Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Co Alegria nenabízí

24. 07. 2022
15
20
348

,,Škoda, že máš narozeniny v prosinci," povídám cestou kamarádce Olině. Zcela výjimečně jsme neřídila,

jel s námi kamarád, bývalý řidič kamionu, a tak jsem byla spokojená, že se mohu v pohodě rozhlížet.

,,To teda nevím, proč?" Ozvala se Olga ze zadního sedadla, kde se pošťuchovala se psem Bilbem.

,,Už se blížíme k tvému tolik vytouženému domečku. Ale ani ,Alegria, firma na žážitky', nemá toto

překrásné místo v nabídce."

,,O co tady jde. Copak jste zase bláznivého vymyslely, vy dvě?" Zvědavě se vyptává Evžen.

A tak jsme mu ukázaly na kraji Liběchova dost ohavný domek. Ono je tam podobných a ještě ohavnějších

docela dost, ale tento má balkón.

Na tom by nebylo nic divného, spousta domů má balkón.

Ale tento je přímo nad rušnou silnicí z Kokořínského údolí do Mělníka. Kdo tudy jezdí ví, že ve všední den

je to jeden kamion za druhým a hustá doprava vůbec.

,, Olina by si jako zážitek přála posezení na tomto balkónku, v těch pěkných křesílkách. Je tam i stoleček

na kávičku a možná by mohli přidat i křesílko pro tebe." Vysvětlila jsem náš nápad, kterému se vždy

zasmějeme, když jedeme okolo.

,,Tak to byste měly po zážitku, se mnou by to spadlo celé." To je tak trochu pravda.

,,To je jedno, ale takový zážitek v pondělí dopoledne by byl k nezaplacení."

Při té představě se smějeme všichni.

,,A na jak dlouho bys to chtěla rezervovat? Na dvě nebo tři hodinky?"

,,Stačilo by mi dvacet minut."

A jestli něčemu můžete věřit, pak tomu, že své nejlepší kamarádce takový zážitek nedopřeji.

Kdo by se mnou jezdil na chalupu dalších padesát let?

 


20 názorů

Evženie Brambůrková
28. 07. 2022
Dát tip blacksabbath

Ale ta představa je za všechny prachy.


zážitek k nezaplacení...statečné balkonové posezení:-))))


Někdy tam pojedeme na výlet. Kousek v lese jsou Čertovy hlavy od Václava Levého.


Čudla
25. 07. 2022
Dát tip

Představa je to ale pěkná.  /*


Možná by se ještě jedno křesílko vešlo, Lído.


Alegna
25. 07. 2022
Dát tip

Víš jak jsou dneska výfukové plyny drahé? To by byl zážitek k nezaplacení :)


Jamardi, já bych těžko vybírala. Na motorce jsem neseděla 50 let, když mi od výfuku ohořela kůže na noze. Na tom balkónku bych vlezla max mezi dveře. Ale asi by s námi spadl, jak bychom se všichni smáli.


Aspoň nám zbyde víc na veselé kalíšky, Renato.


Kdybychom to vyplnili, Mária, pak by to už nebyla taková sranda.


Jamardi
25. 07. 2022
Dát tip

A myslíš, že by to bylo fakt větší riziko než třeba jízda na motorce? :)

Všimla jsem si, že na výstavných městských domech nebo vilách bývá balkón zepředu i zezadu. Vpředu i třeba něco mini. Tak si myslím, že to bylo místo určené k  mávání. Kouření ne, ve velkých prostorech je dost místa na kouření uvnitř.


bixley
25. 07. 2022
Dát tip

Zážitek opravdu k nezaplacení... 


máte úžasne šibnuté plány ... páči sa mi aj to, že sa nemusia vyplniť***


Luboši, já jí ten zážitek zařídím, ale až na příští rok k svátku. Léto je na ten puch z aut lepší než zima.


Annie, Romea by nebylo slyšet a nahnout se z tohoto balkónu bych nedoporučovala :-)


Kočkodan
25. 07. 2022
Dát tip

Maruško, nemůžu moc věřit, že je Olina tvoje nejlepší kamarádka, když jí ze sobeckých důvodů nedopřeješ hezký zážitek. s(k)eptický smajlík


annnie
24. 07. 2022
Dát tip

Namísto Romeova monologu zpod balkónu symfonie motorů, klaksonů a brzd... Jak můžeš odolat?


Děkuji, Ireno, máme i další plány a to velmi smrduté.


Andreino, každý má svůj sen, ale tento je fakt jen pro zasmání. Kamarádíme spolu od devíti let a hodláme to vydržet ještě dlouho :-)))


Gora
24. 07. 2022
Dát tip

Mini s bezvadným koncem... ráda jsem četla - nejen o tvých budoucích plánech, Evži.


Andreina
24. 07. 2022
Dát tip

Tak nejprve se musím přiznat, že jsem v první chvíli četla "Alergia" místo "Alegria".

I když po malém přemýšlení to vlastně nebylo až tak od věci, protože kdyby se Olina během oněch dvaceti minut na balkoně náhodou neudusila exhalacemi z výfuků, tak nějakou alegii by si odnesla určitě.

Dobrá mini.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru