Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

viera a "viera"

12. 06. 2022
3
8
311
Autor
Euny

Tí, ktorí prosia 

by si radšej hrýzli do ruky, 

ako by ju podali iným. 

Perami ho bozká, 

kríž, ktorý v jej rodine zdobí krky, 

tými istými perami kríž, manžela a teraz spí s iným. 

Boh zošle hnev na nevernice!  

Ak ňou nie je ona... 

Veľmi radi, príliš často ľudia menia pravidlá podľa seba. 

Ohýbajú aj vieru, tak ako je práve treba. 

Hovoria o božej láske v každom z nás a to, ako ju šíriť ďalej. 

No zmeň účes, názor, nedaj svoj hlas, príde krik a hnev.  

Každý z nás má právo v niečo veriť. 

Však, ľudia sa nesnažia pochopiť, chcú meniť. 

Prečo očakávajú rešpekt a pochopenie, keď ho nemajú sami? 

Úspech si rýchlo privlastnia, pri zlyhaní: “Smola bola s nami.” 

Ak Boh vidí všetko, vidí to pokrytectvo.  

Idú sami proti sebe. 

Puritáni, masky, viem to! Prísaha, svedectvo. 

Nepomôžu vám kríže na stene. 

Viera je niečo krásne, cirkev ju zneužila. 

Viera je niečo krásne, je jedno či je niekoho iná. 

Viera je niečo krásne, má spájať, nie rozdeľovať. 

Viera je niečo krásne,...........................................


8 názorů

Euny
13. 06. 2022
Dát tip

Ďakujem :) Idea je to skvelá!


Silene
13. 06. 2022
Dát tip Euny

Ahoj Euny, 

technický postup, jak poslat s odpovědí avízo, k dočtení v odkazu. Až si návod rozklikneš, nastuduješ, klidně si zpod díla mou reakci odmaž, lze ji kdykoli vyhledat ve Smazaných, ale nebude ti tu pohledově překážet. 

Někdejší idea písmáku byla na jedno publikované dílo alespoň pět reakcí pod díla druhých, zkrátka aby byla vkládaná díla vzájemně čtená. Ať se ti vede. 


Euny
13. 06. 2022
Dát tip

Alenakar: Ďakujem ti :) Túto stránku mi ukazal môj dobrý kamarát a som tu práve kvôli týmto diskusiám, lebo v mojom okolí nemám nikoho takého a zároveň, pomôže mi to získať iný uhol pohľadu :) A k tvojmu prvému odstavcu: Toto je 1 z mnohích... uvidíš, čo ostatné. No tieto lyrické veci sú dosť subjektívne. Píšem čo cítim a najlepšie ako viem, či to budú čítať traja ľudia alebo ich bude tisíce... To je ukryté v hmle, ktorú odkryje len čas :) 

Lenochod: Ďakujem veľmi pekne :) Dnes večer si chcem niečo prečítať ja, pozriem sa na tvoje a Alenakarine diela :) 

P.S. som tu nový, neviem či takto odpovedám správne v rámci nejakých možností tejto stránky :D


Lenochod
13. 06. 2022
Dát tip

Většina básní vzniká pod dojmem emocí...

Je to super a oslovilo mne to :0) Tip


Alenakar
13. 06. 2022
Dát tip

Nic proti tomu, když jsou básně záznamem našich emocí.  Tady ale je více čten autor, který píše pro čtenáře, umí je pobavit nebo prezentuje myšlenky a pocity, o kterých se dá diskutovat.

Jsem ráda, že reaguješ na kritiku, protože většina nováčků je natolik zahleděná do sebe, že na komenty ani nereaguje. Ten, kdo je komunikativní, brzy nějaké čtenáře najde, protože Písmák není jen výstavní síň nebo tržiště, ale je to vlastně malá sociální síť s důrazem na literaturu. 


Euny
13. 06. 2022
Dát tip

Ahoj, 

vystihla si to super. Rozumný pohľad a svojim spôsobom máš pravdu, no v tom čase keď som to písal, zahrali na struny aj emócie. 

Ďakujem veľmi pekne :)


Alenakar
13. 06. 2022
Dát tip Euny, zvedavec

Závěr tvé básničky mi připomněl Válkovu Jesennů lásku...

"Viera je niečo kásne, má spájať, nie rozdelovať"...

- proto by třeba bylo lepší nestěžovat si ani na církev, ani na nikoho konkrétního. (Kdo je bez viny, ať hodí kamenem...) 

Vítám tě tu a dávám tip do začátků.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru