Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Adrenalín

14. 05. 2022
13
19
307

Z pôrodnice berieme Haňu na kebab a na antikorovú šmýkaľku. Malú odmieta, láka ju vysoká. Vediem ju po strmých schodoch, ledva nohy prepletá, ale je odhodlaná. Sama by som ju tam nepustila, tatino dovolil.

„Sadni si, vystri obidve nôžky, počkaj, kým odíde dievčatko, môžeš!“

Dole čaká tato Mišo, chytá ju do náručia. Šliapeme znova a znova, už sa jej podlamujú kolená, ale stále nemá dosť. Väčšie deti nikto nechytá. Naznačí rukou – tato preč! Zoskočí na rovné nohy ako veľkáčka.

Na druhý deň, len čo vojdeme do izbičky maminy s Ninou, dožaduje sa, kedy pôjdeme na šmýkaľku. Predchádzajúci deň už pootvárala všetky šuplíky, mamine ochutnala večeru, aj z fľaše sa napila. Ninu povozila v postieľke,  pochytkala, vyhladkala, zobudila búchaním na bočnicu. Dnes je tam nuda, nič nové. Konečne sadáme do auta, je s nami aj teta Iva. Kým tato s Ivou čakajú na kebab, vyšlú nás dve. Moju pomoc odmieta, po schodoch šliape sama. Prosím ju, nech ide najskôr na malú, kým príde tatino. Ani náhodou. Žalúdok mám stiahnutý, ale držím sa statočne. Sledujem, aké pokroky urobila, je absolútne samostatná. Po štvrtej jazde plač. Nechápem. Ukazuje prštek, na prvom kĺbiku zhora, je oškretý. Beriem ju do náručia a chlácholím. Vysvetľujem, že ručičky musí držať na kolienkach, nesmie sa chytať za jazdy okrajov. Sľubujem leukoplast s opičkami, škoda, že nemám pri sebe. Bolesť ustúpi, ale pri pohľade na presakujúcu ranku sa znova rozľútostí. Som presvedčená, že na dnes sme skončili.

„Gabi, poď aj ty! Budeme sa stjedať!“

„Škoda, obliekla som si dnes sukňu, nemôžem!“ Mám sa na čo vyhovoriť.

„Ivi, poď ty!“

„Ja neviem, Hanka, asi sa trošku bojím,“ snaží sa vycúvať aj Iva.

„Neboj sa! Pozji! Musíš si dať takto jučičky, nič sa ti nestane. Ja pôjdem pvá, dívaj sa!“ Už ju vlečie po schodoch.

Hanka je už dole, Iva si sadne, ruky prekríži na prsiach, smrť v očiach, ale za povzbudzovania Hanky sa spustí s jačaním dole. Haňa ju tam akože zachraňuje. Ide im to, s tatinom sedíme na lavičke a sledujeme natešené deti. Väčší chlapec pred Haňou si ľahne a spúšťa sa horeznačky.

„Snáď to Hanu nenapadne...“ tatino nedopovie a tá už leží a rúti sa dole. V sekunde vyskočí, na štrku sa mu šmykne, padá na zadok. Súčasne s ním vyletí zo šmýkaľky Haňa, teniskou jej doťukne čelo. Rev. Kontrolujeme zranenia. Je celá, iba vyválaná v mokrom štrku, na čele šmuha od zaprášenej tenisky. Iva bezmocne sleduje celý výjav z vrchu.

Po dojazde vysvetľuje: „Keby bola povedala, opýtala sa. To bola sekunda. Nestihla som urobiť nič.“

„To je pochopiteľné. Je nevypočítateľná. Nemáš si čo vyčítať.“

Toto už bola naozaj posledná jazda. Tatino malú prezliekol, hodil zablatené kúsky do kufra a išlo sa domov. Keby mama vedela, čo vystrájame, kým ona leží v pôrodnici, aj by mlieko stratila.


19 názorů

gabi tá istá
14. 05. 2022
Dát tip Gora

presne, Ľuboš, aj ja som si všimla už dávno, že u vás Moniky slávia 21. 5., mne by sa to celkom páčilo, jej asi menej :)

Irča, tak aj u vás sa v máji slaví...ďakujeme


Gora
14. 05. 2022
Dát tip

Gabi, také dnes to je radostné čtení, i když o drobné nehody nebyla nouze. Blahopřeji k narození Niny.

Naše Iva měla 10.5. 5 let a syn /její otec/ je 22.5...


Kočkodan
14. 05. 2022
Dát tip

Gabi, tak asi proto jsem tě tady trochu déle nezahlédl, ty jsi asistovala dcerce u porodu. Ani já se nepřikloním k tomu, že by byl příchod Niny důvodem k vyjádření soustrasti. Nechť se nejmladšímu členovi vaší rodiny vede navýsost dobře.

A Monice blahopřeji i k tomu, že je Slovenka. Jinak by měla narozeniny a svátek v jeden den. (moje neteř je také Monika)


ďakujeme, dievčatá - z lesa aj z brambůrkova :)


adrenalín a milá správa ... tak nech je zdravo a veselo***


Hodně zdraví všem.  A vše krásné, co si jen mohou přát. :-)))


Ďakujeme, Ľudka!


Alegna
14. 05. 2022
Dát tip

Gratuluju a všem májovým oslavencům hodně štěstí


Renáta - a to má ešte 7.5. Monka meniny, takže celý máj preslávia :)

vďaka, aleši


Vy jste tedy květnatá rodinka...:o) gratulace k novému přírůstku...


bixley
14. 05. 2022
Dát tip Gora

áno, annnie, dnes - 14.5.

jej tatino 1.5., Nina 10.5 a mamina Monka 21.5.

To je hezké! Jako rodina můžou celý měsíc slavit! Taky blahopřeju k Nině.

Líbí se mi, jak je Hanka odvážná.

K těm nebezpečným hřištím: Pamatuju si, jak jednou ještě "za socíku" jeden kluk lezl po prolézačce se šprušličkami a "propadl" mezi ty šprušle, potom nemohl vylézt ani dolů ani nahoru. Visel tam asi dvě hodiny, dokud nepřišli hasiči nebo policajti a jednu tu kovovou šprušli neodřezali...


vďaka, black!


joj a gratulujem!!!!


hihihihi......keby mama vedela...:-))))))))))))))))))))))))


annnie
14. 05. 2022
Dát tip blacksabbath, gabi tá istá, Alegna, 8hanka

Třikrát už se, Hano milá,

Země s tebou otočila

Tak ti přeji, ať se dál točí

vesele jako na kolotoči,

a ještě pěkně dlouho, Hani.

Vyrosteš v slečnu, potom v paní

a věřím, že když budeš chtít,

i kosmonautkou můžeš být.

A jestli budeš prezidentkou,

přestěhuju se na Slovensko :)

Tak pá. Dnes Velkou Sestru zdraví

její písmácká teta

annnie 

 

 

 

 


áno, annnie, dnes - 14.5.

jej tatino 1.5., Nina 10.5 a mamina Monka 21.5.


annnie
14. 05. 2022
Dát tip

Zaplaťpámbu. My čtenáři tedy můžeme dát Haně povolení vyrůst, když teď máme naději, že někdo přebere štafetu :)

Mimochodem: Dnes znamená opravdu dnes??? Totiž - dnes má narozeniny moje nejlepší kamarádka a ještě k tomu i dcera mýho (nejlepšího) přítele... Dobré datum!

 

 


ďakujeme, annnie! Haňa má dnes tri roky a Nina je jej kópia spred troch rokov


annnie
14. 05. 2022
Dát tip

Dětská hřiště jsou Velmi Nebezpečné Oblasti, to já vím dávno.

Blahopřeju k Nině!!! Doufám, že se "pohaní" :) :) :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru