Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

AHOÓÓÓJ - A POZITIVITA

30. 06. 2022
2
2
242
Autor
Vatan

 

       V piatok, po dvojročnej pauze, opäť odchádzam na dovolenku. Hádajte kam – Do krajiny zázrakov!

Chodíme tam už desať rokov a doposiaľ mi vždy, tých deväť prežitých dní, vystačilo na celý ďalší rok.

Ubytujeme sa v Trampskej osade „Strakovo“, ktorá je 14 kilometrov od Českého Krumlova a začína Hoja Ďunďa / vždy pred koncom vynásobená na druhú! / Les je tri metre od bungalova a po dvesto metroch môžete začať zbierať huby, alebo česať „Borúvky“. Českí trampovia si tento kúsok čistej divočiny neuveriteľne poctivo chránia. Každý druhý večer naviac urobia táborák a vyspevujú zlaté, čundrácke hity.

Prvý rybník máme po chodníku kúsok vľavo, druhý kilometer rovno a ďalšie tri tak po polhodinke chôdze.

Prosto – Je to pohoda, ktorú si dopriavame všetci.

        Očistný kúpeľ duše nastáva hneď druhý deň ráno. To vyrážame na výlet do Krumlova. Baby vyrazia blúdiť po stánkoch a obchodíkoch a a ja k Vltave. Lebo tam sa to stane! Po rieke v kuse člnkujú vodáci a na každého radostne kričia – Ahoóóój! Tak po dvadsiatich sekundách to preskočí aj na mňa. Začínam mávať pravou rukou a zostrí sa mi pohľad. Už nevidím len obrazy, ale celkom presne to, čo je v ich vnútry.

        Ako sa ufrfľaný, vždy nespokojný chlapík stredného veku premenil na malého, rozšanteného chlapca. Jeho hlas je úplne úprimný a vôbec mu nevadí, že na neho odvšadiaľ strieka voda. A vôbec mu ani nevadí ani to, že všetkým naokolo nezaujíma koľko miliónov má na konte. Vždy dokonale namejkapovanej žene je v člne je tiež jedno, že žiadny „Make-up“ nemá a veselo šermuje oboma rukami. Ani nevie, že reve úplne nahlas a pod premočeným tričkom je jej úplne všetko vidieť.

        Je tam prosto pozitivita, ktorú môžete krájať. Otvorí vám hubu a ani vy neviete, že revete o dušu na celkom neznámych ľudí.

        Potom pomaly prechádzam na svoje obľúbené niestečkom nad šlajsňou. Je tam veľmi dlhý splavovací kanál a tam začína ten správny festival radosti. Tam sa rútia vodáci s úzkosťou v očiach speneným prúdom. Ja už mám dobre zaostrené oči aby som videl, ako sa im v očiach mení radosť na strach a naopak. Je to povznášajúce. Lebo po chvíli prestanete vnímať jednotlivé osoby a cítite celý ľudský druh. A celkom presne cítite na prstoch tie hormóny radosti, ktoré živočíšne všade tečú.

        Dolu pod splavom vždy čaká šéf výpravy a prevráti hore dnom každý jeden čln. Lebo vodák je až vtedy vodák, keď sa aspoň raz vysypal z člna a riadne vykúpal. Voda z neho zmyje posledné kúsky zábran a robí Čoro moro, ako malé dieťa na piesku.

      To už ale prichádzajú ostatní členovia našej skupiny a ideme hore na terasu. Tam si dáme rebierko na ražni a povinne ho spláchneme dobrým pivom. Dobre viem, že je len otázka času, kedy atmosféra preskočí na mojich drahých. Potom už nie je problém presvedčiť ich, že aj tento rok musíme ísť na raft. Trochu sa pofrfle a hybaj do požičovne.

Večer potom, na terase pri káve, celkom presne vidíte, že všetci majú také zobudené zmysly, že počujú aj trávu rásť. A tesne pred tým ako zaspíte máte chuť nahlas zakričať do sveta – Ahój. Stretol som vodu zázrakov!


2 názory

Vatan
01. 07. 2022
Dát tip

yss

máš pravdu. Ani som si nevšimol, že som dal prvý nástrel práce. Potom som to ešte dorobil.

V každom prípade ďakujem,


yss
30. 06. 2022
Dát tip

dopriavame všetci -doprajeme všetci

vnútry -vnútri

a a ja k Vltave

.... a vôbec mu ani nevadí ani to...a vôbec mu nevadí ani to 

že všetkým naokolo nezaujíma...tak buď všetkých naokolo...alebo všetkým je jedno

žene je v člne je tiež jedno...žene v člne

a pod premočeným tričkom je jej všetko vidieť / je všetko vidieť, alebo pod jej premočeným/ niestečko -,miestečko...atď...proste dosť lajdácky podané, niektoré spojenia kostrbaté, chápem, že si sa chcel podeliť o zážitok, dať tomu ten švih a pozitivitu, ale dalo sa to spracovať lepšie...

 

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru