Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

El Shem

26. 05. 2022
0
0
159
Autor
Lalot

Daj a smieš dostať.

V blaženosti ostať.

SehRuh et doloris.

Met Sham un existentia.

 

Medzi kopcami sápajúcimi po teple ktoré je pod nimi.

Tam kde voda tečie krvou a krv korytom.

Pohne palác zosnulých mdlými vedomiami.

Majestátne obelisky obklopujúce miesto z kadiaľ pochádzme.

Chyrovaný El Shem.

 

Milióny veží v nekonečnom tanci.

Zapletané v zmysle a našej inovácii.

Dvere široké na dvesto krokov bráni nespočetne vysťahovalcov.

Zblúdenci kričiaci každý vlastným hlasom.

Vitaj v El Shem.

 

Prastarí sen ta priniesol až tam.

Kde svet bozk života nám dal.

Z hliny vstal aby zmysel nám dal El sham.

Jeho trón sedí centrom sám aby si ho v snoch vídať mal.

Súdený El Sham

 

Za obeliskmi prepletajúcimi sa ako kŕdle vrán.

Bránami nebeských zábran.

Heraje pieseň plnú pravdy v mene havran.

Krkavčia melódia plná zvrátených blám.

Pravdomluvný El Sham

 

Smrť jeho si zapríčinil sám.

Učiniť tento skutok v klam.

Vlastné mäso dať.

Nech môže El Sham znova korunu na hlave mať.

Obetuj sa v El Shem

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Zatvoril som knihu, nič dobrého z nej zatiaľ nevyšlo. Všetci hovoria ako im to mení ich život, otvára obzory. Pre mňa som si nič také iné na mne nevšimol počas mojich denných aktivít. Je to v mojich snoch kďe sa cítim byť prenasledovaný. Akoby som bol samotná SehRuh objavujúca svoju hlúposť pred odchodom za hľadaním El Shem. Stále sa mi opakuje v nich moja predstava ako sa hrabe v kope mŕtvol svojich predkov aby zo spodu vyhrabala drahokam meneom lufu.

Postavím sa z kresla v rohu izby, zhasnem lampu hneď vedľa. A s knihou ešte pod pazuchou sa pozerám na ulicu kde pod balkónmi veľkomesta jazdia automobily v hone za niečím. . . za niekým.  „Nie.“ Poviem nahlas, aj keď viem ako osamelý v tomto bite odjakživa som. „Nejdeme von! Včera sme boli v reštaurácii a spravil si takú scénu, že neviem či nás tam znova pustia.“ Nadýchnem sa aby som zrúkol ale moje emócie preruší lamentovanie starej pani na chodbe.

„Super.“ Pani Rokfortová určite zase hľadá svoju mačku. Demencia jej už natoľko zatemnila myseľ, že už ani nevie kďe sa tá malá, milá, chutná. . . vhodná guľa túla. Nechápem prečo sa o ňu jej deti ešte starajú a lepšie nechápem prečo jej stále kupujú nové. Povráva sa, že aj oná čítala Sham a od vtedy obetúva mačky na znovuzrodenie . . . hocičo čo to znamená.

Odložím knihu naspať na poličku kde mám na ňu pripravenú zamatovú podušku. . . kedy som ju tam dal? Ako počujem pani Rokfortovú stále tlmenejšie z statického hluku v mojich ušiach ma začne zaujímať jeden rytmický zvuk. Tap, Tap, Tap, Tap. Pozriem sa okolo seba. Všimnem si červenú kaluž ktorá za rozlieva v chodbe z komory. Prídem bližšie z prekvapením evidentným na mojej tvári. Otvorím dvere. Môj nos zahltí neskutočný pach hniloby. Všade po stenách sú totiž mačky zdraté z kože, odkrvené, zavesené na hákoch za nohy. Padnem na zadok do mixu vody a krvi ako moje oči idú pomaly vypadnúť z mojej hlavy.

„Už si spomínam, tá servírka by mala byť hodná. Ona menom princezná jediná bude. Koľká radosť.“ Chytím sa za kožu mojej hlavy a začnem ťahať až kým od bolesti skoro neomdliem. Nekričím, toto dielo treba dokonať v diskrétnosti prináležanej. Recitujem: „Deň a noc mu nik nepríde na pomoc. SehRuh jeho vyvolená, El Sham jeho kráľovstvo, El Shem jeho meno. Dám svoju schránku na pospas tomu. Kto dá vládu nebeskému blahu.“

Od jakživa som bol iba strojcom vlastného nešťastia, pre všetko na svete bol koncept lásky pre mňa kompletne nestotožniteľný. V jeho svetle som sa s vodou namiesto krvi, bez obalu chrániaceho ma pred pravdou zjavil. Jeho uchopenie bolo silné, ale keď ma vybral z vlastného tela aby zabral moje miesto. Necítil som nič iné ako rýdze zlato tam kde bolo moje srdce. Konečne umieram zo zmyslom naveky.

 

 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Povedz dieťa, ako sa cítiš po advente boha v mäse?

Neviem pane.

Povedz stálo čo si za to dal?

Neviem pane.

 

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru