Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

balada o suché housce

05. 07. 2022
3
65
1113
Autor
Merxanta

sedím u Kiosku

čučím na nebe

v kabelce suchou housku

myslím jen na sebe

 

co bude

až tu nebude naděje přežít

osude?

 

na koni Žižka palcátem hrozí

do pekla půjdete vy neznabozi!

 

v Kiosku kráva

Matušku točí

a v rohu pod dubem

můj milý močí


65 názorů

Merxanta
před 6 měsíci
Dát tip

až tak blbý to je?


Merxanta
před 6 měsíci
Dát tip

Proč?


Alenakar
22. 09. 2022
Dát tip

Rádo se stalo. Vždyť já jsem tu přece od toho, abych dělala smutné veselými a veselé ještě veselejšími.


Merxanta
20. 09. 2022
Dát tip

:))))) Tak to jsi mě opravdu hodně rozesmála.


Alenakar
15. 09. 2022
Dát tip

Tipy jsou to, co rozhoduje o hodnotě našich básní, když už tady neexistují žádné autority.


Merxanta
12. 09. 2022
Dát tip

Alenakar, co je to tip? 


Merxanta
12. 09. 2022
Dát tip

Předsedo poroty, díky za uznání. 


Merxanta
12. 09. 2022
Dát tip

Je krásné chodit za svítání Prahou a vědět, že se na VŠE dozvím vše, co potřebuji. Kolik let zpět to je, milý Prosecký?


Alenakar
12. 09. 2022
Dát tip

Kdybych byla punkerka, asi bych dala i tip. Škoda, že jsem tak paleokonzervativní.


Prosecký
09. 09. 2022
Dát tip

Co jsem se Koněvovou nachodil, když jsem bydlel na Jarově a chodil na VŠE.


Merxanta
09. 07. 2022
Dát tip

Můj milý si mě vymyslel, ne on, ale já jsem jeho snová milá. Takže proto nikdy, rozumíš?! nikdy nemohu patřit jinému. Ani Radovanovi /i když miluji housku namazanou máslem./ Chtěl jsi mě přejmenovat a pak tu tak říkáš každé druhé. Ty se ještě, medvídku, musíš moc a moc učit.

Ty jsi ještě nikdy nedržel lásku za ruku, večer pod hvězdami na břehu, ve vysoké trávě...a mlčel.

Ty jen řveš a mě už z tebe bolí uši. apropó...už ti některá šeptala do toho tvého míšo....


Silene
08. 07. 2022
Dát tip

(Merx: U nás se myši děsivě množí, pravda ale, jistotu nemám.)


Merxanta
08. 07. 2022
Dát tip

Luzz, posílám ti nápovědu: Leze, leze po železe, nedá pokoj, až tam vleze.....


Merxanta
08. 07. 2022
Dát tip

Ahoj Silene, tak aluzí je víc než myší, si tedy myslím já, ale přít se nechci.

Meky už ví. Jen nevím, proč si ho Emilové vybrali. Asi jim chybí čtvrtý do party. Tři - to nikdy nedělá dobrotu. Dva se skamarádí, šuškají si něco a ten třetí..... škoda slov, zblbne a chce Mekyho vyztužit, jenže ani beton mu nepomůže - holt osud.


Luzz
08. 07. 2022
Dát tip

pardon, omlouvám se, přehlédla jsem tu kategorii... přiznávám, že na ně moc nekoukám... protože většina zdejších uživatelů, zdá se mi, stejně nedokáže svůj text zařadit. čest výjimkám.

tak já jdu hádat.


Merxanta
08. 07. 2022
Dát tip

Luzz, to není básnička - viz zařazení. Už jsi někdy četla uzavřenou hádanku? To snad ani nejde.


Silene
08. 07. 2022
Dát tip

(A to sexy krematorium, co Brno má, žišmarjá, kam se hrabe Motol a rozhulená devítka z Řep.)


Silene
08. 07. 2022
Dát tip

Meky? To si zakvílím. Pařížská! Secese. Brno? Janáčkovo divadlo. Víšek.

Ahoj autorko! / Ahoj Luzz, tak tak, aluze, jsou moc fajn. Co se s nimi člověk jen naaluduje. A je jich... jako myší. 


Luzz
07. 07. 2022
Dát tip

já se teda pořád nechytám... jakože básnička se mi líbí, tip a výběr, ale celkově mi to přijde trochu neuzavřený. ale nevím, poezii nerozumím. ovšem dík za aluzi (říká se tomu tak?) na osude - nebude - a takdál.

jo a na brno mi nesahejte, jo? - speciálně pro emilia nebo co to je za pusíka zase. brno je totiž mimo jiné rodištěm geniálních a zneuznaných básnířek, na to pozor.

 


Silene
07. 07. 2022
Dát tip

(Jsou to podle všeho kluci temperamentní. Mé vidění věci je nenapravitelně romantické, takže... ať sluší!)


nemáš sice co, ale jsem rád


Merxanta
07. 07. 2022
Dát tip

Děláš mi radost. Kdo jiný porozumí ženě lépe, než tři emilové. Ti by mi lízali patku a netuší, že miluji štekle, rudé šaty a rozcuch.


Silene
07. 07. 2022
Dát tip

(což samozřejmě s Žižkovem souvisí motivem podzemních garáží, jak jinak)


Silene
07. 07. 2022
Dát tip

Merxanta: na tyhle holky jsem dočista zapomněla! Moc díky za osvěžení. 

Tak s dovolením ještě bokem kategorie, jen tak pro radost.


Merxanta
07. 07. 2022
Dát tip

...ano je lepší oplácet křivdu šlechetností a nemstít se. 

Silene děkuji.

Radovane odpouštím ti.

 


přesně tak, myslím si blbosti, mockrát a mockrát se to ještě stane


Merxanta
07. 07. 2022
Dát tip

Silene, konečně někdo, kdo pochopil, o co gou. Přitom stačí číst zařazení.

Ano, k suché housce jsi vybrala skvělý doprovod. Jenže tvoje hrdinka by si asi na šteklích dokázala přičapnout.

U mne to je spíš o tomhle:

https://www.youtube.com/watch?v=vHYg51B7EGM

 

 


Merxanta
07. 07. 2022
Dát tip

Radovane, myslíš si blbosti.



Silene
07. 07. 2022
Dát tip

A ještě mi někdo sahne na brněnský pravěk a asi se nasrdím. Hezkou dobrou. 


Silene
07. 07. 2022
Dát tip

trio: Máš pravdu, většinou harémy nevymetám. Ale zažila jsem Únos ze serailu!


Silene
07. 07. 2022
Dát tip

Ráda bych zcela neutrálně konstatovala, že toponymum Brno má skvělé podloží, příznivou nadmořskou výšku, pročež pozoruhodné nálezy a archeologický ústav při AV ČR, MZM s poloprotivným ředitelem, úchvatnou knihovnu v Rebeškách, několik ulic a parků, zácpu a nedalekou Hlínu s fenomenálním stoupáním i hliníkem a v neposlední řadě taktéž modré/černé/zlaté a spol. nebe nad hlavou. 

Pokud jsem některé významné složky zmiňované osady opomněla, pevně doufám, že nebudu zavěšena na nejbližší šibenici studňového typu dekorativně umístěnou na nejbližším návrší, na něž se zde nepřítomná / tam přítomná osada ráčí zmoci.


Silene
07. 07. 2022
Dát tip

K odstoupení ze soutěže jsem s to konstatovat akorát, že osobně mě to mrzí, neboť text skrytý klenot; ovšem svobodomyslné rozhodnutí autora respektuji. Sama soutěživý typ nejsem ani zbla, i proto pořádám (veliký pořadatel) zejména happeningy pro potěchu, oprávněné rozčilení jednotlivých ne/účastníků a zaručené sebeznemožnění (nehodící se škrtněte), což je rozhodně případ Klenáku. 

trio emilio: Pokud jde o džob v harému, ochotnicky beru fci po/čestné zašívačky záclon. 


Silene - avízo přišlo. S tím, co jsem autorovi napsal, nesouvisí. I tak děkuji za upozornění.


Silene
06. 07. 2022
Dát tip

Jsem zjevně dotěrný typ: ke šteklům (supr výraz) a housce mám nejradši tuhle, ostatnímu nehovím a zase padám, kam patřím. Do tmy. 


Silene
06. 07. 2022
Dát tip

(to pitomý dysfunkční avi)


Silene
06. 07. 2022
Dát tip

Žádný metrický verš není tak malý, aby si nezasloužil na svém konci rým. A ten osude je přece krásná aluze!

(Ehm... první souvětí je zase volnou parafrází: Žádná otázka není tak malá, aby si nezasloužila na svém konci otazník. Rudolf Křesťan)

Moc Radovanovy básně nečtu, míjíme se vkusem, ocenila jsem pár kousků, to ano. Prostě nemám zcela přehled, ale jinak platí, že i mechanický verš je verš. Když já to beru někdy jen po klasifikaci a jindy po estetice subjektvních nároků, a tehdy jsem asi hodně protivný čtenář. A všeobecně si kdovíjak nerozumíme. (pošlu avízo, prý to ale nefunguje ode mě)

Ale vážně, tohle je hádanka, tak na tu je rozhodně skvělá, není co řešit. Totiž... právě, že je!


že jsem král si nemyslím, že projevuješ ješitnost, ano


Merxanta
06. 07. 2022
Dát tip

Silene, to je jedna z mých oblíbených. Miluji Bohouše - fintila.

Nevadí. Pokud ti tedy nevadí nebe - sebe- tebe -zebe a nesnášíš přijetí v objetí.


Merxanta
06. 07. 2022
Dát tip

Radovane, ty si vždycky kus máslíčka seženeš, o tom nepochybuji. Objímej se dál a mysli si, že jsi král.


Silene
06. 07. 2022
Dát tip

Omlouvám se, měla jsem dát lepší odkaz.


každej máme nějaký to máslo, každej


Silene
06. 07. 2022
Dát tip

https://youtu.be/IZEO_VqfC7o

Jestli to nevadí, mě to bavilo. 


Merxanta
06. 07. 2022
Dát tip

Nech moji suchou housku na pokoji a běž se namazat.


Merxanta
06. 07. 2022
Dát tip

Radovane, neraď. Sám máš tunu másla na hlavě a smekáš se tu v tom. 


ano, o přijetí v objetí se skutečně postarám sám

nebe sebe ..., bys měl vědět sám


Merxanta
06. 07. 2022
Dát tip

Voříšku, starej se o svoje přijetí v objetí a pak mi raď.


o "nebe sebe osude nebude točí močí" - tuším dostatečně

to, o co tu jde, s tím nemá moc co dělat


Merxanta
06. 07. 2022
Dát tip

Voříšku, ty vůbec netušíš o čem to tu je.


nebe sebe osude nebude točí močí

chtělo by to víc podobných jako máš - hrozí /neznabozi


Merxanta
05. 07. 2022
Dát tip

Na zlatej klenák ti házím bobek.

Jeď si za Klárama a mě si nevšímej. Můj milej bude čůrat kdekoliv se mu zachce. Lepší čůrat, než být kritikem, který autora nikam neposune. To i posunovač na Hlaváku je pro Písmák důležitější.

Klenák mažu. Soutěže nesnáším, asi jsem byla zrovna v hypo, když mě napadlo se ti vydat všanc.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru