Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tanec sv. Víta

15. 06. 2022
18
19
397
Autor
supizmus

Jsou noci stvořené pro ticho

a noci stvořené pro pláč

 

Nikomu a nikam nepatřit

a přesto žasnout nad možnostmi života

 

Neklidná řeka

lehce chvějící se list

s každým nádechem nové a nové doteky bytí


19 názorů

Alenakar
23. 06. 2022
Dát tip

Leno,

krokodýli žili už dávno před dinosaury a přežili je. Krokodýl mořský má řadu zcela speciálních schopností a vlastností. Je největší(až 8m), dožívá se z krokodýlů nejvyššího věku(až přes 80 let) a hlavně - vydrží pod vodou bez nádechu až 7 hodin, k čemuž není žádný mořský savec schopen se ani přiblížit.


Lenochod
23. 06. 2022
Dát tip

Když si představím napadení takovým monstrem, jako je mořský krokodýl, tak mi to evokuje pravěk a dinosaury... Možná, že zemřít na čtyřhranku je přeci jen lepší... (za to o dost pomalejší...)!


Alenakar
23. 06. 2022
Dát tip

Podobně nebezpečný jako čtyřhranky je i jedovatý rejnok trnucha. Mnozí potápěči po jeho útoku zemřou dřív než se dostanou zpět na loď.

Kolem Austrálie má ale na kontě nejvíce lidských obětí krokodýl mořský.  Kvůli němu je řada pláží na Novém Zélandu a v Austrálii veřejnosti nepřístupná.


Lenochod
20. 06. 2022
Dát tip

Viděla jsem jednou dokument o čtyřhrankách a ti dva potápěči, kteří je zkoumali, nedávali pozor, když se svlékali z neoprenů... Schytali žahance z utržených neviditelných nitek, co jim po natáčení čtyřhranek v moři ulpěly na neoprenu... Zbytek dokumentu byl o tom, jak ti dva v nemocnici bojují o život. Naštěstí byli při natáčení připraveni i na možnost požahání, tak je do nemocnice lidi z týmu dostali téměř okamžitě - a díky tomu oba přežili!


Alenakar
20. 06. 2022
Dát tip

Není medúza jako medúza. Čtyřhranka Fleckerova patří mezi nejjedovatější mořské živočichy. Blízké setkání s ní je krajně nebezpečné a její dotek přináší vždy smrt. Pokud je mi známo, tak požahání touto medúzou přežilo jen velmi málo lidí. Jeden z nich, který se v komatu setkal s Kristem a "vrátil se zpět", objíždí celý svět jako křesťanský kazatel. 


Lenochod
20. 06. 2022
Dát tip

Aleno, dotek medúzy znám jen z moře na vlastní oči (viděla jsem čerstvé žahance), naštěstí ne na vlastní kůži. Ten film bude asi zajímavý, když je tak úspěšný, Když to půjde, kouknu na něj.


Alenakar
20. 06. 2022
Dát tip

Leno,

"Dotek medúzy" je docela známý horrorový film s Richardem Burtonem o telekinezi. Ve své době to byl kasovní trhák.


Lenochod
16. 06. 2022
Dát tip

Mě rozesmála "neklidná řeka a chvějící se list" v souvislosti s tou chorobou... A ještě k tomu doteky medúzy! :0)))


Alenakar
16. 06. 2022
Dát tip

Leno,

"nové doteky bytí" mohou být žahavé jako doteky chapadel medúzy. Když bude těch žahavých doteků moc, začne člověk "tančit".


Lenochod
16. 06. 2022
Dát tip

Aleno Kar, ty jsi velmi vtipná! :0))) Tento úhel mě pohledu mě tedy nenapadl, i když o té nemoci jsem už někdy slyšela... Brala jsem to tak, že včera (15.6.) bylo Víta.


Alenakar
16. 06. 2022
Dát tip Lenochod

Tanec Svatého Víta je neurologická choroba charakteristická nekontrolovanými trhavými pohyby.  ...Z tohoto úhlu pohledu vyznívá poslední sloka velmi působivě.  Tip.


annnie
16. 06. 2022
Dát tip

Pěkné! Jen nevím, proč je tam to přesto. Tip a.


.. .


Danny
15. 06. 2022
Dát tip

hmmm, super


Lenochod
15. 06. 2022
Dát tip

Ač jsem lenochod, tak pochvalně mroukám po vzoru Kočkodana ;0)


MilanH
15. 06. 2022
Dát tip

Moc hezké !!!


Kočkodan
15. 06. 2022
Dát tip Lenochod

 

Jsou dílka jako stvořená pro pochvalný mruk…


Evženie Brambůrková
15. 06. 2022
Dát tip blacksabbath

Tak to prostě je. Krásné :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru