Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vistárie

30. 06. 2022
13
26
352

Dívám se oknem na stěnu z vistárie
jak se ten modrý vodopád ze zdi lije
Slyším včely v tom jejich zákoutí
i vrabci tam kdesi hnízdí
mladé schovávají při zdi
Chrání je modrý plamen kohoutí

Jak je to tiché v houstnoucím létě
i vítr ustal ve své piruetě
před deštěm v poklidné únavě
Čekám až přijdeš a že se připojíš
sama sebou mě zas odzbrojíš
Do lásky vlítnem po hlavě


26 názorů

Sluky o přírodě ví své, díky za komentář


Philogyny
04. 07. 2022
Dát tip

Taky mám ráda vistárie.  Jedna se mi pne po domě a strká listy všade, kde to jde, někdy mi přijde až dravá. První strofa je fajn, nahodila mi obraz, máš to zřejmě odpozorované, taky mi tu štěbetají a hnízda... Hezky to vystihla sluka.


sluka - já byl vždycky na ta vyznání nemehlo, dík zakomentář


Bačkovský dík


Bačkovský
03. 07. 2022
Dát tip

nějak jsem ji přehlídl v soutěži, Výborný start, navíc melodická (to obdivuji). 

Zejména první část rád chválím. 



Hezké to je :)


Litarts
01. 07. 2022
Dát tip

Opravuji přehlédnutou hrubku: "rýmy"!


arkij - ještě že tak, to už by byla tak dokonalá, že by mi nikdo nevěřil, že jsem autor. Dík za koment Jitko.


Litarts - gratuluji


Kočkodan
01. 07. 2022
Dát tip

Já už konečně vlítnu na internet a o této zástupkyni flóry si něco zjistím.


Litarts
01. 07. 2022
Dát tip

R.J.Voříšek:

Já píši své básně v dokonale promýšlených, rytmických verších, s kvalitně vybíranými rými i obsahem, na rozdíl od Vás.


Ptakopysk
01. 07. 2022
Dát tip

Litars ty se nezapřeš!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! to snad není možný být blbec pokaždé ale ty to umíš!!!!!!!!!!!!!


atkij
01. 07. 2022
Dát tip Gora

Líbila jsem mi už v soutěži. A pro mě  končí třetím veršem druhé sloky. Závěr už krásné zahradní motivy hází o schod níž. 


Ptakopysk
01. 07. 2022
Dát tip

tvoje


Ptakopysk
01. 07. 2022
Dát tip

že bude tvja to bych neuhádl


Janina: jo jo, doukoncovka, když jsem ji psal, vůbec jsem netušil ... Ale nakonec stejně Ptakopysk neposkytl víc informací.


Dík všem za potěšující komentáře


Litarts - velká pochvala! Vidíš, už jsi schopen zajímat se a přemýšlet o rytmu a rýmech, jen tak dál! 


Vistárie jsou ozdoba zahrady. Tu ještě nemám. A čekat v romantickém zákoutí..........


Janina6
01. 07. 2022
Dát tip

Dvoukoncovka :-)


Abakus
01. 07. 2022
Dát tip

nie som odborník na rýmy a ani na vistárie. Pre slabších duchom - možno aspoň jednu fotku /stačí vistária/. Ale inak mne  sa to páči. Nielen do lásky letím po hlave, skoro do všetkého.


Gora
01. 07. 2022
Dát tip Bačkovský

Romantické čekání... první strofa moc povedená, za obě a za žertovný závěr tip. Hezká báseň, která ozdobila soutěž...


Litarts
01. 07. 2022
Dát tip

Je možné napsat báseň i v určité změně počtu slabik ve verších, ne však takto, kdy je rytmus zcela rozbitý! A ty rýmy: z vistárie-ze zdi lije; připojíš-odzbrojíš; únavě-po hlavě! 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru