Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Citáty. Neandrtálci, a naši předci se navzájem sexuálně uspokojovali, i když asi ne moc často. (žákovské citáty)

16. 06. 2022
12
13
402

(Poznámka: V tomto výběru, snad o dost více než jinde, poznávám ve výrocích žáků obraty, či celé části výroků jejich učitelů (některé znám třeba z prostředí bývalého horolezeckého oddílu u nás na jihu Moravy, kterého jsme společně byli člen.y -nebo z našeho venkovského divadla – nebo od stolu z hospůdky či ze sklípku, ..., atd., apod. :) (dokonce nejméně jednoho učitele jsem po nějakou dobu zaměstnával ve své bývalé geodetické firmičce, pokud se nepletu..) ).

Co ale čekat od výroků žáků, než že z velké své části budou sestávat z výrazů, či celých sentencí načtených, nebo odposlechnutých, že .. :) ).

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Poznámka ve dvojité závorce je moje, v jednoduché závorce je autora citátu

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

 

 

 

Lidé ve středověku a pravěku (další část)

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Naše představa o chudém, nechutném či jednotvárném    jídelníčku chudého městského ((středověkého)) obyvatele se asi příčí s přirozenou lidskou vynalézavostí.

 

Z neandrtálců mám ve své genové výbavě údajně několik málo procent (u některých lidí, které běžně potkáváme ve svém životě, nebo na ulici, nám ale připadá , že to musí být daleko více).

 

Když byla mal.á nebo nulová globalizace, musely se vynálezy na hodně místech světa vynalézat souběžně nebo opakovaně, a tak technologický vývoj probíhal zpomaleněji oproti dnešku (, kdy se s naší vychytávkou můžeme pochlubit na druhém konci světa doslova přes noc).

::::::::::::::::

 

Lidé ve středověku měli v životě mnoho zajímavostí oproti našim časům – např. jiné oděvy, i jiné vzorky obuvi.

 

Lidé ve středověku měli ten rozdíl, že např. chodili špatně kvůli průměrně daleko tenší podrážce, protože na to neměli nášlapnou gumu, apod.

 

Lidé ve středověku museli chodit opatrně, protože měli tenčí podrážky, a nevěděli, kdy na co kde šlápnou.

 

Lidé ve středověku se živili různě, ale většinou v daleko kratších řetězcích z pole nebo ze dvora na stůl.

 

Středověcí lidé nebyli moc zaostalejší než my, měli jen mírně zaostalejší prostředí kolem sebe.

 

Lidé ve středověku měli život také barvitý, i když jinak, než my.

 

Lidé ve středověku si asi užívali běžné radosti života, i když se nám to vzhledem k těžkostem jejich života může zdát málo pravděpodobné.

 

Lidé ve středověku měli jiné zábavy, než my, a o některých by se nám asi dnes vůbec nezdálo -např. partnerské prostopášnosti v zákoutích evropských velkoměst.

 

Lidé ve středověku měli podobné starosti, jako my, jen v jiné podobě -např. nemuseli platit složenky, ale platili daně a poplatky hotově, nebo v naturáliích.

 

Lidé ve středověku se nám můžou dneska jevit vzdáleně, ale při bližším pohledu tam spíše dobře poznáváme sebe.

 

Lidé ve středověku neměli naše vybavenosti, ale v podstatě jim to moc nevadilo.

 

Lidé ve středověku by se asi smáli našemu pohledu, podobně jako se my za tisíc let budeme smát pohledům našich potomků na nás.

 

 

:::::::::::::::::::::::::

Lidé v pravěku – např. typicky lovec mamutů od nás z Pálavy – nebyl mozkově hloupější, než my, měl jen zaostalejší technologie. Z toho vyplývá, že kdyby se osprchoval, a oholil, úplně by se ztratil třeba mezi kolegy v nějaké současné IT firmě, apod.

 

Lidé v pravěku (typu Sapiens sapiens) dělali v podstatě v životě to, co děláme my, jen k tomu používali jiné soubory předmětů a okolností.

 

Lidé z dávné doby se nám podobali více či méně podle toho, zda již vývojově byli Sapiens sapiens, nebo ještě ne.

 

Pravěcí lidé u nás (ale i na severu Evropy) překvapují tím, že už třeba před pěti tisíci lety měli nože, či jiné předměty z dálkového dovozu z vyvinutějšího asijského středomoří.

 

 

Země na jihu se technologicky i společensky vyvíjeli přednostně, protože se díky lepšímu podnebí dříve lidsky zahušťovaly, než u nás.

 

Pokrok se odjakživa odvíjel rychleji v hustější lidské populaci, protože se tam projevovala konkurence a specializace.

 

Specializace výroby byla možná spíše třeba ve starověkém městě, kde vedle sebe v ulici bylo třeba deset či více kovorytců, než na venkově, kde nebyl žádný.

 

Lidé v pravěku měli asi podobné pochody v duši jako my, což dokazují třeba vysoce umělecké malby, staré 25.000, 34.000, ale i více let (na jihu Francie nebo ve Španělsku). Za mnohé by se dnes nestyděla žádná celosvětová galerie.

 

Lidé v pravěku uměli dělat vysoce umělecké sošky, z čehož vyplývá, že kromě tvůrčí touhy měli k dispozici i nějaký   volný čas pro jejich tvorbu.

 

Lidé v pravěku měli asi podobně jako my tvůrčí touhu v duši, ale např. poezie se nám nedochovala kvůli písmu.

 

Lidé v pravěku se u nás dělili hlavně na Neandrtálce, a na Homo sapiens sapiens, ze kterých máme v sobě nesrovnatelně více procent.

 

Neandrtálci vymizeli pravděpodobně kvůli více faktorům, ale i proto, že byli ve svých vynálezech pomalejší, než Homo sapiens.

 

Neandrtálci a Homo sapiens asi netrpěli tělesným odporem vůči sobě, protože máme v sobě několik procent neandrtálské krve dodnes.

 

Neandrtálci, a naši předci se navzájem sexuálně uspokojovali, i když asi ne moc často.

 

Měli jsme štěstí, že naším předkem byl zrovna Homo sapiens, ale kdyby to byli Neandrtálci, viděli bychom to asi jinak.

 

Neandrtálci měli v konkurenci s Homo sapiens menší šance, i když byli tělesně svalnatější.. . Přesto je ale naši rozumnější předci asi záměrně nehubili, protože žili vedle sebe možná i více než dvacet tisíc let.

 

Homo sapiens postupně konkurenčně vítězil nad Neandrtálci i proto, že měl větší cit v prstech, a větší schopnosti realizovat svoje nápady a fantazie.

 

(( ...)).

.

 

Starověcí lidé měli oproti nám daleko méně vymožeností, ale zdá se, že se tím v běžném životě moc netrápili.

 

Konfucius ve své době mimo jiné propagoval zachovat odkaz a úctu k nejvýznačnějším učenc.ům a předkům z doby více než dva tisíce let před jeho narozen.ím, což nám může přijít zajímavé i kvůli tomu, že i dnes doba starší více než dvě stě set let mnoha lidem splývá v jeden zaostalý celek.

 

Přes naše stále se zlepšující možnosti výzkumu by si asi Starověcí či pravěcí lidé zažili čtvrthodinku zábavy nad našimi představami o jejich životě.

 

 

 

Genetické výzkumy dokazují, že Neandrtálci, a naši předci se navzájem sexuálně uspokojovali, i když asi ne moc často, jako my mezi sebou.

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

 

 

Neandrtálci, a naši předci se navzájem sexuálně uspokojovali, i když asi ne tak moc často jako naši předci jen mezi sebou.

 

 

Narozdíl ještě od doby našich prababiček můžeme žít plnohodnotně i 24 hodin denně, včetně noci.

 

Díky naší civilizaci si můžeme prohlédnou planetu Zemi i zvenku.

 

Díky naší civilizaci nemusíme pracovat jenom ve dne, ale prakticky 24 hodin denně.

 

Díky naší civilizaci si nemusíme většinu výrobků objednávat přesně na míru, včetně oděvů a bot.

 

Díky naší civilizaci se nemusíme při nákupu zboží omezovat jenom na náš kontinent.

 

Díky naší civilizaci se nemusíme s většinou činností vázat jen na světlou část dne (kromě školy).

.

 

Mezi vymoženostmi naší civilizace můžeme si můžeme vážit například těchto:

žena či hezká dívka se může, alespoň ve dne, pohybovat po městě i bez ochranky ((...)).

 

Díky naší civilizaci si můžeme i po cestě mezi městy ponechat svou peněženku na viditelném místě (za použití rozumu).

 

Díky naší civilizaci nemusíme zabíjet své nepřátele, protože si platíme armádu a policii.

((...)).

 

Díky naší civilizaci se člověk může cítit ve městech relativně bezpečně, a nemusí se neustále kolem sebe rozhlížet (mnohdy i na venkově).

 

Díky naší civilizaci se člověk nemusí neustále preventivně rozhlížet.

 

Mezi vymoženosti naší civilizace patří to, že člověk může pracovat i vně svého domu nebo bytu, a nemusí se přitom už pořád rozhlížet.

((...)).

 

 

Díky naší civilizaci se nemusíme neustále zabývat naší šancí na přežití s tím, koho potkáme za rohem, ale můžeme se věnovat duchovnějším věcem.

 

(...).

Díky naší civilizaci se náš lidský duch může povznášet nad starosti o naši neustálou fyzickou bezpečnost (k tomu máme Policii s armádou, a NATO).

 

Díky naší civilizaci můžeme vytvářet duchovně pokročilé věci.

 

Díky naší civilizaci může dneska dívka nebo i hezčí žena chodit po venku i v plavkách, což by si v pravěku mimo svou tlupu nemohla dovolit.

(( ...)).

 

Mezi pokročilé vymoženosti naší civilizace můžeme zařadit náš bohatý život po zapojen.í  do zásuvky elektrické energie.

 

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::


13 názorů


(( ...)).

Děkuji všem za návštěvu, tipy,  i komentáře :)

(hlavně poznámky, co konkrétně se komu líbí nebo nelíbí, mají pro mne velký význam (a pro mé další výběry, td. ..) )

 

 


:-))))jojo....vskutku bohatý život po zapojení  do zásuvky elektrické energie.:-)))

 


Benetka
16. 06. 2022
Dát tip

Škoda že naším předkem nebyli Neandertálci... ;)


slušná sbírka, tvůrčí myšlení, povedené analýzy, za utorů něco bude


Aru
16. 06. 2022
Dát tip

děti mají svou vlastní originalitu, ale škola ji více, či méně úspěšně z záků postupně vytluče. dobrý vymývání mozků


Jamardi
16. 06. 2022
Dát tip

Dobrý! 


Gora
16. 06. 2022
Dát tip

Prima hlášky... ty bys z nich mohl sestavit humornou "třídní knihu"... když je sbíráš, nakonec perfektní byly i filmy, které z citátů žáků čerpaly.


annnie
16. 06. 2022
Dát tip

Ach, ta doba patnerských prostopášností v zákoutích evropských velkoměst!!!!!!!!!

Celý je to skvostný a tou poslední perličkou to vskutku vygradovalo. Tip a.


Pohled do milulosti přes současné vymoženosti je dosti veselý. Tedy já jsme se zasmála, pro mladé je to realita.


lawenderr
16. 06. 2022
Dát tip Zeanddrich E., Benetka, Alegna

:) spousta dobrých hlášek - tohle tě prostě nenapadne ... dospělí jsme nudní :D


Nami 99
16. 06. 2022
Dát tip dievča z lesa, Zeanddrich E., Benetka

V době kamené se v praškole učili pražáci. Praškola byla jediným prazdrojem vědomosti. Praděti měli prasešity a v nich pralinky. K praobědu měli pražáci pařízek. Jednou se stalo, že v praokně prasklo prasklo.


Nami 99
16. 06. 2022
Dát tip

Super -

 - kdyby se osprchoval a oholil, úplně by se ztratil třeba mezi kolegy v nějaké současné IT firmě -


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru