Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zpoždění -

06. 05. 2022
16
20
451
Autor
Nami 99

Pán v Karviné na nádraží,

spojení se najít snaží.

"To je dneska k zbláznění.

Všude samé zpoždění."

Poctil ho svou přítomností,

občan polské národnosti :

"Pan tu šuká meškanie?"

"Ne, pán mešká šukanie."


20 názorů

Marcela.K.
11. 05. 2022
Dát tip Nami 99

:-))) si z těch tvých vtipů občas poprskám monitor.


Lenochod
10. 05. 2022
Dát tip Nami 99

Mě na tom přijde nejvtipnější, že to vyprávěla něžná víla Hanička, to bych chtěla také vidět :0)


Aru
10. 05. 2022
Dát tip

jo, ale vtipný je to jenom pro nás ;)


Nami 99
10. 05. 2022
Dát tip

Jednou v nějakém pořadu vyprávěla Hanka Zagorová, jak se jim v Polsku při zájezdu ztratila spolucestující a tak prý celý autobus šukal Marušku.


Aru
10. 05. 2022
Dát tip

kdybys byla v kontaktu s polštinou trochu dýl, určitě bys rozuměla. občas jsem přemýšel co je co, ale dá se na to přijít, i když to že je drak "smok" jsem musel dohledat, ale kdy potkáš draky :D

Chorvati, nebo Srbové přece nejsou daleko, prakticky za Rakouskem, nebo Maďarskem, je to kousek. i když jestli kvůli našemu bezpečí budou chtít zase zavřít okresy, tak bude daleko i do vedlejší vesnice :))


Lenochod
10. 05. 2022
Dát tip

Francouština zní krásně, ale nešlo by mi to chrochtání. Polsky fakt nerozumím, zjistila jsem však, že Jugoslávcům rozumím skoro lépe než Slovákům. Je to zvláštní, když jsou nejdál... Nejhorší pro mne byla švédština, tam jsem se za 14 dní nedokázala naučit ani pozdrav...


Aru
10. 05. 2022
Dát tip

no jasně že se nám poláci smějou, kde se čeština modernizovala, polština zůstala stejná, ale rozumět se jim dá aspoň rámcově, vždyť je to ta samá jazyková větev, jako slovenština. nerozumět polštině je hodně smutný, ale chápu že se lidi radši učí germánský jazyky, protože to teď frčí.

škoda že Napolen byl idiot a táhl do Ruska, mohli jsme mít dodnes globální jazyk francouzštinu :D


Lenochod
10. 05. 2022
Dát tip

PS: A přítel byl před časem sám na čundru v Bělověžském pralese. Musel se také domlouvat anglicky. Kdykoliv totiž něco řekl česky, mohli se Poláci potrhat smíchy. On se polštině smál radši až když odešli, protože byl sám a oni byli v přesile... Polákům prý čeština připadá, jako když žvatlá malé dítě.


Lenochod
10. 05. 2022
Dát tip

:0)))))

My jsme kdysi byli s naší němčinářkou na brigádě v Polsku sázet stromky. 3 třídy: češi, němci, poláci - cílem bylo potrénovat se v němčině. Dopadlo to tak, že jinak, než anglicky jsme se nedomluvili! Polákům jsme nerozuměli ani slovo, němci šprechtili nezachytitelně, ale začátečnickou angličtinou jsme váleli všichni...


Savage Flame
10. 05. 2022
Dát tip Nami 99

Nami a co mám teda říct v Polsku, když by mi došel papír... Ze By Remarque...? :D


Polština určitě není staročeština ani náhodou, přes spoustu příbuzných slov apod., přesto souhlasím, ze ty jazyky jsou si blízké a ve středověku to bylo ještě zřetelnější. Ten vtip řekněte někomu z Polska a budete koukat, jak to nechápe. Vím to, s tímhle vtipem jsem osobně trapné narazil :) Nenapadlo by mě to zrymovat, ale je to myslím dobře. Nami 99 je v tom mnohem zručnější.;) S.F.


Nami 99
10. 05. 2022
Dát tip

A  - "Na západni frontě klid"?

"Na zachodě němá novin."


Alenakar
10. 05. 2022
Dát tip

A víš , jak se polsky řekne ježek?   Kaktus pochodowy.


Nami 99
06. 05. 2022
Dát tip Lenochod

Alenakar - víš jak se polsky řekne "čelem vzad"?

"Proše pána, hupky hupky, dajte zadky, tam kde pupky."


Alenakar
06. 05. 2022
Dát tip Nami 99

Jak příbuzné zazyky!

Víš , jak se polsky velí zákryt?

Proše pana, nech si stupne pan za pana, aby nebylo viděť pana.   Tip. 


Evženie Brambůrková
04. 05. 2022
Dát tip Nami 99

Ó, ó, ó. :-)))


Marcela.K.
04. 05. 2022
Dát tip

:-)))


annnie
04. 05. 2022
Dát tip Nami 99

:) :) :) Velmi pěkné.


:-))))


Aru
04. 05. 2022
Dát tip Nami 99

:D

no jo, polština je nemoderní čeština, i ty jejich spřežky u nás odstranil Hus, ty dva jazyky mají k sobě blíž, než je patrno na první pohled... :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru