Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak ten čas letí

25. 06. 2022
23
38
669

Když jsme byli hodně mladí, kdo nekouřil, jako by nebyl a pivo jsme pili všichni.

V každé hospodě nám nalili a na věk se neptali. Příslušníci VB ano a furt.

Byla to krásná léta, protože to bylo naše mládí.

Současnosti jsme se nedožili všichni.

 

1972

Na náměstí povzbuzují davy fanoušků závodníky v závěrečné časovce Tour de Bohemia.

O kousek dál v parku sedí na opěradle lavičky dvě dívky. Jedna má delší blond vlasy, druhá velmi krátké, taky světlé a brýle.

Začaly prázdniny a co teď?

Směrem od kina se parkem blíží dva mladíci, Na chvíli se zastaví a radí se. Dojdou k dívkám a galantně jim připalují cigarety.

,,Nešly byste na pivo?"

      .

      .

      . 

2022

Sedíme na vyhřátých pískovcových schodech před naší chalupou. Slunce už zalezlo za protější táhlý kopec a nebe potemnělo. Občas cinkne sklenička a zasvítí ohýnek cigarety.

,,Tak, jak to oslavíme?"

,,Zajdeme za Jirkou na hřbitov a dáme mu na rozptylovou loučku ten kámen s nápisem."

,,A pak vyletí pár špuntů ke hvězdám!"

Muž, který zůstal, nás obejme kolem ramen a přivine k sobě. To přátelství trvá padesát let.

    .

    .

,,Co jsi tenkrát v parku řekl Jirkovi?"

,,Že chci tu brejlatou."

    .


38 názorů

Děkuji, Renato. Ten úvod byl spíše pro ty mladé. My víme, jací jsme byli

a v jaké době jsme žili.


bixley
17. 07. 2022
Dát tip

Evži, moc hezká vzpomínka protažená do dnešních dní. Bohužel, takový je život. (Ten úvod podle mě ani není nutný).


To E.B.: ..Ale i mne, samozřejmě, zajímala spousta věcí rozhodně více, než to, co jsem prostě musel dělat (ostatně, u nás na jihomoravském venkově neměly tehdy moc na výběr ani sebehezčí 16 tileté dívky (na druhou stranu, přinejmenším v očích některých tyhle naše dívky prací velmi, velmi krásněly.. :) )  )! 


Zřejmě jsi nebyl krásná 16 letá dívka, kterou zajímaly úpně jiné věci. :-)))


Zeanddrich E.
28. 06. 2022
Dát tip Gora

Hezky zapsáno.. 

((PS: Zaujala mne sentence Začaly prázdniny a co teď? :)  - Já jsem to měl celé dětství a mládí spíše takto:  ..Začaly prázdniny a co dřív?  (stavba,..., žně, ..., meruňkový sad(y), ..., pole, vinohrady,..., zvířata ve dvoře, a jejich krmivo, ..., atd., apod. ,.. )   ))


Držet se zuby nehty, Lído. 


Alegna
26. 06. 2022
Dát tip

Chce se mi napsat ach, ach na to, jak je to hezky napsané, ach na to dlouhotrvající přátelství i ach na to, že nás ubývá .....


Je to dobře, Jamardi. Na práci i na zábavu.


Jamardi
25. 06. 2022
Dát tip

Dobře, že vám to vydrželo, naživo i ve vzpomínkách.

 


Evženie Brambůrková
25. 06. 2022
Dát tip blacksabbath

Hlava už nás, Ivi,  bolet nebude a hlavně by mi asi už sebrali řidičák :-)))


Čau Annie. Brýle jsou mocná zbraň :-)))


a jak to asi bude v roce 2072????....to já už tady nebudu....


annnie
25. 06. 2022
Dát tip

Moc pěkně napsané. Čau brejlatá! :)


Milý Benetko, moc ti děkuji.


Philogyny - taky jsem brýle nesnášela. Až v 15 jsem si nechala dát skla do obrouček od slunečních brýlí a tak to vypadalo zajímavě. Asi mě potkala Urbánková, pak si pořídila taky takové :-)))


Benetka
25. 06. 2022
Dát tip

Hmmm... Tohle je přesně můj šálek. Krásné! Díky...


Philogyny
25. 06. 2022
Dát tip

Pro mne poslední strofa. Tam čichám člověčinu...Když jsem dostala svoje první brejle, tak jsem je hodila do trávy, aby se nedaly najít...


Díky, Lenochodko :-)


Děkuji Zajíci Březňákovi.


To jsou nezapomenutelné zážitky, Abakus. Jako když nás honili v noci na Máchači na Benátské noci.


Děkuji ti, Luboši. Jak říká kamarádka Olina: Brýle jsou doplněk našeho obličeje.


Abakus
25. 06. 2022
Dát tip

U mňa neustále chceli môj OP - fízli, randila som na miestach, ktoré boli určené pre stranícke sanatórium.  Jedno rande som strávila skoro na záchytke - odchytili ma zelené žabičky, ako obvykle bez OP.Vyzdvihnúť si ma prišli rodičia. 


Kočkodan
25. 06. 2022
Dát tip

Maruško, tož ti všichni držíme palce, abys měla vadu zraku. ;-)


Děkuji ti, Hanko. Škoda, že tvá vzpomínka je tak smutná.


8hanka
25. 06. 2022
Dát tip

veľmi pekný príbeh nekonečného priateľstva...

tiež som bola približne v tom čase mladá a snívajúca, cigarety, pivo ani iný alkohol mi nechutili, kamarátom to nevadilo, zvykli si...prvý a posledný raz som fajčila v roku 1974, keď otec havaroval, videla som, čo z auta zostalo a nemohla uveriť, že prežil...


Děkuji, Prosecký.


Je to tak, Čudlo.


Jsem ráda, že se ti líbí, Mária.


Děkuji, Nami.


Čudla
25. 06. 2022
Dát tip

Čas letí jak splašený,  ale vzpomínky zůstávají. /*


to je krásne***


Nami 99
25. 06. 2022
Dát tip

Hezké.


Aru
25. 06. 2022
Dát tip

to doufám, díky!!!!!! :D


Jednou se snad, Aru, dočkáš. 


Děkuji, Ireno. A tak rychle to uběhlo.


Aru
25. 06. 2022
Dát tip

už aby to bylo Evži, furt čekám až ze mě bude ten nivalida a furt nic :D


Gora
25. 06. 2022
Dát tip

Pěkně vykreslený minipříběh v dlouhém, a přece krátkém čase lidského života, Evži.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru