Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rozvazuj uzle

02. 06. 2022
6
6
282

květen - červen 2022

apoštolové

s vyraženými zuby

šíří víru a někdo

už slaví dožínky,

 

v kostele čtou apokryfy

a sedí na zadcích,

které jim nepatří,

 

už vidím,

jak slova padají

z úst farářových

jako hroudy země,

 

uzlíky na provázku,

které nás spojují

a rozdělují

 

*


6 názorů

Bixley, děkuji za přečtení.


bixley
01. 07. 2022
Dát tip

Zajímavě jsi pojal toto prostředí, tak trochu jsi ho otočil hlavou dolů...


Alenakar
06. 06. 2022
Dát tip

Mně připadá učení o karmě racionální a logické, zatímco křesťanská mystika mi připadá jen jako námět k nekonečnému dumání pro blouznivce.

Včera v noci jsem se dívala na americký béčkový horror Mlha. Reálné v tom filmu bylo to, že v krizové situaci jeden vyšinutý blouznivec může část lidí přimět i k tomu, aby se zabíjeli. Právě termíny jako "hřích" a "vyvolení" tam jen pršely.


Jinak ti děkuji za návštěvu, děkuji rovněž všem ostatním čtenářům. :-)


Aleno, jak chápu víru já, tak nikdo nemá nic jisté, záleží na jeho skutcích, zda skončí v nebi nebo v pekle. Kdo však žije, aniž by hřešil? Pokud se nemýlím tak Zjevení Janovo uvádí, že spaseno bude pouze 144 000 vyvolených a ti se budou podle všeho vybírat ze všech lidí, co kdy žili, což jsou astronomická čísla a těch 144 000 není ani zlomkem zlomku. 


Alenakar
03. 06. 2022
Dát tip

Po delší době jsem byla minulý týden v kostele na katolickém pohřbu. Velmi mě udivilo, jak neortodoxně se vyjadřoval farář ve svém projevu. Máme prý "naději" na posmrtný život, máme "naději", že budeme vzkříšeni při posledním soudu... Tak tedy není už vůbec nic jisté ani pro katolíky?

Nedivím se tedy, že mnozí raději čtou apokryfy než bibli, jak o tom píšeš ve své básni.  Tip. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru