Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vrátka do lesa

04. 05. 2022
19
34
439

Mám nová vrátka do lesa. Patří k nim i nový plot.

Vrátka i plot jsou zelená, drátěná.

Od chalupy to vypadá, že tam žádný plot není, že nám patří celý les.

,,Měla bys to namalovat."

,,Ne, uděláme si velkou fotku vrátek a zarámujeme si ji."

,,Mně stačí se na ně podívat a je mi dobře."

A nyní by se místní kritici pozastavili nad tím, proč píši o zelených vrátkách do lesa.

Vše souvisí se vším a já stejně jako jiní lidé zde, ráda píši o něčem osobním, důležitém pro mne a mé blízké a pochopit to mohou ti, kteří se mnou procházejí mými příběhy.

,,Co budeme dělat s těmi krajinkami?"

,,Vezmu pilu a ty hnusné budou upraveny na velikost 47 cm."

,,Prima, máme novou kárku a další jsme vyhrabali z velké kůlny."

,,Jdeme na to!"

Malá kůlna se plní rozřezanými krajinkami, ty lepší mají zatím odklad. Mohou se v dalším životě stát třeba bedněním u hnoje. To je krásné poslání.

I maličkosti mají svůj význam.

Když stojím na dvorku u naší chalupy a dívám se přes zahradu se starými jabloněmi do bukového lesa, říkám si:

,, Mami, tati, měli byste radost."

 


34 názorů

Ukáži ti to na fotkách, je to nádhera.


bixley
07. 05. 2022
Dát tip

Evži, radost by měli určitě. Namaluj to jako krajinku... :-)


Evženie Brambůrková
05. 05. 2022
Dát tip Zeanddrich E.

Takový plot je prostě radost. Díky, Jamardi.


Jamardi
05. 05. 2022
Dát tip blacksabbath, Zeanddrich E.

Pěkná vrátka dle vlastního přání udělají radost. My máme též zelená a plot zelený drátěný, takže souhlasím a chválím. :)


yss
05. 05. 2022
Dát tip

Omyl,veľmi dobre viem,čo kritizujem...tento text,nechápem prečo stále disponuješ potrebou vysvetľovať mi súvislosti, ktoré v texte nie sú.

NATO,aby som niečo trhala,som maximálne lenivá,ale to je irelevantné,nakoľko to nijako nesúvisí s textom.

Svoj pohľad na text som prezentovala,ako s ním naložíš ty,je iba na tebe,v podstate čakať,že čitateľ urobí "prácu za teba",ktorú si ty ako autor predsa len kus odfákla,je pomerne infatilné.Snáď niekedy nabudúce,prajem pekný deň 

 


Nevím proč bych tě měla blokovat.

Máš svůj názor a já zase svůj. Od určitého věku necítím potřebu své názory tajit.

Pravděpodobně máš nějaké odborné vzdělání a potřebuješ se projevit. Za dva měsíce to tu ale nijak nevytrhneš. 

Když bych chtěla rozebírat něčí výtvor a nechápala to, podívám se na jiné věci, které by mne uvedly do obrazu. 

Ale napřed kritizovat a vlastně nevědět co, tak to je taky umění.


yss
05. 05. 2022
Dát tip

*dodatok,prípadne použiť blokáciu užívateľky yss,asi toľko k tomu.Odo mňa všetko


yss
05. 05. 2022
Dát tip

Práve preto nevidím dôvod tej rozbijajúcej vsuvky,rovnako skús porozmýšľať aj ty,či text nemá byť výpovedný sám o sebe-najma aj je publikovaný ako samostatný text Pretože mne príde naozaj výrazne za pačesy pririahnutý fakt,že náhodný čitateľ musí disponovať portfóliom autorkiných textov,aby im porozumel.

No nie,predstav si,že nemusí.Text má byť výpovedný a nosný sám o sebe.Pokial si ty ako autor vedela,že sú tam špecifické "inotaje",mala si k dispozícii predsa celý text,aby si tieto "položky"dešifrovala,a nehodila celú zodpovednosť na čitateľa,v zmysle chceš rozumieť?tak prečítaj predchádzajúcich iks textov ..To je fakt už cez čiaru.Pritom stačilo bez akéhokoľvek afektovaného vysvetlenia pokračovať v naturalnom pôdoryse ..maličkosti sú dôležité,spevniť text premostením,nenechať hluché a nejasney miesto...a bolo by...ale ono je predsa len asi lepšie hodiť to na "kritika"v mojom prípade na bežného čitateľa.

 

Ok,aj to môžeš,len potom netreba hľadať v komente sekundárny zmysel.


Pokud by stačilo přemýšlet, pak to zkus. Nic zde není bez důvodu.

Vrátka jsou důležitá pro mne a lidé, kteří se mnou prožili poslední roky, vědí, co to jsou krajinky a proč se řežou na 47 cm.

V životě vše souvisí se vším. A proto je zde zmínka o kritice a ta se od tebe dostavila.

Jeden celý rok jsem psala každý týden povídku a své mamince.  Odtud pak jsou odkazy pro ty, kteří to četli a i pro ty, kteří se zeptali, co to jsou krajinky.

Pokud tě to zajímá, začínají slovem Miluji ....


yss
05. 05. 2022
Dát tip

"A nyní by se místní kritici pozastavili nad tím, proč píši o zelených vrátkách do lesa." /odkiaľ berieš túto istotu ? Písať sa dá aj o slimačom autokempingu a každý to zoberie normálne.Nechápem tejto položke,najmä ak hneď vzápätí dodávaš:

"píši o něčem osobním, důležitém pro mne a mé blízké a pochopit to mohou ti, kteří se mnou procházejí mými příběhy."

ak je to teda dôležité pre teba,tak načo to "ospravedlnenie" či avízovanie na kritikov . Úplne zbytočná vsuvka na efekt,ktorá ti aj rúbla dejovú linku.Z plota sme sa dostali ku kritikom a z kritikov ku krajinkám /predpokladám obrazy, krajiniek.čo je tiež hodené bez akejkoľvek súvislosti k  vrátkam /až to napr.môze vyvolať úplne inú asociáciu..

.stačilo by kúsok premyslieť,spojiť výhľad z dvora istým mostíkom s krajinkami,a takisto so záverom.Takto sú to v podstate tri útržky, ktoré približujú podstatné " maličkosti' ale literárne veľmi nespolupracujú.Ale to samozrejme budú vedieť iba verní čitatelia,pretože aj keď je text ako samostatná  miniatúra, samozrejme,tie medzery v spracovaní môžu pochopiť iba 'verní čitatelia"

 


Luboši, to si budu muset počkat na nová vrata. A ta taky budou!


Abakus - krajinky jsou krajní prkna s jednou stranou mírně zaoblenou.

Pro lepší pochopení doporučuji svou povídku Miluji krajinky.


Evženie Brambůrková
05. 05. 2022
Dát tip blacksabbath

Já věděla, Ivi, že ty to pochopíš naprosto a dokonale.


Kočkodan
05. 05. 2022
Dát tip

Maruško, koukáš sice na nová vrátka, ale to podle mě vůbec neznamená, že jsi tele.


Abakus
05. 05. 2022
Dát tip

čo sú to krajinky, keď to nie je to čo si myslím?


fotku vrátek do lesa a zarámovat!!!....bedněním u hnoje....to je krásné poslání.....krajinka je krajinka.....:-)))).......


Děkuji, Jano. Krajinky jsou u nás populární. Ty moje se ale na topení moc nehodí :-)


vesuvanka
05. 05. 2022
Dát tip

Zprvu jsem myslela, že se jedná o Tvoje obrazy krajin a bylo mně divné, proč bys je rozřezávazala, a pak mi došlo o jaké krajinky se jedná. Vrátka do lesa mě dostala :-))). Pěkně napsané, TIP


Děkuji ti Květoni. Soukromá obora by byla pěkná. Jenže ty potvory všechno sežerou. 


Už to mám vymyšlené, Annie. Jen najít někoho, kdo to udělá :-)


Vrátka jsou super, Lído, když k nim máme i klíč.


Milé dievča, krajinky jsou něco jako rodinné stříbro.


Vrátka do lesa jsou rozumná věc. Aby divoká a hlavně jedlá zvěřina neprchala.


annnie
05. 05. 2022
Dát tip

Myslím, že budeš mít nejumělečtější kompost na světě :)


Alegna
05. 05. 2022
Dát tip

Milá maličkost. A vrátka jsou proto, abychom se jimi mohli vracet.


to je krásny pohľad cez staré jablone na bukový les ... a idem objavovať krajinky***


K3, krajinky se objevily v dost oblíbené povídce z mé knihy Můj rok s babičkou. Povídky jsou dostupné pod názvem Miluji......

Tam je možno i zjistit, proč 47 cm.

Krajinky také maluji :-)))


K3
04. 05. 2022
Dát tip

Trochu mě zmátly krajinky, jako bych očekával malování... Nakonec si ale stejně vytvořila pohledný obrázek.


Děkuji ti, Ireno, i když na změny není nikdy pozdě :-)


Nejsem si tím jista, Čudlo, ale přála bych si to.


Benetko, hlavně něco pořádného!


Gora
04. 05. 2022
Dát tip

Prach jsi a v prach... tak proč ne krajinky, viď...

jinak tvůj styl se nemění, a to je dobře.


Čudla
04. 05. 2022
Dát tip

Určitě by měli radost jak jsi to tam zvelebila. /*


Benetka
04. 05. 2022
Dát tip

Bednění u hnoje...

To je můj sen!!!

Co víc si přát...?!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru