Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza měsíce 22-06 (červen 2022) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ

01. 07. 2022
0
40
1793

 

VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za červen 2022

Dle hodnocení čtenářů se prozaická díla zveřejněná v červnu 2022 umístila v následujícím pořadí:

. . . . . . . . . . . . . . . . .. |K3|Kv|Al|Lu|Bl|Bz|Ja|Go|Si|La|Bi|
. . . . . . . . . . . . . . . . .. | .|aj|eg|zz|ac|Ba|ni|ra|le|kr|xl|
. . . . . . . . . . . . . . . . .. | .| .|na| .|ks|W |na| .|ne|ov|ey|
. . . . . . . . . . . . . . . . .. | .| .| .| .|ab| .|6 | .| .| .| .|
. . . . . . . . . . . . . . . . .. | .| .| .| .|ba| .| .| .| .| .| .|
. . . . . . . . . . . . . . . . .. | .| .| .| .|th| .| .| .| .| .| .|
-----------------------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+----------
1. Autobusák. . . / Cookie Moon. . | 2| 2| 2| 2| 2| 2| 2| 2| 1| 2| 2| =21 bodů
2. V lunaparku. . / Dies. . . . .. | 3| 3| 1| 1| .| 1| 1| 3| .| 3| 3| =19 bodů
3. Úslovce. . . . / Danny. . . . . | 1| .| 3| .| 1| .| .| 1| .| .| .| = 6 bodů
3. O vodníku Čeřílkovi / Alegna. . | .| 1| .| .| 3| .| .| .| .| 1| 1| = 6 bodů

Gratulujeme vítězi a děkujeme všem aktivně a konstruktivně se zúčastnivším.

P.S. Chcete-li nominovat prózu za červenec 2022, už nyní můžete posílat avíza.

 

 

HLASOVÁNÍ

Do neděle 24. července můžete hlasovat pro prozaická díla zveřejněná v červnu 2022.
Jsou to tato díla:

V lunaparku
Úslovce
O vodníku Čeřílkovi, skřítku Ostřičkovi a víle Jasance
Autobusák
Nedělní oběd u potenciální tchyně

Hlasování označte jako vážnou kritiku.
Hlasujte formou
1. Název díla
2. Název díla
3. Název díla

Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.
Hlasovat je možné NEJVÝŠE pro tři prózy z uvedeného seznamu.

 

 


NOMINACE ČERVNOVÝCH prozaických děl

Do čtvrtka 7. července můžete nominovat prozaická díla zveřejněná v červnu 2022
Nominace zasílejte jako avízo od díla směřované na uživatele Próza_měsíce.

Dosud byla nominována tato díla:

V lunaparku
Úslovce

O vodníku Čeřílkovi, skřítku Ostřičkovi a víle Jasance...

Autobusák

Nedělní oběd u potenciální tchýně

Číst můžete začít už teď.
Zatím nehlasujte, vyčkejte prosím na výzvu k hlasování.
Seznam bude průběžně aktualizován.


40 názorů

Dies
30. 07. 2022
Dát tip

Díky za druhé místo, potěší.


gratulace všem zúčastněným!!!!


Cookie Moon
27. 07. 2022
Dát tip

Děkuju moc všem za hlasy a komentáře, moc mě to těší!


tak dám na zkušené... a jestli budu mít teď hodně tipů, tak na tom krásně vydělám... :)


Janina6
25. 07. 2022
Dát tip

Biskup: Ty snad víš o někom, koho to nepotěšilo? (Mimochodem, schválně sleduj, kolik lidí tě teď začne víc číst a hlavně chválit a tipovat. Ale ne aby sis z toho něco dělal :-))


K3
25. 07. 2022
Dát tip

Blahopřeji. Především však prvním dvěma v pořadí.


Biskup z Bath a Wells
25. 07. 2022
Dát tip Gora, Janina6

Děkuju moc, jsem rád, že aspoň někoho to potěšilo... ;-)


Janina6
25. 07. 2022
Dát tip

Taky gratuluju všem :-)

A tobě, Biskupe, gratuluju ke vstupu do Redakce prózy. Mám radost!


Gora
25. 07. 2022
Dát tip

Připojuji se s blahopřáním VŠEM NA BEDNĚ...


Gratulace všem... všichni si odnesli ceny... unikátní.


bixley
24. 07. 2022
Dát tip

Některá díla jsem četla až dnes, bohužel povídka Nedělní oběd u potenciální tchýně už nebyla nalezena. :-( takže tu nemohu hodnotit.

1. V lunaparku

2. Autobusák

3. O vodníku Čeřílkovi...

Povídka V lunaparku perfektně vystihla stavy psychicky (mentálně) postiženého člověka, zasloužila by si ale některé stylistické úpravy.

Povídka Autobusák dobře odráží atmosféru prostředí a jakési nicoty.

Pohádku O vodníku Čeřílkovi zde vítám, je to ty moderní pohádky pro dnešní děti.


Luzz
23. 07. 2022
Dát tip

biskupe, proč avízo?


Podrobnější komentáře u jednotlivých děl...


Lakrov
22. 07. 2022
Dát tip

Prvním dvěma mnou vybraným povídkám dávám téměř stejnou váhu, ale když zjišťuji (což jako pořadatel a zřejmě i poslední hlasující snad smím), že výsledné pořadí svým hlasem stejně nezměním, přikláním se "dosažení vyrovnanosti" oněch dvou povídek, které jsou si (nikoli na první pohed) v lecčems podobné.

 

VYBRANÉ:

1. V lunaparku autora Dies:

Sice mi trochu nesedí ten oznamovací tón, ale od samého začátku mě to zaujalo. Popis některých situací mě (tím, jak je napsaný) překvapuje a začínám si uvědomovat, že se v tom místy poznávám, v té nesmělosti... Od poloviny si uvědumuji stupňující se napětí a pak taky cosi jako "závan psychedelie", spočívající v oné osamělosti v davu. Dochází mi, že ten text sděluje (nebo má sdělit) něco víc, než to co je v něm napovrch čitelné... a pak přijde konec, z něhož zamrazí!

2. Autobusák autora Cookie Moon:

Trochu mě sice ruší nespisovný jazyk, ale po několika řádcích si jej přestávám uvědomovat, takže asi jen vrtoch a zbytečná připomínka z mé strany. Má něco do sebe tenhle text, jehož účinek je založen na posledním odstavci, poslední větě.

3. O vodníku Čeřílkovi, skřítku Ostřičkovi a víle Jasance - Husí rodinka a liška autora Alegna:

Zahřál na duši tenhle dětem určený příběh, spojující pohádkové bytosti i rafinovanost zvířecí říše, přinášenou oním plovoucím hnízdem (jež je z reálného světa).

 

OSTATNÍ:

úslovce autora Danny:

Baví mě nová slova, baví mě se je dozvídat i si je vymýšlet. Taková slova nejspíš pramení ze snů, a tenhle text je na sen možná přiliš konkrétní, zaostřený a krátký. Zatupit a rozvleknout, nazdvihá mě po dočtení, ale četlo se to dobře. Tip.


Silene
21. 07. 2022
Dát tip Biskup z Bath a Wells

(BzBaW: my si s maminkou vaříme navzájem. Obě jsme... jako proutek.) 

1. Autobusák

 


Chutnalo jí od tebe...? ;-)


Silene
20. 07. 2022
Dát tip

BzBaW: No jistě! Jedině ta. (úsměv)


no, to asi jo, protože to dílo nebylo děsivé, ale nebylo ani zvlášť dobré, resp. to už si fakt mužeme poslechnout Halinu a stokrát omleté povídačky na téma zlá tchýně (matka manžela, pochopitelně)


Silene
20. 07. 2022
Dát tip

BzBaW: Je to než má spekulace, ale dle mého soudu spíš projev uraženého ega. Autorčino dílo nebylo děsivé, jen neúměrná reakce na uživatele ochotné se tu vůbec s nějakými střízlivějšími poznatky pod díla druhých vepisovat (takových uživatelů menšina, přičemž jde o teoretický princip zdejšího fungování). Autorka měla upřímný asertivní šok z předestřené výzvy, že by se třeba mohla komentátorsky též zapojit a ne jen... kasírovat pozornost a poučovat, jaký přesný typ ohodnocení svého úsilí je ochotna přijímat.  


Já jsem komentáře pod smazaným dílem nečetl, ale asi je smazání profilu určitá forma sebereflexe... :)

To, že pro její dílko nikdo nehlasoval, o něčem svědčí... 


LSDnaLDN
19. 07. 2022
Dát tip

Hlasuju pro proti. Všichni dva účastnění 3 až pět hlasů dolu.


Silene
19. 07. 2022
Dát tip Janina6

Janino6, autorka sama mi nepřekážela, jen k onomu asertivně dryjáčnickému přístupu jsem se vyjádřila zřejmě razantněji, než jedinec z bytostně humorné tkáně složený snese. H. P. a její koncept neodsuzuji, ovšem připouštím, že tento typ tvorby spíše jako... homeopatikum si dávkuji.  


Janina6
19. 07. 2022
Dát tip

Silene, díky za odkaz, když jsem zjistila, o koho jde, docela jsem se pobavila (teda víc než tou povídkou). H.P. poslouchat (ani číst) nebudu, leda za trest :-)


Silene
19. 07. 2022
Dát tip

A pokud vás to odstoupení pravověrně mrzí, přihlašte si něco náhradního, třeba poslechem. Snad nepřekáží, že to předčítá zrovna ta... nesrovnatelně autorsky horší Halina Pawlowská a ne etalon humoristů Miloslav Šimek. 

Omlouvám se, ale já fakt nerada někomu stále dokola dělám blbce. Úplně mě to nebaví. 


Silene
19. 07. 2022
Dát tip Janina6

Klid, Verča se z toho nezblázní, najdete ji na fcb a kdysi i na pointě. Písmák prostě jako dojná sebepropagační stanice. 


Janina6
19. 07. 2022
Dát tip

Danny, ne, to byl jen můj alzheimer :-) Reálné jméno snad ani nemuselo být takovým tajemstvím, když psala, že publikuje v časopisech, ale bohužel...


Danny
19. 07. 2022
Dát tip

Janina6: já už si říkal, jestli nemáš nějaké zákulisní informace o jejím reálném jménu :)


Janina6
19. 07. 2022
Dát tip

Pardon, ne Lucie, Veronika.


Janina6
19. 07. 2022
Dát tip

Koukám, že Lucie smazala nejen povídku, ale celý svůj profil. Přitom ta diskuse byla opravdu slušná a žádná "zdrcující" kritika se nekonala... Některé komentáře se dají dohledat nahoře na liště pod "Kritiky". Škoda.


Gora
19. 07. 2022
Dát tip

1. V lunaparku

2. Autobusák

3. Úslovce

Komentáře pod díly... na stejnou příčku jako Úslovce bych dala také pohádku...

Jedno soutěžní dílko v průběhu soutěže smazáno, to tu dlouho nebylo.


Janina6
18. 07. 2022
Dát tip

1. Autobusák

2. V lunaparku

Podrobnější komentáře jsou u povídek, ve zkratce snad jen, že obě povídky mě zaujaly poměrně vybroušeným jazykem a atmosférou něčeho tajemného, která čtenáře nutí číst dál... Přičemž ta první mi přijde promyšlenější.


Nebylo moc z čeho vybírat, ale 2 povídky se vyloženě povedly; přišly mi v mnohém podobné, takový ten nepřítomný pozorovatel, který touží po tom se zhmotnit, odrazit se v příběhu, který se ho tak docela netýká, nebo... týká?

Rozdíl vidím ve stylu, ucelenosti, proto jednu z nich řadím o kus výš (je prostě líp napsaná); ta druhá je zas magičtější a výborně tahá za strunu absurdit, které obklupoují dnes a denně každého z nás...

1. Autobusák

2. V lunaparku

3. ---


1. O vodníku Čeřílkovi

2. Autobusák

3. Úslovce


Luzz
15. 07. 2022
Dát tip

1. autobusák

2. v lunaparku


Alegna
09. 07. 2022
Dát tip

1. Úslovce - pobavilo

2. Autobusák - dobře se mi četlo

3. V lunaparku - originální

 


kvaj
09. 07. 2022
Dát tip

1. V lunaparku

2. Autobusák

3. O vodníku Čeřílkovi

Hodnocení jsem uvedl pod každým textem, tady jen dodám, že V lunaparku považuji skutečně za pozoruhodnou povídku. Zároveň se omlouvám autorům Úslovcí a Nedělní večeře, na které mi nevybylo pořadí. Tak děsně nerad určuji pořadí něčeho takového, jako jsou literární či jiná umělecká díla, protože jejich napsání i hodnocení jsou silně subjektivní.


K3
08. 07. 2022
Dát tip

1. V lunaparku - autor mě oslnil v první řadě jedinečným způsobem psaní, zajímavým vedením příběhu, kdy odpoutává pozornost odbočkami od hlavní osy děje. Přitom čtenáře až dootevřeného konce nenechá oddechnout stupňujícím napětím. 

2. Autobusák - Jemné poutavé popisy prostředí a věcí dokazují i tady jakým je autor výborným pozorovatelem.

3. Úslovce - nestydatě krátké do soutěže, ale vtipné.

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru