Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pejsek pod botou (z kolekce Odposlechnuto)

02. 07. 2022
13
11
287

Našel jsem v šuplíku (nebo ve svém e-amilu, ale to je nepodstatné) nějaké věci, které by mohly spadat snad do mé kolekce Odposlechnuto (nebo by bylo trefnější pojmenovat ji šířeji, třeba Odžito?)

(( ...)).

 

 

 

 

 

 

Pejsek pod botou (z kolekce Odposlechnuto)

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Nedávno ((psáno asi v roce 2018, nebo 2019)) v Praze v Dejvicích jsem v podvečer narazil na pána se psem - no, se psem; -všiml jsem si toho pejska až tehdy, kdy se mi připletl před nohy. Byla to nějaká velmi malá rasa (ve psech se zrovna dvakrát nevyznám, a tohoto jsem tedy nebyl schopen identifikovat) - a tady ten jedinec byl navíc patrně ještě štěně.

 

 

Zarazil jsem svou chůzi doslova v půli kroku.

 

 

-Nebojte se ho!, ozval se měkce onen pán.  - ..Pojď sem, no pojď ke mně, volal na kolem mne stále ještě cupitajícího pejska měkkým barytonem, ..., s nábojem přívětivé lidskosti a la František Nepil v hlase.

 

 

-Já se bojím, abych jej nezašlápl, řekl jsem po pravdě.

 

 

To je docela známá replika, myslím  -i když teď  -navíc – i výsostně pravdivá - ale ten člověk ji asi neznal.

 

 

-Já se bojím , abych ho.. . ..Ha ha há, no to je dobrý!!..., zastavil se, a rozchechtal hlasitě na celé kolo.

 

 

-Já se bojím , abych jej nezašlápl - ..jó ha  ha há, ..., ha há, ..., ha ha ha há!!

 

Ještě když jsem zacházel za další blok, slyšel jsem ho opakovat tu  mou

větičku, ..., a jeho upřímně a dobrosrdečně znějící smích (stál přitom  téměř přesně ještě  stále na tom místě, kde jsme potkali -a sice na nepříliš frekvetovaném přechodu křižovatky na Flemingově náměstí).

 

 

Snad má i díky mně alespoň o trošku lepší den, ..., hřála mě myšlenka potom ještě drahnou chvíli.. .


11 názorů

Jamardi
17. 07. 2022
Dát tip

Páníček hájí svého psa, asi ho vidí většího. :)


Andreina
11. 07. 2022
Dát tip Zeanddrich E.

Myslím, že nejdůležitější je někoho potěšit, udělat mu radost a v tomto případě to vlastně vůbec nic nestálo. Není nad druhé Vánoce.


Evženie Brambůrková
06. 07. 2022
Dát tip Zeanddrich E.

Pokud můj psík začne na někoho známeho štěkat, povzbuzuji ho slovy:

,,Trhej, Bilbo, trhej pána (paní)!!!"

Bilbo má takový podkus, že by nerafnul ani žábu :-)))


blacksabbath
04. 07. 2022
Dát tip Gora, Zeanddrich E.

ještěže ti nevisel na nohavici:-))))))


Kočkodan
04. 07. 2022
Dát tip blacksabbath, Gora

 

Zeanddrich E. potkal psíka

velikosti telete,

byl jím dlouho (hoďka) smýkán,

hrůzou se teď klepete,

páníček však neřek: „Nech to!“

ulicí zní jeho chechtot. ;-)


Benetka
03. 07. 2022
Dát tip

Ze života! :)


Alegna
03. 07. 2022
Dát tip

Podobné příběhy by měl mít člověk po ruce, když jde na něj chandra


zvedavec
03. 07. 2022
Dát tip

je občerstvujúce čítať o prívetivých ľuďoch, priateľských stretnutiach

Vďaka

 
 

 

 


Andělko, díky; obávám se, že celá kolekce tak velmi laskavá zase nebude (ale ne proto, že já bych nechtěl :) ) (jinak to ovšem musíš posoudit sama - toto je druhá z toho mého čerstvě nalezeného klubka,..., jinak mám zde na Písmáku.cz již i několik dalších..:) ) .

Hezký den Ti přeji :)


Andělka1
02. 07. 2022
Dát tip

VELMI LASKAVÁ , ASI CELÁ KOLEKCE?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru