Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Stávat se matkou

15. 07. 2022
8
9
370
Autor
nascheanou

stávat se matkou

 

velké, modré oči mezi dřevěnými šprušlemi

horní holá dáseň bez zubů

neartikulovatelná řeč

čelo opřené o kostnaté rameno

zpocená ručička na mých rtech

 

oči plné slz

smutek a vztek jako jediný nástroj komunikace se světem

 

jsi zatím malý člověk bez hranic a břehů

naše neznámé, nové moře

___

 

v noci svítí náš pokoj

pláčeš a házíš sebou ze strany na stranu

(rány pat o matraci)

 

pohyb ve spánku nelze trénovat

jsi vybitá baterka

 

i my potřebujeme občas zhasnout

mého muže si vyhostil na gauč

(vítězství oidipovského komplexu)

 

tolik energie o páté ranní

čím zapatlat ty kruhy pod očima?

milionem druhů kaší

rýžová jahlová krupičná

(v bio kvalitě)

 

musím vstát

pod nohama zachrastí chrastítko

kojenecká voda v hrnci

zelenina na páře

zamlžené okno

cinknutí mikrovlnky

zmrazit a rozmrazit

pyré v plastovém kelímku

 

den jako všechny ostatní

 

 


9 názorů

annnie
22. 07. 2022
Dát tip

Mně se to velmi líbí. Je to autentický a uměřeně civilní - bez hysterie a zoufalství, který s sebou tahle situace může nést. Pro mě velmi barevnej obrázek ze života. Tip a.


cvrcka
16. 07. 2022
Dát tip

Trochu jsem se těšila, že ke svým nihilistickým a svérázně odmítavým mateřskym textům najdu protipól v nějakém transcendentním posvátném přístupu :) ale zda se ze máme obecně blíže k beznaději než k Sursum corda.

 

Zajímavé. Asi to bude podobné jako o lásce. Když to není hluboce mé, tak mě to nijak zvlášť nerajcuje. Jako text. 

Text na mě působí jako odsuzující, distancující se, izolující. I kdyz nenápadně, tak mi to nesedí. 


yss
16. 07. 2022
Dát tip

Mám veľmi podobný názor ako Luzz, príde mi to celé také opisné, zápisničkové, chýba mi v tom poetický náboj, dokonca čo som nezvyknutá u teba až absencnosť emócií, tá vyčerpanosti, únava rutinnost je podaná veľmi banalnym spôsobom konštatovania, chýba mi v Tom práca s jazykom, zvratom, presahom, chýba mi istá dynamizacia, zručnosť...


Silene
16. 07. 2022
Dát tip cvrcka

Ještě připíši jednu věc. Svého času mi přišlo bezvadné, že se našla vlna či generace autorů schopná otevřených výpovědí o všemožných životních situacích. Potud určitě fajn. Co se ovšem v mém nastavení a pohledu změnilo, je právě požadavek na jisté rozlišení mezi pouhou otevřeností zahrnující v sobě vyzrálou schopnost artikulace a soustředěnou poutí konkrétních autorů v rámci jednou navozeného stylu, nevím, asi to zní trapně, ale poutí ještě někam jinam, nejlépe výš, aby byl z člověka snad... opravdu regulérní básník a ne jen zestručnělý vypravěč, osnova prozaického textu. 


Silene
16. 07. 2022
Dát tip

Forma zápisu svědčí o zachovaném stupni pragmatického přístupu, což je dobrá věc, nemusí se přihodit každému autoru. Aby mě text oslovil nějakou vyšší poetickou nadstavbou, potřeboval by ji dodat. Snad se jedná o záměr suchého vyjádření, ale míra jeho invenčnosti v rámci vykreslení určitých situací prostě odpovídá např. běžné písemné konverzaci jedince s důstojnou slovní zásobou, co by však definovalo text jako báseň vedle pouhých zalomení a výčtů, vlastně ani nevím. Necítím nic... Jistě, že stačí zalomit. Verdikt: Na web budiž, do knihy kéž ne.   

Nejzbytečnější mi připadnou vsuvky v závorkách.


Benetka
16. 07. 2022
Dát tip

Nejsou žádné úděsné rodičovské weby. To je fatální mýlka! Nicméně k tomuto stavu mysli je nutno dospět. A ano - je to "jen" další zápis do deníčku. Ale zároveň je to i poezie. Poezie života. Prostě tak.


Luzz
15. 07. 2022
Dát tip

nevím, pro mě tohle nemá s poezií nic společnýho. prostě jen deníček, srovnatelný s některými výlevy na takových těch úděsných rodičovských webech.

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru