Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

13 komnata

17. 07. 2022
1
1
116
Autor
Dorotaa

Judita v tej špajzy mala poklad. Helena tam mala rožky a akési trvanlivé potraviny. Judita vravela, že do tej špajzy jakživ nevstúpi a Helene sa zdalo, že s tým asi dokáže žiť. Boli spolubývajúce iba necelý týždeň, no kamarátkami boli už rok. Judita mala vždy svoje tajnosti. Skrývala ich v zadných komnatách, ako perly, alebo ako svine. Helena bola zas ako otvorená kniha, ktorú niekto už poriadne dlho nezavrel. Nemali veľa spoločného a teraz ich akosi delila ešte aj tá špajza. Obrovitánske tajomstvo uprostred drobného bytu, do ktorého by sa nemal zmestiť nikto, nie to dvaja ľudia. Judita začiatkom týždňa povedala, že ak náhodou zomrie, vraj nech rozšíri byt, aspoň o špajzu.

„Judit neblbni, ani nehovor takéto, ja som rada, že si, veď vieš“ smiala sa Helena a krútila hlavou, ibaže možno za tými dverami bolo čosi viac. Judita jej v stredu navrhla, že ak sa pominie, môže si obsah špajze nechať a vyložiť ako chce.

Helena si povedala, že na siedmi deň uprace. Vyhádže čo netreba a vytvorí tak priestor, ktorý nechýbal len v byte. Judita šla na víkend preč a Helena vedela, že sa možno už nevráti. Čakala ju týždeň, dlhšie než spolu kedy bývali. Helena na siedmy deň zavolala na políciu a akosi vytušila, že Judita vedela, že sa už nevráti. V garsónke ostala sama a večer otvorila dvere od špajze. Srdcervúce vŕzganie ju dojalo a so zatajeným dychom čakala na zázrak. Odvtedy žije v dvojizbovom byte. Je zoschnuté pečivo a narieka. Zavrie sa do špajze a rozmýšľa, čo tu Judita ukryla. Boli kamarátky rok, dvanásť mesiacov a ten trinásty, ich asi ako zakliata komnata, nenechal vstúpiť dnu. Iba ak by Judita v špajzy mala skutočne poklad a z prázdneho miesta, zraniteľnej komôrky, ktorú si nosíme všetci mala spraviť šatník. Mala vyvešať všetky nevyrieknuté tajomstvá a nosiť ich pod tričkom, aby ich teraz osamelá Helena oprala a nemusela sa v tomto svete máčať rovnako. Helena v tej špajzy aj spí.


1 názor

Andělka1
17. 07. 2022
Dát tip

***


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru