Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

x162x

Výběr: Radovan Jiří Voříšek
29. 05. 2022
25
15
432
Autor
Můra73

 

 

 

Prcháme z návsi.

Pěšina každou chvilkou

o kapku tmavší.

 

 

      

 

 

 


15 názorů

Můra73
23. 06. 2022
Dát tip

děkuji


Janina6
23. 06. 2022
Dát tip

Fajny výběr.

(A svět je zas každým dnem o poznání složitější :-)


pěknej postřeh - o kapku (trošku) o kapku - vodou kapek tmavně, nápad je to

v y n i k a j í c í


Je konec světa.

I děvečka ve stohu

procitá ze sna.


guy
14. 06. 2022
Dát tip

Tohle jsem zrovna včera zažil :)


K3
31. 05. 2022
Dát tip

Je to vidět, vnímám to.  


Markel
29. 05. 2022
Dát tip

*


Dagmaram
29. 05. 2022
Dát tip

Moc pěkné :-)


atkij
29. 05. 2022
Dát tip snake_01

Líbí se mi  v mém vnímání užití směřujícího slova kapku, přitom interpretačně možném pojetí ve dvou slovních druzích. Dnešní déšť si mě, jako čtenáře, takto přednastavil a takto vidím. 


Silene
29. 05. 2022
Dát tip

Mám ráda neposlušná haiku, tudíž je třeba ocenit tak komplexní čtyřfázovou revoltu, jaká se v kvašeném kousku sešla. Tvá haiku jsou metrická často. Na rýmu a kireji jsem velmi potměšile mínila demonstrovat, kterak jsou někdy zbytečně zúžené pohledy kontraproduktivní, protože prostě na mytizovaných sedmnácti slabikách akorát knockautují něco pěkného, zajímavého, pozornosti hodného, oč se veršová forma stará sama od sebe, přičemž v českém haiku spíše vně neokázale.

Navíc vyhnout se v češtině rýmu je obecně poměrně fuška. 

Na výslednou podobu případného textu můj subjektivní názor škodlivý vliv jistě nemá, o tom jsem přesvědčena.  


Můra73
29. 05. 2022
Dát tip

Silenko, tenhle text se takhle zformoval přirozeně. Než jsi napsala, ani jsem si neuvědomila, že se rýmuje. :) Je rychlokvašený, vyběhl si na server a ještě z něj odkapával nálev.  Bez mučení se přiznávám, že se posun haiku v mém vnímání nekoná.  Co se týče využívání pomlky pro znázornění kireji - většinou mi vyhovuje, ale není to ojedinělý případ, kdy se rozhodnu pro jinou cestu. Určitě i ve sborníku se u mě najdou texty s jiným řešením. Ani mi nepřipadá pro haiku posuzování grafického znázornění kireji důležité. Buď v textu přirozeně je a funguje, nebo mu nepomůže ani deset pomlk řazených za sebou. :) 


Silene
29. 05. 2022
Dát tip

Třísezónní jako spacák. Fajn, že se najednou smí rýmovat a nemusí být nutně jiné formální kireji než syntaktické

zalomením verše. Že ten pokrok od publikace mého postřehu ale trval. Jambem nic nezkazíš. Příjemný kousek do básně.  


Gora
29. 05. 2022
Dát tip

Cítím tu náladu jako kdysi... bezvadné...


PavelK
29. 05. 2022
Dát tip

Prostě pohled dítěte, které píše co vidí. Tak to má asi být.

Pěkný.


snake_01
29. 05. 2022
Dát tip

pěkný postřeh


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru