Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

NEZVALOVA TŘEBÍČ / Mezičas 2022

12. 05. 2022
13
40
1006
Autor
atkij

Srdečně zvu

na Malou Nezvalovu Třebíč / Mezičas 2022

podvečer poezie a hudby

27.05.2022 v 17:00

Vstupné: 50,- Kč
Městská knihovna v Třebíči
 
 
Malá Nezvalova Třebíč je na jaře každého roku mezičasem velkého dvouměsíčního Festivalu poezie Nezvalova Třebíč, který se koná v pětiletých intervalech (2015, 2020, 2025 a dále). Z důvodu pandemie Covid-19 nemohly být provedeny festivalové akce v roce 2020 a ani v náhradním roce 2021.

 

... ve čtveřici se mnou i další tři Písmáci - Santie, Safián, Zbora

Může jít o obrázek 13 lidem a textu


40 názorů

Silene
31. 05. 2022
Dát tip

Nemusíš, říkám to pro zajímavost. Karel Teige je tuším článek Manifest poetismu, objasňující Manifest poetismu (zmíněná olf. poezie str. 588) a Mejla Hlavsa/Jan Pelc (první vydání tuším Maťa) byl žánr rozhovoru, při němž se dotazující novinář takřka nedostal ke slovu. Chtěla jsem naznačit, že úskalí mohou být netušená. Budete-li podávat občerstvení v průběhu pořadu, potřebujete tomu uzpůsobit rozestupy nebo formace sezení (lze se inspirovat Divadlem Viola) a nepodcenit kapacitu zázemí. 

Poradím zdarma, pokojně pročítej poezii. 


atkij
31. 05. 2022
Dát tip

Silenko, jasně... beru to tak ... mám se jestê moc co učit, načítat. Blíží se léto a dny dovolených, pokusím si tyto sbírky pořídit. A už i doma se mi hromadí plno nepřectených knih a sbírek a Tvarů ... 


Silene
31. 05. 2022
Dát tip atkij

edit. oprava interpunkce

atkij, já ti to nekritizuji, pokouším se tu dodat akci zpětně šmrncovní koncept za každou cenu a rozesmát tě aspoň už teda, protože co teď s tím. 

Upozorním rovněž, máte-li, ne-li doma, v knihovně legendární knížku od Hlavsy a Pelce Bez ohňů je underground, doporučuji pozornosti Mejlovu bájeslovnost stran úskalí s podáváním občerstvení na poetických čteních pořádaných Jirousem a Bondym. (tuším, že tak)

Olfaktoriální poezie je taková, která je prostoupena vůněmi, nejlépe parfémů, květin, benzinu, drog apod. Mohu-li to říci lidovým jazykem, ty Teigeho hlody stojí za řeč. 


atkij
31. 05. 2022
Dát tip Gora

Majaksi, s tou pauzou by to bylo opravdu lepší. Také jsem v ní doufala, ale nebyla jsem hlava akce. Tak snad příště. Vždycky je co vylepšovat. 

 

Silene, díky za náměty. Třeba příště více popustíme invenci uzdu. A štrůdl byl jedlý pro všechny, pečený s láskou. 8 nohavic. Z toho tři zůstaly doma. Dokonce moje máma, odbornice na listové těsto si ho jestě v neděli pochvalovala (poslední tři kousky), jak listuje...ale přiznala jsem, že kvůli úspoře času bylo již rolované z Penny... 


Silene
31. 05. 2022
Dát tip

Díky, usoudila jsem tak. 

Možná právě celá VNT, možná průnik dělá sám efekt "veřejné" poezie. Olfaktoriální poezie jak vystřižená s tím štrúdlem, zejména kdybys ho polila benzinem jako filmaři Mrazíka, aby se při natáčení nedejbože nesežral. (Olfaktoriální: Kdyby vás zajímalo, kde jsem ten termín vyšpárala, tak u Teigeho.) 

Tak příště odtančit kousek z Abecedy! Ať to má úroveň jak z pražské kavárny. 


atkij
31. 05. 2022
Dát tip

Silene, upřímně ne...

Jednalo se čistě o svobodné vyjádření každého vystupujícího včetně výběru svých textů. Dopředu jsme si určili jen pořadí...

Více se k Nezvalovi odkazuje dvouměsíční Velká Nezvalova Třebíč...příští 2025. 

 

 

 


Silene
31. 05. 2022
Dát tip

Nechci vám do toho vstupovat, ale... Anton Ego!

atkij, mělas nějaký koncept v souvislosti s avantgardou, poetismem etc.? Či nikoli? 


atkij
31. 05. 2022
Dát tip

...to bude asi tím úprkem. Vše bylo pro návštěvníky nachystáno ihned po bàsnickém bloku, před koncerty...v zadní části sálu. Asi ses díval správně jen žádoucím směrem dopředu;) I když jeden posluchač sebou občas škubnul, jak klimbnul. Často jsem měla štěstí, že jsem na něj při recitaci zamířila pohled a on pak koulil očima. Skoro mě rozesmál. Snad jsi to nebyl ty? Byl totiž jinak velice pohledný...:)

 

 


atkij
31. 05. 2022
Dát tip

Další Mezičas bude opět za rok. Takže jsi vřele vítán jako vystupující a budeš to mít zadarmo;) 

A dal si alespoň víno, chlebíčky, případně můj štrůdlík?


atkij
30. 05. 2022
Dát tip

Geniální, bavilo, díky za to. Už se těším na další ročníky. 


Silene
29. 05. 2022
Dát tip

Ještě pro srovnání:

T.S. Eliot reads: The Waste Land

The Waste Land (TS Eliot) read by Alec Guiness



Silene
29. 05. 2022
Dát tip atkij

Mám anketní otázku. Dodává-li autorský přednes textům nový rozměr i vystoupení z komfortní zóny, mohl by mi někdo poradit, jak se mají k věci postavit již zesnulí tvůrci z časů absence pořizovaných audiozáznamů? Ba dokonce co se situacemi, kdy záznamy existovaly a byly zničeny, nedochovaly se? Autorský přednes je jistě pozoruhodný zážitek, ale jeho základem by měla být kvalitní poetická práce sama o sobě. V tomto ohledu si nemá smysl nalhávat cokoli jiného.   

V rámci zájmu o festivaly Seifertovy Kralupy a Nezvalova Třebíč jsem narazila na níže přiložený archivní záznam. Hudební zpestření je velmi sympatické, ovšem jakkoli řadím Vítězslava Nezvala mezi opravdu výborné básníky, jeho vlastní recitace mi na narozdíl od jiných k srdci zatím příliš nepřilehla, což je ovšem v daném kontextu snad i nepodstatné, chci podotknout něco ještě trochu jiného. A sice, co udělala Nezvalova Třebíč básni Edison v roce 2015, to bych nepřála nepříteli, a že jsem člověk přející.   

Závěr? Někdy může i dobře napsanou báseň či skladbu totálně zmršit recitace autorská, jindy agilní pojetí interpretů. Někdy se samozřejmě může jednat o krásný zážitek.  


atkij
29. 05. 2022
Dát tip

Irenko, děkuji, hlavně za Tvé, na poslední chvíli naplánované, vystoupení. Všichni jste byli báječní. Autorský přednes dodává textům nový rozměr i vystoupení z komfortní zóny.  Vždy jsem ráda za taková setkání. Moc si toho považuji. 

Díky i Honzovi za jeho klid, nadhled  Safiánovi za kultivovanou moderaci, objevné myšlenky a  souvislosti. 

Zdenko, nemoc dítěte je pro mámu vždy bezkrompromisní. Budu se těšit příště. 

 


Gora
28. 05. 2022
Dát tip atkij

Bezvadná akce... plný sál, skvělí muzikanti. Vlastní básně přednášeli autoři za Třebíčska, svůj blok měli také písmáčtí autoři. 

Příjemným překvapením byl např. Ondřej Trojan, mladičký básník... 


atkij
14. 05. 2022
Dát tip

Hanko, také už jsem to zjistila:)

Radovane, tak třeba příště. Od místních autorek jsem slyšela, že jsi velmi zábavný ... a se šlemi:))

Petře, tak to je skvělá zpráva:)


Bačkovský
14. 05. 2022
Dát tip

Já bych měl být v Třešti, tak zkusím přijet. Rád bych. 


Ať se akce povede, mrzí mě, že se nemůžu zúčastnit.


Silene
13. 05. 2022
Dát tip

Nenaběhla sis, atkijko. Městská knihovna Třebíč připevnila i visačky, ale i tak třebas Safiána podle tvorby dávno dobře znám, to neke. Kdepak Vítr Safián, tu jde o knihy v kůži vázané. Ani mi nepřipadlo, že by se v posledním čase byl nějak tajil, spíše naopak.  

Kéž už by ale všichni organizátoři a účinkující přestali psát o jakési pandemii. Žádná nebyla a není, jen sprosté politické zneužití medicinského problému a maskovací taktika jiných průserů. No tak... nepodporovat!


atkij
13. 05. 2022
Dát tip Gora

Lidičky ahoj. Plakátkem jsem si možná trošku naběhla. Ale jak jsem koupila, tak prodávám. S profilovkama, tvářičkama;)

A co se týká podoby kohokoli. Včetně mě...Když se nechám desetkrát vyfotit, pokaždé budu vypadat jinak. Ale tak nějak podobná si vždycky trochu budu. Jde asi hlavně o to, aby byl autor identifikovatelný. Zatím se mi nikdy nestalo, že bych někoho jen na základě fotky nepoznala...;)

 ... a Safián je ten nejsympatičtější, s nejmilejším kukučem a moc milý, příjemný muž. 

Věřím, že akce bude po všech stránkách moc fajn....

law zmínila Žambocha. Super bude jistě i Roman Hampacher...

Hani, je to asi tak jako o té poloprázdné nebo poloplné sklenici. Každopádně nikdy není zcela jisté, co se bude (myšleno hlavně obrazně)pít :)...a děkuji. 

 


Thea v tramvaji
13. 05. 2022
Dát tip lawenderr, Marcela.K., Gora

Zbora už takhle nevypadá? Tak to nikam nejedu...


Silene
13. 05. 2022
Dát tip

Norskej, no já se samozřejmě kontroluji každý den v zrcadle a je to čím dál tím lepší.

Šmankote, už jsem zase při dnešku socializovaná. 

Doufám, že mě mají všichni rádi jako obyčejně a jen zlehounka se jim potřásává ruka nad tlačítkem Smazat profil. 


Norsko 1
13. 05. 2022
Dát tip

Holky se neudržely. Tak zpustnul ?


Lnice
13. 05. 2022
Dát tip

to nic, já jsem se také neudržela


Silene
13. 05. 2022
Dát tip lawenderr

Tak ale byl to celkem hezký kluk, buďme shovívavá. Leni, a omlouvám se, to víš, vytáhnu posuvné měřítko a jedu. Neudržela jsem se. 


Lnice
13. 05. 2022
Dát tip

Zbora už takhle ale dávno nevypadá, i když by si to, zdá se, asi přál.


Silene
13. 05. 2022
Dát tip

(Formulemi vědeckých zaklínadel se tomu říká stylometrie.)


Silene
13. 05. 2022
Dát tip lawenderr

To se hravě pozná z tvorby. A4. 

Hezky si to užijte, když vás to naplňuje, samozřejmě. 


Lnice
13. 05. 2022
Dát tip

atkij, přeji, ať se Ti akce líbí.

chtěla bych se zeptat, který z nich je Safián, díky


Norsko 1
13. 05. 2022
Dát tip

Jo, kterej je safián ? A4 nebo B1 ?


Který je Safián? To by mne zajímalo :) Jinak vás ostatní už poznám... Jitku, Santie i Zboru.


lawenderr
13. 05. 2022
Dát tip

juuu, se Žambochem :) škodaže to není víc za rohem ... Sluší ti to, ta společnost :)


annnie
12. 05. 2022
Dát tip

Ať se to podaří, Nezval sem - Nezval tam...


Určitě to bude skvělé.


Gora
12. 05. 2022
Dát tip

*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru