Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ruce

21. 07. 2022
11
28
322
Autor
Jamardi

Hanka je ve vodě se svým kačerem. Je to nafukovací kruh, který má modrý krk a hlavu s oranžovým zobákem. Barva krku trochu mate, ale tvar zobáku napovídá, že se jedná o kačera.

Přiblíží se k ní usměvavá paní: „To je kačer, že? Je moc pěkný. Máš štěstí,“ a dotkne se jeho krku. Tak se ptá a chválí hodně lidí. Kačer se líbí.

Odpoledne se jede z koupaliště domů. Autobus je rozpálený, horko citelné. Naproti Hance sedí paní, s kterou se setkala ve vodě a pán, asi manžel. Paní má sobě tričko s rukávem až po loket a dlouhou sukni a je nejvíce oblečena z celého autobusu.

Pán ji obejme okolo krku a začne se rukou dotýkat jejího druhého ramene.

Paní zhluboka dýchá a dívá se před sebe.

„Vadí ti to?“ ptá se pán.

„Ne, jsem jenom unavená,“ odpoví paní.

Pán ponechává ruku na rameni jako šálu.

„A není ti horko v tom tričku?“

„Ne, není,“ odpoví paní.

Hanka je pozoruje a říká si: „To bych nesnesla.“ Je totiž na krku a v blízkosti krku hodně lechtivá. Místo pána si představuje sousedku Kláskovou. Ráda sahá Hance na krk a rameno. Když ucukne řekne: „Tobě to vadí? Jé, já jsem zapomněla!“

Je vážně tak blbá?

Snaží se držet od ní dál. Jak to bylo, když jsme s maminkou odcházely z obchodu a ona se k nám přiblížila? Myslela jsem na to, jestli to zase udělá a ona vtipkovala, že jsem nějaká zamlklá. Dýchala jsem jako tato paní?

„Mám štěstí, že mám kačera.“ napadne Hanku.


28 názorů

Jamardi
09. 08. 2022
Dát tip

Romane, děkuju :)


.. :):)


Jamardi
25. 07. 2022
Dát tip

Biskupe, dík za návštěvu. Tu větu, na kterou upozorňoval Luboš, jsem už opravila. Jak víc nevím, připadá mi jasná.


Zajímavá momentka, dětský pohled na svět, doteky a na vztahy. Některé věty by si zasloužily mírnou úpravu, viz např. Kočkodan.


Jamardi
25. 07. 2022
Dát tip

Al Jal Úde, dík :)


Al Jal Úd
25. 07. 2022
Dát tip

Jak kde a od koho, pochopitelně to nemusí a není vždy příjemné ;)


Jamardi
23. 07. 2022
Dát tip blacksabbath

Ivi, to jo, kdy, kde a od koho, na tom záleží, ale taky záleží na konkrétním místě na těle.

Dík :)


blacksabbath
22. 07. 2022
Dát tip Zeanddrich E.

jojo jsou lidé kontaktní a bezkontaktní.....jde o to kdy, kde a od koho


annnie
22. 07. 2022
Dát tip

Ano, přesně tak. Je dobré (a celkem i praktické :) ) dávat jen to, o co druhý stojí...


Jamardi
22. 07. 2022
Dát tip

annnie, někteří jsou jako by vřelí, ale co z toho, když nevnímají druhého. Jsou to vlastně konzumenti, jedlíci, strávníci.

Děkuju :)


Jamardi
22. 07. 2022
Dát tip

Alenakar, to bude asi tím horkem. :) Díky :)


annnie
22. 07. 2022
Dát tip

Naše schopnost přijímat a dávat doteky je jedno z nejupřímnějších vyjádření našeho poměru ke světu, řekla bych. Já sama jsem celkem dotyková, ale proč sousedka osahává dítě, kterému je to navíc nepříjemné, to považuju za dost velký problém té paní... Pěkně napsáno, tip a.


Alenakar
22. 07. 2022
Dát tip

Teď jsem četla básničku od law o "šteklení"... Někdy nějaké téma, tentokrát lechtání, začne na Písmáku najednou dominovat. Tip.


Jamardi
22. 07. 2022
Dát tip

Evženie, lechtivost existuje. A není místo jako místo. Něco příjemné je a něco není. Je tedy fakt, že někteří jsou celkově na dotyky víc a někteří méně nebo vůbec.

Díky.


Evženie Brambůrková
22. 07. 2022
Dát tip Zeanddrich E.

To není lechtivost. Někteří lidé prostě nemají rádi zbytečné dotyky. Na mne se také nesmí sahat, pokud to nedovolím.


Jamardi
22. 07. 2022
Dát tip Gora

Ireno, děkuju :)

Právě protože jsou doteky podrobně popisovány a analyzovány, psychologové se tím zabývají, může ten, kdo lže, svým slovům přizpůsobit i pohyb a dotyky. Když ne, svědčí to o  tom, že nemá herecké schopnosti nebo je neznalý nebo nedbalý. 


Jamardi
22. 07. 2022
Dát tip

bixley, děkuju :)


Gora
21. 07. 2022
Dát tip

Další tvůj /velmi specifický/ pohled, Jarmilo, na citlivé téma... doteky /na veřejnosti/ opravdu signalizují ledaco, jen kupříkladu doteky rukou státníků jsou podrobně analyzovány, mohou být ochranitelské, povýšenecké, uchvatitelské a podobně... ale i docela obyčejně přátelské.


bixley
21. 07. 2022
Dát tip

jamardi, dobře jsi to vystihla, dotyky vnímá každý jinak.


Jamardi
21. 07. 2022
Dát tip

Alegno, dík :)


Alegna
21. 07. 2022
Dát tip

Kočkodan a dievča to vystihly i za mě


Jamardi
21. 07. 2022
Dát tip

dievča z lesa, děkuju :)


Kočkodan
21. 07. 2022
Dát tip

S tím působením máš zase pravdu ty.


dievča z lesa
21. 07. 2022
Dát tip Alegna

dotyky sú krehká záležitosť ... môže to byť skúsenosť, ale aj nepríjemný zážitok ... pre dieťa obzvlášť ... pekne napísané"""


Jamardi
21. 07. 2022
Dát tip

Nechci být nespravedlivá, když někoho vidím chvíli, ale všechno prostě určitým způsobem působí....


Jamardi
21. 07. 2022
Dát tip

Luboši, vypadlo tam "a", děkuju. A v tom druhém máš taky pravdu. :)


Kočkodan
21. 07. 2022
Dát tip Alegna, Alenakar, Zeanddrich E.

Jarmilo, nechci tě nakrknout, ale větičce  “Je totiž na krku v blízkosti krku hodně lechtivá.” by asi prospěla určitá úprava.

Jo a jistě je lepší mít kačera než housera. ;-)


Jamardi
21. 07. 2022
Dát tip

mar1311, díky :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru