Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Amnézie

08. 05. 2022
4
2
253
Autor
Savage Flame

Mám pocit, že ve vzpomínkách zní záchvěvy tvých řas jako práskání biče.
Snad pro tu dusnou tmu, co v sobě mám.
Nebo jen pro stále znějící ozvěnu v mé prázdné hlavě.
Plná Tebe a stejně vlastně ničeho.
Chtěl bych dokázat nevidět jen černobílý němý film.
Ale barvy vybledly a zvuk ukradla má děravá paměť.
Možná se jenom kousla páska v přehrávači,
nebo poškodil disk s nečitelným datem "kdysi včera".
Nepamatuji se jaké to bylo, ale přesto mi to chybí.

Možná bych měl resetovat úložiště minula a pustit nový film.
Když ale já nechci ty rozostřené šedo šedé obrázky úplně smazat.
Snad se bojím, že kdybych ty šmouhy neviděl, už bych nedokázal věřit, že vůbec může být něco víc...

A nebo třeba jen nastartuji a stisknu kapotou DEL proti zdi...

 


2 názory

Je to asi do míry jisté útržkovitě zmatené i proto, že ne vždy se dá popsat spousta nesourodých myšlenek. Zajimavý nápad s tou páskou. Neohrabané obraty tam určitě jsou. teď jsem se na to díval a napsal bych třeba i ten příklad trošku jinak. ;)

I blbé nápady a momentální puzení mohou znít divně a ty sebedestruktivní asi o to víc... ;)

Děkuji za podnětný komentář. Moc si vážím, že jste si dal práci se nad tím zamyslet a popsat co přesně Vám nesedlo. I chybami se člověk učí a někd bez druhých vlastní nevnímáme. Váš komentář je určitě přínosnějsí, než ta miniaturka a i konkrétnější a za upřímnost ještě jednou děkuji. ;) S.F.


Luzz
08. 05. 2022
Dát tip Savage Flame

ty náznaky stesku a jakýhosi odumírání jsou fajn, jen je škoda, že text působí trochu roztříštěně; jako by autor napsal, co ho zrovna napadlo - a hned s tím ven... jakože ono i prostřednictvím spontánního psaní vznikají dobrý texty, jasně, ale tady se to podle mě moc nepovedlo. mě osobně by třeba bavilo, kdyby byl v tom textu použitej a rozpracovanej jen jeden silnější motiv, třeba ta přetrhnutá páska (i když je to taky ohraný) - jako analogie k tomu nastalému prázdnu nebo tak něco - možná by víc vynikla ta atmosféra. ale nevím, no.

některý obraty jsou takový dost neobratný - "Chtěl bych dokázat nevidět jen černobílý němý film."

ten konec moc nechápu - je formulovanej taky nějak divně.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru