor aj keď konfrontovaný náznakmi určitosti,ostáva plno otvorený predstavivosti.Páči sa mi istá melanchólia textu,forma spôsobu prezentácie, nepriame "subjekty".. myšlienky reflektujúce na realitu? výsledky? pekný text,páči sa mi ten prechod od neistého terénu k pevnej pôde /

 

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru