Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Květen 1984

15. 05. 2022
30
28
503
Autor
Gora

 

Počasí se zbláznilo.

 

Ledové kachlíky násobí doteky porodníka

a teplé ponožky nemá kdo přinést.

Sestra přestřihává pupeční šňůru.

Ani kapka mléka nepřijde nazmar.

Odmala snídáš ze lžičky.

 

 

Krevnaté sny přinucené k odletu

usedají na nejbližší střechu,

zatímco v uličkách

pronásledujeme chiméry

a neklidná vlákna našeho pouta vzdorují.


28 názorů

Gora
17. 05. 2022
Dát tip

Evži, díky...


Lépe jsem si užila narození vnoučat. U druhé své dcery jsem vyrazila na poslední chvíli, abych se tam moc dlouho nezdžela. A teplo bylo, na ponožky nedošlo .

Hezky jsi to napsala.


Gora
16. 05. 2022
Dát tip

Luboši, Orwell byl na rozdíl ode mě vizionář, díky za komentík...


Gora
16. 05. 2022
Dát tip

cassy, díky za vcítění se...


Gora
16. 05. 2022
Dát tip

ivi, díky moc:-), ano, koluje...


Gora
16. 05. 2022
Dát tip

Theo, děkuju, jsem ráda, že sis našla čas i něco pro sebe...


Kočkodan
16. 05. 2022
Dát tip

 

Sice vycházíš z Orwellova 1984, ale osobitého zde nacházím dost. (mrk)


cassy
16. 05. 2022
Dát tip

moc pěkně vyjádřené...v souvislosti se těmito řádky si vybavuji první návštěvu v porodnici, mladej byl ve dne v noci k neutišení, manželka, první, co řekla, bylo: nechte si ho tady, já jdu domů...po několika dnech se stav manželky zlepšil...mladého až po několika letech...


krásně napsané...máš to uložené v krevním oběhu


Goro ta se ti povedla. Prvni část jasně osvětluje situaci a ta druhá je nesmírně poetická se zajímavými obrazy. Teda pro mne..

Já v onu chvíli koukala z okna a pozorovala zajíce v nemocniční zahradě :)


Gora
15. 05. 2022
Dát tip

Jarmilo, díky ti...


Jamardi
15. 05. 2022
Dát tip

Silné pocity.

Za sebe mohu říct, že jsem ráda, jsou-li takové podobné vyřčeny, i když na ně třeba neumím adekvátně reagovat.


Gora
15. 05. 2022
Dát tip

Díky vám všem, dnes z nedostatku času odpovídám hromadně. 

Gabi trefila vše absolutně přesně, a také podněty ostatních jsou pro mne velmi zajímavé. Děkuji moc...

 


gabi tá istá
15. 05. 2022
Dát tip Gora

ako pôsobí na mňa - rodička sa cíti v neľahkej situácii osamotená(ani teplé ponožky nemá kto priniesť), záver vyznieva pre mňa ako komplikovaný vzťah matky a potomka už od narodenia


Benetka
15. 05. 2022
Dát tip

1982


Benetka
15. 05. 2022
Dát tip

1982


K3
15. 05. 2022
Dát tip

Já jsem na tom podobně jako supi., v první části se orientuji, ve druhé je to horší, musel bych tomu dát víc času, takže to radši nebudu slovy hodnotit.


vesuvanka
15. 05. 2022
Dát tip Kočkodan

Irenko, velmi pěkně  jsi vyjádřila své pocity i se vzpomínkou na to, jaké bylo tehdy počasí. TIP


Abakus
15. 05. 2022
Dát tip

a jeden z najživších zážitkov - zabíjanie komárov časopisom "život" - na jeho lakovaných stránkach bolo pozabíjaných niekoľko krvilačných generácií. Bohužiaľ  s vylúštenou krížovkou.  


Norsko
15. 05. 2022
Dát tip sveřep, aleš-novák

My, co vzdorujeme, pozvedněme hlas ! Na nás záleží


supizmus
15. 05. 2022
Dát tip

Nevím, zda text číst radostně či bolestně (nepronikl jsem pod povrch, zda se dítko narodilo živé či ne). Každopádně na oba směry je to nesmírně silný text. Pro mě, o měsíc staršího než hrdina textu, tím spíš...


8hanka
15. 05. 2022
Dát tip Gora

Abakus, pripomenula si mi - v sprche neotekala voda do kanalizácie, nejdem písať, čo všetko plávalo okolo sprchujúcich sa,  pred pôrodom  treba byť čerstvo umytá:)

Primárka neznášala učiteľky, vraj najviac ziapu, otvárala okná dokorán bez ohľadu na ročné obdobie, nech ich celé mesto počuje...a fakt boli najviac uvrieskané:)


bixley
15. 05. 2022
Dát tip

Bohužel nemám tento zážitek, ale oceňuju, jak jsi hutně vyjádřila vaši pokrevní blízkost.


Abakus
15. 05. 2022
Dát tip Gora

počasie asi o.k., ale  oproti cvičila operné árie Feldekovie dcéra - to prehlušilo aj vzdychy  a krik novorodencov a novorodičiek, umrel primár a  kľakla teplá voda!


Gora
15. 05. 2022
Dát tip 8hanka

Hanko, díky... držím jim palce!


8hanka
15. 05. 2022
Dát tip Gora

tiež rok 1984, ale február...počasie si nepamätám, hororové chvíle sa zabudnúť nedajú,  prežili sme, teraz s manželkou čakajú svoje prvé...


Gora
15. 05. 2022
Dát tip annnie

Díky, an...


annnie
15. 05. 2022
Dát tip

Já taky v květnu, dokonce skoro na konci května, za stejně zblázněnýho počasí, připomnělas mi tu chvíli. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru