Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Starý Rozmlaťruka

02. 05. 2022
12
11
502
Autor
Danny

Byl to odpojený železniční vagón. Starý Rozmlaťruka v něm bydlel... už ani nevěděl, jak dlouho. Ach, to období slávy a bojů, povzdechl si, to je teď tak vzdálené, jako by snad vůbec nikdy nenastalo a objevovalo se jen v jeho snech. Starý Rozmlaťruka si nabral vodu do dlaní a umyl si s ní obličej. V koloniále nedávno koupil basu piv a ještě nebyla všechna dopita: takže mu zbývá ještě něco, čím vzkřísit toto nové, rozvrzané ráno. Posadil se s lahví piva vně vagónu a pozoroval, jak vítr žene mráčky po obloze. Jako on sám hnal koně po prérii, než se usadil tady v srdci Evropy na dožití. Než mu sláva a věhlas protekly mezi prsty a on... přeplynul dál. Přemýšlel o svých druzích ve zbrani. O svém mrtvém bratru. Je jedno, že teď jen dožívá, dosáhl přece daleko. Kdyby pokračoval (což nešlo), stal by se pouze parodií sebe sama, fosilií hrdinské éry, která skončila. Proto je teď tady v Čechách. A říká si Starý Rozmlaťruka: již zpola zapomněl na původní anglickou formu svého jména: Old Shatterhand.


11 názorů

Lakrov
24. 06. 2022
Dát tip

 Tenhle nostalgický povzdech, jak to na mě po celou (krátkou) dobu čtení působí, má překvapivý závěr, jež pobaví (a někoho snad i pohladí). Díky za tohle "soucitné gesto" a TIP!


Janina6
23. 06. 2022
Dát tip

Jů... překvapení :-) A my vůbec netušíme, že se ve vagónu skrývá největší hrdina našich dětských dnů... Pěkný nápad!


Luzz
10. 06. 2022
Dát tip

nějak to kolem mě jen prošumělo, vlastně ani nevím, co na to říct.


Gora
31. 05. 2022
Dát tip

ano, Danny...


Danny
31. 05. 2022
Dát tip

ahoj, nominuji toto dílo na Prózu měsíce za květen, díky


To bych nečekala.

Jen bych prosila trochu rozdělit text.  Aby se mi to lépe četlo.


bixley
03. 05. 2022
Dát tip

Já myslím, že je to jasné už z názvu o koho jde. Ale dobré domyšlení jeho životní cesty.


Štírka
03. 05. 2022
Dát tip

No tím koncem jsi to teda ťafnul... 


Norsko 1
03. 05. 2022
Dát tip

Fiala ? Kalósek ?


annnie
02. 05. 2022
Dát tip

:) :) :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru