Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

stop time

26. 05. 2022
23
17
561
Autor
aleš-novák

inspirované u gabi: "...Čo s toľkým voľným časom?..." v díle Neprezlečená

Hodiny na zdi se zastavily,

ukazují tři čtvrtě na šest.

Najednou jako by čas plynul jinak,

přibylo klidu,

vždyť je  teprve tři čtvrtě na šest.

Nebo je naopak třeba věci urychlit?

Cože, to je tři čtvrtě...

 

Budeme dnes odpočívat před večeří

nebo večeřet až po odpočinku?


17 názorů

Benetka
28. 05. 2022
Dát tip Zeanddrich E.

Hezké. A to včetně komentářů. Ponouká to zastavit se spočinout a zapřemýšlet...


Alenakar
27. 05. 2022
Dát tip Nami 99, aleš-novák, Lenochod

Nami,

kráva je přecejen savec a má poměrně velký mozek. Tomu, co píšeš, věřím. Ze zkušenosti ti ale mohu říci, že i akvarijní rybičky, pokud je soustavně krmíš ve stejný čas, pár minut před krmením už houfně čekají u hladiny.

Ale perfektní cit pro čas mají i rostliny. Asi nejznámější je pupalka dvouletá, která rozkvétá ve 20 hodin více méně přesně. Mnohé druhy kaktusů kvetou jen v určitou denní dobu - od - do, protože v Andách je velmi málo opylovačů. Část kaktusů vsadila na kolibříky, ale jen část. Když mají české včely ke květům kaktusů přístup, mohou se z nich zbláznit, protože tolik pylu nikdy neviděly.


,,Já mám čas. A všichni mají čas. Chtějí-li."

Mít čas jen sama pro sebe je neskutečně krásné. Ale to přijde s věkem.

A hlavně - nenechat si čas vzít.


souhlasím, gabi...:o) a díky za dávnou Patejdlovu píseň...


gabi tá istá
26. 05. 2022
Dát tip aleš-novák

ja by som si dala večeru pred, aj po odpočinku :)

je trištvrte na jeseň

https://www.youtube.com/watch?v=pRW2GlY0aPk


Lenochod
26. 05. 2022
Dát tip

Hezké zamyšlení...

Zrovna dnes byl ke mne čas přívětivý (stihla jsem toho víc než obvykle a ještě mi zbylo trochu času navíc), zatímco včichni nadávali, že se to dnes strašně vleče... To jindy nestíhám, chodím pozdě a jsem nešťastná, že něco i úplně propásnu, zatímco všichni ostatní si pochvalují, jak jim ten den pěkně utíká... :0)


aleš-novák
26. 05. 2022
Dát tip Lenochod, Nami 99

Nami:  Švýcarsko se stalo díky přesnosti tamních krav hodinářskou velmocí...


Nami 99
26. 05. 2022
Dát tip

Alenakar -

jak píšeš o přesných hodinkách vaší kočky. 

Moji rodiče měli krávu.  Byli na všechno akorát. Krmilo se ráno v sedm a večer v šest. Dá se říct na minutu. Někdy, (úplně vyjímečně) se stalo, že se malinko zpozdili. Obdivival jsem přesnost bučení krávy při zpoždění. Bylo 6 05 a kráva začla bučet. Kdyby bylo třeba půl sedmé, tak si řeknu, že už pociťuje hlad, ale pětiminutová přesnost byla obdivuhodná. A pak se řekne "blbá kráva".


Nami 99
26. 05. 2022
Dát tip guy

guy -

ono půl šestý není taky žádná výhra.


Nami 99
26. 05. 2022
Dát tip

"Nevíš kolik je hodin?"

"Ráno bylo šest. Tak si to spočítej."


Nami 99
26. 05. 2022
Dát tip

"Nevíš kolik je hodin?"

"No, když jsem ráno sr-l, tak jela pošta."


annnie
26. 05. 2022
Dát tip aleš-novák, Bačkovský, Lenochod, Nami 99, Benetka

Můj bejvalej muž odpovídal na otázku "Kolik je hodin" (komukoli) zásadně: "Je čtvrt na smrt... a v půl ti jede rakev." Myslím, že to je nepřekonatelná hláška. Ovšem varianta permanentních třičtvrtě na šest má taky něco do sebe. Obzvlášť pokud poskytne člověku více času na odpočinek...

Před večeří po večeři

nikdo nesmí spát

nebo nebudu hrát :)


Škvarýš
26. 05. 2022
Dát tip

:-) vtipné


8hanka
26. 05. 2022
Dát tip aleš-novák

veľmi pekné...čo všetko človek zrazu vidí inak...

"Najednou jako by čas plynul jinak,

přibylo klidu"

hlavne, aby čas nebol to naj v živote, čo nám vládne, aby sme si "vládli" sami... aby si netúžil vrátiť ručičky naspäť...na hodinách to ide, v živote nie...aj keď...Déjà vu...


Bačkovský
26. 05. 2022
Dát tip

Výborný závěr, který mi připomněl mého oblíbeného TS Eliota.  Nejen pointa, ale i celý text je dobrý.  Možná popis nudy, promrhaného času, neprožitého života? Každopádně velmi rád posílám *


Alenakar
26. 05. 2022
Dát tip aleš-novák, Lenochod, Nami 99, Benetka

Hodinky už pár let nenosím a mobil jsem hodila do kanálu. Když svítí sluníčko, poznám kolik je hodin doma na zahradě s odchylkou tak pět minut, v terénu tak s odchylkou patnáct minut a když slunce nesvítí, v lese je mi to jedno a ve městě mám věžní hodiny. Mám taky hodinky v hlavě, ale ne tak přesné jako naše kočka. Tip. 


guy
26. 05. 2022
Dát tip Alenakar, Gora, gabi tá istá, Nami 99, Alegna, blacksabbath, Zeanddrich E.

Tři čtvrtě na šest je dobrý mezičas, určitě lepší, než za pět minut dvanáct. Nebo dokonce ten pět minut po dvanácté :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru