Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vysoké otáčky

10. 05. 2022
26
28
664

 

 

Vysoké otáčky

Mít
pěkný byt,
pračku se sušičkou
a hodné děti…
Žít po paměti.
S tebou dál
držet nit
a nebát se shnít
jednou v zemi.
Mít se kam vypustit
po fázi
odstředění.




28 názorů

Claw
19. 08. 2022
Dát tip

:-D


Alenakar
12. 05. 2022
Dát tip

Loki,

dnes jsem dojela do městečka s knihovnou, kam chodím na internet, příliš brzy a tak jsem si ještě obešla náměstí a za výlohou knihkupectví jsem našla nové vydání Máchova Máje. ...Úžasné! Navzdory možná znechucujícím výkladům některých češtinářů Mácha stále žije a nakladatelům stojí za to vydávat jej znova a znova. Mrkla jsem se na internet a zjistila jsem, že jen za poslední léta Máj vyšel nově asi desetkrát.

Netřeba nám íránských básníků!


Ty vogo Zuzulinko tak temnou budoucnost snad mít nebudu :)))


Zuzulinka
11. 05. 2022
Dát tip Thea v tramvaji, Lami

máchat a ždímat

naškrobit

a nakonec se 

pověsit


Thea v tramvaji
10. 05. 2022
Dát tip annnie

Evženie, Annnie a Štírko díky moc za odezvu. Jsem ráda, že moje povíkendové praní nebylo jen o nutnosti čistého oblečení. Minulý týden jsem psala píseň u smažení řízků. Možná seberu odvahu a taky ji sem vložím... na některých textech je prostě nejzajímavější místo vzniku ;) 


Zvedavec - prý byl úplně o ničem :) 


Štírka
10. 05. 2022
Dát tip

No – někdy by bylo lepší žít bez paměti než - po paměti - ale jen, pokud se dá vybírat a improvizovat... Rozhodně pobavilo... t*


annnie
10. 05. 2022
Dát tip

Jasně, stručně, výstižně. Tip a.


To by bylo fajn.


zvedavec
10. 05. 2022
Dát tip Lenochod, Gora, Štírka, annnie, Thea v tramvaji

dokelu, aký bol ten prológ???


Zuzajda - doprkénka :) Tak já ho teda zamáznu. Já dost často prology ani nečtu, tak jim asi nepřikládám větší význam.


Savage díky! To mne moc těší :) 


Vůbec ne malá přání dokazující, že ani zdánlivě všední nemusí být ani skutečně všedním, nebo obyčejným... Umíš je poskládat tak, že vlastně víme, že tak to má být. Vždyť to tak pasuje na sebe... Čtu Té rád a jako běžně  i jindy mě tohle tady zase bavilo a líbilo se. Děkuji. ;) S.F.


Silene
10. 05. 2022
Dát tip Thea v tramvaji

Špatně rozložená váha prádla anebo stáří přístroje v motohodinách, případně zanesený filtr. Trochu pomáhá stáčet z jednotlivých velkých kusů roládu, pěkně se pak rozprostře po stěnách bubnu. 


Silene - jestli mi dneska odmítne ždímat (a to se fakt občas stane), budu vědět co ji vytočilo!


Silene
10. 05. 2022
Dát tip

(Spíš opsaný Seifert, ten nezvalovský šmrnc.) 


Silene
10. 05. 2022
Dát tip

Theo, nesmysl. Určitě by ti zavrčela, že vyniknutí jejích zásluh obstarává sám text.


MilanH
10. 05. 2022
Dát tip

:-)


Alenakar
10. 05. 2022
Dát tip

Loki,

tvoje básnička má tak trochu nezvalovský šmrnc. Ale aby to byl skoro Nezval, chtělo by to zvládat s jeho lehkostí rytmus a rým. Tobě počet slabik ve verši nic neříká. Škoda.


Thea v tramvaji
10. 05. 2022
Dát tip Lami

Silene (moje pračka se právě urazila) :)

Alenakar a snake - díky! Včera to bylo fakt husté... Vrátili jsme se z výpravy. Ani nevím, kolik hromad jsem vyprala a další mne ještě čekají. Moje soukromé Himalaje...


snake_01
10. 05. 2022
Dát tip

Vyždímaně si občas připadám a taky si opakuju - je potřeba vypustit.

Pěkný text, inspitarivní metafory.


Silene
10. 05. 2022
Dát tip

(Pryč s prologem.)


Alenakar
10. 05. 2022
Dát tip

My tady na Písmáku máme tu výhodu, že se můžeme vypustit po fázi odstředědí do hlavního seznamu děl.

"Miniaturka", která se soustřeďuje jen na podstatné věci. Tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru