Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bezdomovectví se as /zas u nás s válkou svezlo.. Máš v ruce žezlo, nebo alespoň starostenskou hůlku?

17. 05. 2022
7
19
339

 

 

Dvakrát o bezdomovectví v Praze (aktuálně)

 

 

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Ad stanové městečko pro utečence v Praze v Tróji:

Člověče- my v Česku vezmeme Tě do péče, …, zítra.. .
Je fakt lepší než z nádraží ráno vylézat ze stanu, řekl
ministr vnitra Rakušan Vít ze STANu







Bezdomovectví se as /zas u nás s válkou svezlo..
Máš v ruce žezlo, nebo
alespoň starostenskou hůlku?
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


Bezdomovci na zastávkách (nejen) v Praze..
Ví to asi každý – bezdomovectví, td.,
vyřešit by šlo jen asi velmi draze.. .



Když nejde problém řešit celý,
vyřeš, aspoň půlku -
- např. (psal o tom už Orwell) -



- ještě před válkou (jinou) nemohl sis údajně
venku v Londýně sednout -hrozilo
totiž, že zavřeli by tě pro potulku



Jaké poučky že z toho ale
tedy plynou, tady v Česku?
Že něco nejde, to jsou řečičky..



Vadí-li ti, že bezdomovci houfně
sedí na zastávkách, uřež (nech
odmontovat tam) lavičky!

 

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

 


19 názorů

zvedavec
18. 05. 2022
Dát tip Zeanddrich E.

som však rada, že si vyjadril svoj protinázor - a zdá sa, že sme si porozumeli


Aru
18. 05. 2022
Dát tip zvedavec

v komentáři by se před ironií mělo psát velkým písmem, že je to ironie :))

tak promiň, že jsem se nedovtípil ;)

plno lidí si nakonec vůbec nerozumí


zvedavec
18. 05. 2022
Dát tip Zeanddrich E.

Aru, bola to irónia. Myslela som, že je to zjavné. Moja chyba, vidím, že moje vyjadrenia (asi aj inokedy) môžu mať aj úplne opačný význam, ako som si myslela.


zvedavec
18. 05. 2022
Dát tip Zeanddrich E.

A ešte dodám, že kto nezažil tento druh zúfalstva (človeka, ktorý CHCE pracovať a je  bez práce a možnosti získať si bývanie), nech si nemyslí, že je to výsledok jeho geniality. 

Nie je.

A aj keby to tak bolo, ani tá genialita človeka nie je tak celkom jeho zásluha, proste mu Najvyšší genialitu vo väčšej miere daroval.


Aru
18. 05. 2022
Dát tip

pak nechápu sdělení tvého prvního komentáře, ani jeho účel


zvedavec
18. 05. 2022
Dát tip Zeanddrich E.

A tiež si myslím, že to málokedy býva voľba, stať sa bezdomovcom. To len my tak vidíme.


zvedavec
18. 05. 2022
Dát tip Zeanddrich E.

Ach, Aru, asi sa naozaj neviem zrozumiteľne vyjadrovať.

Samozrejme, že si myslím, že pre bezdomovca takmer nie je možné prácu získať. Je v začarovanom kruhu.

Všeličo som už zažila. Bola doba, ktorá sa už našťastie pre nás dávno minula, keď som síce dom mala, ale zamestnanie som nemala, ani manžel, zato som mala 3 nezaopatrené deti (chúdence), a príjem zo "sociálneho zabezpečenia" úplne smiešny.  Hrozilo, že o aj strechu nad hlavou  prídeme.

No a nemala som peniaze napr. na cestovanie po pohovoroch, volali ma napr. z Bratislavy do Brna (ešte v rámci Československa). Nemohla som zrušiť internet, ktorý bol vtedy naozaj drahý a závislý od počtu prenesených dát, lebo ako nájsť prácu? Ako odpovedať na inzeráty? Atď, atď. Nehovoriac o ponížení, keď som išla s nádejným zamestnávateľom na obed, a ja som si na obed dala len polievku, to som ešte ako-tak zvládla.


Aru
18. 05. 2022
Dát tip zvedavec

zvedavec, přímo vidím jak majitel firmy pustí do svého podniku člověka co se celý rok nemyje, spí pod mostem, nemá auto, jezdí MHD na černo, šíleně vypadá, chlastá na nádaží a fetuje, a odmítne někoho kdo o sebe dbá, má zkušenosti z předchozí práce, úplně vidím jak si třese rukou s tím co žije na ulici a vůbec se nebojí, že mu tam bude krást :D

pokud se tak člověk rozhodl žít, není to každého volba jak chce žít, když tvrdíš, že jsou pouze leniví? co je komu do toho, jak druhý žije.


zvedavec
18. 05. 2022
Dát tip Zeanddrich E.

"Spousta bezdomovců je mladých lidí. Proč nic nedělají?"

Lebo sú VŠETCI DOJEDNÉHO leniví. Keď taký bezdomovec požiada o prácu, určite ju dostane.

Aj keď vyzerá ako bezdomovec, je  trochu viac otrhaný, nosí čudné topánky alebo keď má rôzne hendikepy... A aj keď si nemá kde prezrieť si pracovné ponuky agentúr (ktoré často od upratovačky požadujú hovorovo aspoň AJ) a ani napísať životopis (lebo nemá PC, ako väčšina starších spoluobčanov), všetci zamestnávateľia sa o neho zvyknú biť.  A ani to nevadí, keď nemá čo napísať do životopisu v kolonke "trvalý pobyt" .  Ani to, že nemá financie na volací kredit,  aby zatelefonoval a dohodol si stretnutie. Či cestoval do susedného mesta. Ako poznám zamestnávateľov, neodplaší ich ani to, keď mladému chýbajú zuby (lebo nemá na zubára), má nejakú kožnú chorobu... atď, atď.

Proste bezdomovec je VŽDY lenivý.

My sme zas veľmi láskaví a vnímame utrpenie iných ľudí. Výberovo.

Aj ja som celkom podobná.


Lavičky na zastávkách by měly být pro starší spoluobčany. Mnohdy si na ně není možné sednout, aby ses neušpinil.  Řešení je v počátku problému a ten někteří raději neřeší. Spousta bezdomovců je mladých lidí. Proč nic nedělají?


Aru
18. 05. 2022
Dát tip

problém bezdomovectví se dá vyřešit zcela jednoduše, ať vláda nařídí, že pracující lid je povinnen u sebe ubytovat jednoho bezdomovce na rodinu a je po problému :D:D


Zeanddrich E.
17. 05. 2022
Dát tip Benetka

(ovšem pokud myslíš to, co si myslím, že myslíš, tak je fakt, že jsem to také mohl nazvat i návodněji -  třeba Londýnská inspirace, nebo tak nějak, že :) )

((...)).


Ale -proč ne, krajane? -Já si myslím, že je to přeci docela jednoduchý


Benetka
17. 05. 2022
Dát tip

Hmmm... Tohle asi každý nepobere. Tečka.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru