Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pláňata

Výběr: Lyryk
02. 06. 2022
26
39
718
Autor
Gora

 

Pláňata shodila závojíčky,
země samý mozol čeká
na déšť.

Soused podává kořen
našeho břečťanu, usychá
před očima.
 


A za plaňkami brzy zrána
stíny nedočkavých lišek.


39 názorů

Gora
01. 07. 2022
Dát tip

Díky, Renato, bodejď ne, když mám půlku slepic pryč... no, snad už bude klid.


bixley
01. 07. 2022
Dát tip

Ireno, má to zajímavou atmosféru, takovou trochu bolavou...


Gora
04. 06. 2022
Dát tip

Kdepak, nic takového!!


Benetka
04. 06. 2022
Dát tip

Tohle mě míjí. Asi su vůlpes vůlpes.


Gora
04. 06. 2022
Dát tip

Zdeňku, děkuji!


Lyryk
04. 06. 2022
Dát tip

Pro mne dvě krásné metafory v jmně destilovaném pozorování přírody.


zvedavec
03. 06. 2022
Dát tip Gora

Irenka, je mi ľúto Tvojich zvierat


Gora
03. 06. 2022
Dát tip

Zbyli skoro jen samí kohouti...dík, Evo.


zvedavec
03. 06. 2022
Dát tip

:) Už si tiež tam zaradil, Norsko, aj keď si slepička - pubertiacka


Norsko
03. 06. 2022
Dát tip

Kvočna a její malé slepičky


K3
03. 06. 2022
Dát tip Gora

Právě že si je vystihla, ony se opravdu jenom mihnou jako rezaté stíny. Párkrát jsem je takhle postřehl. U nás ale ne.


Gora
03. 06. 2022
Dát tip

Karle, díky, že si všímáš... břečťan dokáže být pro někoho až otravný... a lišky se od nás možná odstěhovaly, povedlo se odchytit mládě do sklopce - opět jsme je však pustili, bylo krásné jako plyšák...


K3
03. 06. 2022
Dát tip

Máš to pěkné. Zatímco prvých dvou mám doma habaděj, "stínku" jsem u nás ještě nespatřil. Asi mě vidí dřív než já je. Líbí se mi pláňata a plaňky a závojíčky.


Gora
03. 06. 2022
Dát tip

J.W.M.Adamovič: děkuju ti za důkladné čtení a komentář...


Ako keby som to mal priam na dlani.

Niekedy by sa zdalo, že spojenia sú priam absolútne z inej strany - logicky až nespojiteľné. Ale ak človek číta pomaly - znovu a znovu tak sa mu vynára z hmly význam a bravúrna atmosféra.


Gora
02. 06. 2022
Dát tip

Jarmilo, díky!


Gora
02. 06. 2022
Dát tip

Abakus - no právě, NÁŠ kořen břečťanu u sousedů... díky.


Gora
02. 06. 2022
Dát tip

cassy, díky za komentář - na sídlišti už bych asi nedovedla bydlet...


Jamardi
02. 06. 2022
Dát tip

Sucho je nepříjemné. A všichni na něco čekáme, i  lišky. Lišku jsme viděla jednou v zimě na  nádraží,  když jsem jela hodně brzo.


Abakus
02. 06. 2022
Dát tip

ja zápasím s  brečtanom - je mu u mňa  až príliš  dobre.


cassy
02. 06. 2022
Dát tip

takové zážitky mám ukryté v paměti...už dlouho...kdysi jsme jezdívali k babičce...dnes na sídlišti jako by vznikl pocit, že šelmy jsou daleko...


Gora
02. 06. 2022
Dát tip

Evo, liščí rodina se usadila pod hromadou dřeva u nás na kopci a postupně mi vytahala 2/3 všech slepic - ty měly obrovský výběh, nyní jsou v podstaně menším a za dvoumetrovými ploty... a povolala jsem psíky k celodennímu hlídání, ale stejně nevím dne ani hodiny... všude vidím liščí stín... díky.


zvedavec
02. 06. 2022
Dát tip

Líšky mali hody?  Čo sa stalo?

Tip


Gora
02. 06. 2022
Dát tip

ivi, děkuju... 


Lišku bych ráda viděla, déšť je u nás v noci...chodím se dívat na balkon....moc hezky jsi to vypísmenkovala...*/***********


Gora
02. 06. 2022
Dát tip

Díky, Jani... já bohužel vidím lišek víc než dost, kolem nás je divoká příroda...


vesuvanka
02. 06. 2022
Dát tip

Irenko, sucho jsi vyjádřila pěknými verši, kéž by zapršelo! Lišku ve volné přírodě jsem viděla bohužel jen jednou, když mně bylo 10 let, jinak jen v ZOO. TIP


Gora
02. 06. 2022
Dát tip

Díky moc...


Alenakar
02. 06. 2022
Dát tip

Rustikální jako básně mladého Jesenina, které právě čtu. Jen forma je docela jiná. Tip.


Gora
02. 06. 2022
Dát tip

Jasně, Milane... tady jen občas pár kapek... a děkuji.


MilanH
02. 06. 2022
Dát tip

Deště je potřeba ...


Gora
02. 06. 2022
Dát tip

Tak s tím bych souhlasila, např. naši psi okamžitě poznají na dálku, s kým mají tu čest!!


Markel
02. 06. 2022
Dát tip

prý máme kolem sebe auru, kterou vidí většinou jen zvířátka, takže poznají nebezpečí, pokud z nás vyzařuje. Z toho usuzuji, že mám auru laskavou, takže se mnou zvířátka kamarádí. Teda většinou, o hadech to nevím jistě :-))


Gora
02. 06. 2022
Dát tip annnie

... že děkuji, an!


annnie
02. 06. 2022
Dát tip

Moc pěkná ranní náladovka!


Gora
02. 06. 2022
Dát tip

Markel, ty taky... a díky za tvé vyznání se, já už si s "hromadou zvířat" tady doma ani povídat vlastně nemusím, za ty roky nám stačí pohled z oka do oka a řeč těla:-).


Markel
02. 06. 2022
Dát tip Alegna

nikdy jsem neměla domek s domácími zvířaty, ani touhu po takovém životě, možná snad zamlada, jsem holka městská a pohodlná, to přiznávám, ale představa, jak si povídám se slepičkami na dvorku a s haldou koček a pejsků, ta je pěkná :-)). POvídám si s kosy, když jdu křovinatými uličkami, koukají na mne, mnohdy ani neuletí a rozumí mi, to vím jistě :-)). Taky kavky a straky máme v okolí paneláku, ty jsou už domestikované, poštolky se perou o místa k hnízdění v útrobách střechy vybydlené staré fabriky. Takže zvířátek tu vidím hafo, stačí se jen pozorně dívat, měj pěkný den :-))


Gora
02. 06. 2022
Dát tip

Markel, díky... bodejď by ne, lišky u nás měly hody...


Markel
02. 06. 2022
Dát tip

pěkné a dosmutna*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru