Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Věčná Otava

25. 05. 2022
11
17
499

A zase řeka

jako každý rok

ve slunci třpytí se

a září za noci

je stále těžší

udržet s ní krok

únava vzrůstá

přišly nemoci

 

stáří se přikradlo

až na travnatý břeh

kde dřív jsme se štěstím

zvečera sedávali

na chvíli zdá se mi

že slyším tichý vzdech

ne - to jen přes balvan

se říční vlny valí


17 názorů

tok času, stárnutí - nenuceně zpracováno, lehce jsem se nechal vtáhnout do svého přítomného času, ne už moc daleko od ústí oné žeky do moře

baladicky vystavěné


Pane Litartsi, přečetla jsem si vaši tvorbu, a pokud jste v mém příspěvku žádnou poezii nenašel, jsme si naprosto kvit.


Děkuji vám pánové, že jste mi přiřkli aspoň "základní úroveň".


Safián
26. 05. 2022
Dát tip

Pane Litartsi, jestli dobře rozumím, není tu mimo vás žádný velký umělec. Ale velké umění přináší osamělost. Proti  té vám nepomohu, musíte hledat jinde.


Litarts
26. 05. 2022
Dát tip

Umění má velkou škálu úrovní a ta je navíc i velmi subjektivně chápaná. Mohu psát jen o tom, co jsem četl, a tady jsem se o vyšším umění toho mnoho nedočetl.


Safián
26. 05. 2022
Dát tip

Pane Litartsi, já vím, že si ze mě utahujete. Přesto se zeptám. Kolik je tu podle vás těch, u kterých by se dalo říci, že se alespoň  dotýkají umění?


snake_01
26. 05. 2022
Dát tip Gora

Povedené! Líbí se mi, jak se daří udržet obrazy pohromadě, jak se neustále daří navracet k obrazu řeky a zároveň jej (potichu) skloubit s motivem plynutí životního času. Není to nové, jak říká Safián, ale je to pěkně vystavěné, plynulé a čtivé.


Litarts
26. 05. 2022
Dát tip

Proč je píši? Protože jsem bizarně vykloubený ve svém skloubení.

Komunitní básničkový server není jen záminkou pro klábosení dam, jak v cukrárně, a pánů, jak  v pivnici, ale i odbornou konfrontací uměleckých názorů.

Napsat, že tu byly časy, kdy tu byla řada dobrých básníků, a dnes je situace již opačná, je velmi snadný výhovor.


Safián
26. 05. 2022
Dát tip

Pane Litartsi, že jsem do vás šil? Nešil. Já jen chtěl, abyste alespoň trochu vysvětlil svou poetiku. Byl jsem velmi trpělivý. A nebyl jsem sám. Bylo nás víc, které zajímalo, proč píšete tak bizarní a vykloubené básně. Vy ale nic.  Kdybychom do vás opravdu šili, vypadalo by to jinak. Na druhou stranu komunitní server je něco jako cukrárna pro dámy nebo pivnice pro pány, kde si mohou v klidu poklábosit. literatura je tu jen záminka. Bývaly časy, kdy tu byla řada dobrých básníků, mnohých si nikdo ani nevšiml. Dnes je situace opačná. Ale i tak je třeba udržet nějakou základní úroveň. A tu tato báseň, ať se vám to líbí nebo ne, má. Pokud chcete být náročnější, začněte u sebe.


Litarts
26. 05. 2022
Dát tip

Kde se, pokud možno, vyhýbáme záporným kritikám, abychom se někoho nedotkli! Do mě jste to ale šil, že?


Alenakar
26. 05. 2022
Dát tip

Báseň není sice o Sázavě, ale je o Otavě, ale nezapomínej, že "řeka čaruje". Tip.


Safián
26. 05. 2022
Dát tip

Pane Litartsi, nevytknu. Jsme přece na komunitním serveru.


Benetka
25. 05. 2022
Dát tip

Hezké.

Sice jsem čekal něco na téma posečená druhá tráva ale i tak.. :)


Litarts
25. 05. 2022
Dát tip

Safiáne, báseň jak má být, tady nic nevytknete?


Safián
25. 05. 2022
Dát tip Zajíc Březňák, Gora

Báseň jak má být. Na první pohled tradiční, nenová. A přece není snadné něco takového v podobné kvalitě napsat.


Marcela.K.
25. 05. 2022
Dát tip

Na stáří je lepší rybník, nebo moře - nadlehčuje, nohy nepodrazí ;-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru