Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Snídaně s básní

03. 05. 2022
0
21
363
Autor
Litarts

-

Vzpomněl si na radovánky,

dětské a pozdějších lásek.

Ty staré již, zašlé stránky,

plné her, ale i masek.

-

S úsměvem dnes, nad tím kvasem,

v mladistvém tom dospívání.

Kdy vše, jako sen jen zdá se,

životní boj dobývání.

-

Naše cesta, jak léta jdou,

plná mála i mnohého.

Prožitá však pílí každou,

bděním, života snového.

-

To všechno tak vždy jednou je,

pro stálý pohyb v proměnách.

A pak to, co se zdvojuje,

jiným spíš, odraz v ozvěnách.

-


21 názorů

Litarts
11. 05. 2022
Dát tip

Byla jedna babka,

prodávala jabka.

Za děravý groš,

prodala jich koš.


i v tvé prozření věřím


Litarts
11. 05. 2022
Dát tip

Je.

Vyvíjím se vlastním směrem, ne podle představ někoho jiného.


má důvěra ve tvůj růst není blbost


Litarts
11. 05. 2022
Dát tip

Chcete si povídat? To můžeme, jen tak, o blbosti.


Máš na to, věř si taky


Litarts
11. 05. 2022
Dát tip

Báseň je bezchybná, chybně ji vnímáte Vy.

Každý považuje za krásné něco jiného. Snížit se k Vaší kulturnosti bych nemohl, je mi líto.


a stejně ti věřím, že to jednou bezchybně zvládneš a bude to krásná báseň s krásným obsahem


Litarts
10. 05. 2022
Dát tip

Mnohokrát jsem to již dokázal a dokazuji i zde. Každému ale ne, to je pochopitelné.

Mistře, musíte se ještě učit, pravil jeho žák, začátečník.


Jak se futr oháníš tím osahem - tak právě to je um básníka vyjádřit obsah a ještě k tomu bezchybně z pohledu anatomie rýmu a rytmiky verše a já pořád doufám a doufat budu, že to dokážeš!


:-) , dožiju se toho vůbec?


Litarts
08. 05. 2022
Dát tip

Pane Snake_01 ano, opravuji první slovo na příčestí minulé. Vidíte, že opravím, co uznám, ale to, co mi vytýká pan Voříšek, uznat nemohu. 


Litarts
08. 05. 2022
Dát tip

Ty verše mají noblesu,

nezměním je k poklesu.


snake_01
08. 05. 2022
Dát tip Radovan Jiří Voříšek, dajakbol

Já nevím, ale plně souhlasím s Radovanem, už to, že básník začne báseň slovem, které neexistuje jen proto, aby mu sedělo do rytmu, je absurdní.

A arogance s jakou autor (ne)přijímá kritiku, je i s ohledem na jeho věk směšná. Tenhle postoj je pochopitelný (možná) u patnáctiletých začínajících autorů, ani jim ale neprospívá.


to je úplně jedno, uč se kde chceš, jen se místo zatvrzelosti prostě uč


Litarts
08. 05. 2022
Dát tip

Je mi líto, ale mým učitelem Vy nejste, jen žákem.


Omyl, čtu obsah. Naopak vyvážený spád jsi narušil. Až přestaneš brát své básně za nedotknutelné, své umění za bezchybné, pohneš se směrem ke kvalitě. 


Litarts
08. 05. 2022
Dát tip

Nečtete obsah, nejsou tam žádná zbytečná slova a stejný počet slabik ve verších je na místě. Právě vypuštěním některých slov ve verších (vím, co máte na mysli) by došlo k narušení vyváženého spádu veršů a k jejich znehodnocení. Proč kritizujete dobré věci? 


Jsou tam pasáže, kde máš rytmus prakticky dokonalý. Kdyby se metrum básně  hodnotilo pouze matematicky, bylo by to slušné. Někdy je to ale díky vložení zbytečných slov do verše. Myslím si, že i snaha mít za každou cenu v každém verši stejný počet slabik (tady 8) se nedobře podepisuje na spádu veršů. Ale stejně zaznamenávám růst kvality.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru