Na Písmáku publikuje 51 tisíc autorů, 464 tisíc textů, miliónů názorů

Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Registrace
Zapomenuté heslo

.
datum / id25.07.2022 / 533746Vytisknout |
autordajakbol
kategorieMiniatury, hříčkyDalší dílo autora
zobrazeno911x
počet tipů15
v oblíbených0x
.

Slunily se slonice,

navzájem si cloníce.




Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

12.08.2022 14:42:03dát kritice tipIjáček

Jen jediná ze slonic

stála, jiné necloníc.

(Nepočítám-li koně,

jenž stál, rovněž necloně.)

31.07.2022 20:12:23dát kritice tipatkij

Má to logiku?...když si ji vytvořím, tak ano...pokud budou přibližně stejně vzrostlé, celý den postojí na jednom místě a pozice slunce se po obloze posune od východu k západu, teoreticky to možné je. Pokud tedy slonice jsou slonice a nejedná se o monstrózní metaforu:)

Hlubší kritiky nejsem dnes schopná, za což se autorovi omlouvám

28.07.2022 13:39:42dát kritice tipMarcela.K.

Janino, vždyť mě znáš - asi nejlíp tady -  z té gardy

Alespoň někdo mi rozumí ;-)

28.07.2022 12:50:08dát kritice tipJanina6

Marcelo, jsi fakt vtipná. Někdy ti to až závidím .-)

28.07.2022 12:40:58dát kritice tipsluka

Avízo, Luzz.

28.07.2022 12:40:10dát kritice tipsluka

Omlouvám se za tip u kritiky RJV z 07:54:59, hlavně Luzz. Selhání aparátu. Nesouhlasím s výrokem. (všeobecně se omlouvám za nedoklepy, překlepy, nesmyslné návštěvy a tipy) něco s tím vyvedu a třeba prodloužím svou uhlíkovou stopu. Pardon. 

28.07.2022 11:47:071 tipů dát kritice tipSilene

S díky za redakční koncept. Konečně upřímnost v stěžejním bodě. 

cit.

28.07.2022 09:16:13dát kritice tipGoraredaktor poezie a prózy

Písmák je stále dobrý projekt, tak proč si pobyt zde znepříjemňovat?

Písmák by býval měl udržet svou kontinuitu v tom ohledu, že se z něj nestane zaměnitelný web. 

28.07.2022 09:50:45dát kritice tipSilene

Osobně potom doporučuji poslat k šípku ještě třeba Oťase (Březinů) či Míru (Červenků). Snad se jedná o dost jasné příklady jinak nastavených preferencí.

Autor dajakbol např. může pivní společnost libovolně vyhledávat či odmítat, přesto to nijak jinak než motivicky neovlivní vysoký standard jeho tvorby. Doražení k čepu opravdu není vhodným měřítkem tvůrčích kompetencí. (což je záměrný kalambúr) 

Ba ani osobní známost s těmi správnými výčepáky. 

28.07.2022 09:44:47dát kritice tipyss

"Jaký signál vysílají podobné hádky okolojdoucím, veřejnosti, kolegům?"

 A aký signál vysiela okoloidúcim, verejnosti a kolegom tipovanie priemerných textov a komentár, ktorého hlavným obsahom je nejaký sociálny aspekt ? 

A aký signál vysiela redaktor, ktorý v rámci "kritiky" odpovedá katastrofálnym pokusom o dvojveršie. Vtip? Toto je celý prínos redaktorskej práce ? Byť vtipný? To akože fakt ? 

28.07.2022 09:44:221 tipů dát kritice tipMarcela.K.

"slunily se slonice

navzájem si cloníce"

když dorazil slon

zaclonil je on

28.07.2022 09:39:58dát kritice tipSilene

err. absurdní

28.07.2022 09:38:54dát kritice tipSilene

Theo, díky ti za pohled. Je to asi otázkou percepce, tento odlišný náhled, nebos neměla tu čest se s určitými typovými reakcemi RJV ve zdejším prostoru dost obeznámit. 

Rozumím, že máš jiný program, naprosto ti rozumím. Ale proč jsi tedy redaktorem? 

Bonusem ještě stran internetového prostředí opět rychlá vysvětlivka paralelou: Vláďo (Holane), Bóžo (Reynku), Honzo (ne Zbořile, ale Zahradníčku), jak nedorazíš na pivko, radši do tý poezie moc nekafrej. Je tak zobrazitelné, kterak absurní je příslušné měřítko?

28.07.2022 09:33:14dát kritice tipLuzz

aha, tak jo, dáme pivko a všechno bude v pohodě. 

je hezké, jak v redakci držíte při sobě.

no nic, mizím odsud. nemá to cenu.

28.07.2022 09:28:07dát kritice tipThea v tramvaji

Holky já teda nevím, ale co jsem si tak zběžně četla reakce Radovana, tak tady hulvátství nenacházím. Vrtáte do sebe, to je fakt, ale četla jsem už vyhrocenější diskuze. Pokud se mám nějak vymezit, říci jak to vidím a podpořit jednu či druhou stranu, tak na to mám asi málo informací. Přijeďte do OV na pivo... můžeme to probrat. Ale teď ne! Zrovna se balím na 3týdny "do pryč" :)

Pěkný den všem.

28.07.2022 09:16:13dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Avi přijato. Jen tu přes den nebudu, takže odpovím stručně a bez dalších mých komentářů, promiňte.

Důvodů, proč lidé odcházejí, a vesměs ze všech litwebů, je spousta. Ovšem jen na Písmáku se zřejmě odchází kvůli Goře, hm.

Debata je debata, urážení, napadání do ní podle mě nepatří. Kdo na Písmáku chce být, ten tu je, kdo chce psát, píše... ale diskutovat se v současných poměrech lidem moc nechce.

O příčinách úbytku uživatelů se vedou diskuse i na jiných webech, kam občas nakouknu. Odtud vím, že dost jich odešlo po hádkách, kterých tam byli svědky, kvůli proměně tvořivé a třeba i komunitní atmosféry virtuálního i skutečného přátelství v nesnášenlivý ring. Je to i celospolečenský rys, jak všichni víme.

Písmák je stále dobrý projekt, tak proč si pobyt zde znepříjemňovat?

28.07.2022 08:57:04dát kritice tipSilene

Goro, souhlas s Luzz. Doslovně ti tedy děkuji, že za tvého působení v redakci se ti podařilo vyklidit písmák prakticky kompletně od zbytků literárního talentu, který se zde dal potkat. On je to jeden ze stěžejních důvodů, víš. Písmák byl svou podstatou tradičně debatním prostorem. A tedy otázka přímo na tebe: za tvého konceptu nekonceptu již písmák debatním prostorem být nesmí?

Avízo posílám, odpověď neodpověď je potom na tvé osobní cti. 

28.07.2022 08:44:59dát kritice tipLuzz

goro, mně sice od tebe avízo nedošlo, takže děkovat nebudu, ale i tak si cením té nesmírné odvahy, kterou jsi prokázala svým vstupem zde.

jen je škoda, že jsi zase začala kličkovat a ohánět se jakýmsi hnidopišstvím a bezohledností, prostě tvoje klasika, odvést řeč jinam - a nesebrala jsi odvahu k tomu, aby ses vyjádřila k chování redaktora voříška. ok, taky odpověď.

co se týče onoho "o důvod méně, proč navštěvovat prostor písmáku" - domnívám se, že tyto debaty opravdu nejsou důvodem hlavním. stačí si třeba jen vzpomenout, kdo sem přestal chodit. a ty důvody ti pak snad dojdou.

28.07.2022 08:35:54dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Díky za avi.

Zvedavec výborně vystihla pocit, který mám ze zdejší "debaty"... a jistě nejen ona a já. Jaký signál vysílají podobné hádky okolojdoucím, veřejnosti, kolegům? Znechucení, agrese, pinožení, hnidopišství, bezohlednost - a /možná/ i o důvod méně, proč navštěvovat prostor Písmáku.

Ode mě vše.

28.07.2022 08:04:54dát kritice tipLuzz

voříšku, ukaž mi prosím konkrétní situace/komentáře, kde jsem se dle tebe uchýlila k hulvátství. píšeš, že ho používám hojně, tak předpokládám, že nějaké najdeš.

 

 

28.07.2022 08:00:39dát kritice tipSilene

RJV: Ano, autorsky, jakož i v podání mnoha uznávaných i méně uznávaných spisovatelů především, včetně určitých nuancí i významů v jednotlivých literaturách (románská, anglosaská, slovanská atp.) symbolického, avšak přenositelného klíče této hojně variované pohádky. Přiléhavé, žes ji připomněl zrovna ty. 

28.07.2022 07:56:01dát kritice tipRadovan Jiří Voříšek
redaktor poezie

Silene: A tu o Karkulce znáš taky?

28.07.2022 07:54:591 tipů dát kritice tipRadovan Jiří Voříšek
redaktor poezie

Luzz: O použití hulvátství jsem chvíli uvažoval, že by ti bylo srozumitelné, když už to hojně používáš, ale byla to blbost. 

28.07.2022 07:43:13dát kritice tipLuzz

hm, teď ses tady hezky odkopal, voříšku. 

jinak opět skvělá ukázka redakční sounáležitosti, je to skoro až dojemné - současní redaktoři svým mlčením schvalují voříškovo hulvátství a zřejmě jim jeho chování připadne úplně ok.

(avi goře, voř., thei)

- ale klidně se dál vymlouvejte, že tady nestíháte všechno číst...

28.07.2022 07:39:32dát kritice tipSilene

RJV: rozhodně ne. Disponuji totiž obstojnou schopností i zkušeností rozeznat míru literárního talentu. Do nikoho takového jsem tu nezaťala. Navíc se u toho neoháním silovými nástroji redaktorského statusu a parodiemi na institut tzv. vážné kritiky v písmáckých intencích, tj. zneužíváním příslušné funkcionality, natož funkce. Dva podstatné rozdíly, jež tvé mantinely nedokázaly za celý čas správným způsobem ohraničit. 

28.07.2022 07:32:31dát kritice tipRadovan Jiří Voříšek
redaktor poezie

Silene: V mantinelech tvé logiky a z reakcí zde se dá se vyrozumět, že bys byla skvělým katem jmenovaných.

28.07.2022 07:06:09dát kritice tipSilene

RJV: Nevím, Radovane, kam míříš ve své pseudorafinovanosti. Vyrozuměla jsem však z tvých reakcí jinde, že bys byl skvělým žalářníkem pro Jana Zahradníčka, mizerným editorem pro Vladimíra Holana a Bohuslav Reynek by s tebou svou úrodu jen těžko sdílel. 

28.07.2022 01:07:12dát kritice tipRadovan Jiří Voříšek
redaktor poezie

Silene - že tady řvu na Luzz, dá se to eliminovat tak, že když to budeš číst, vypni si repráky

28.07.2022 01:05:13dát kritice tipRadovan Jiří Voříšek
redaktor poezie

Luzz: to se omlouvám, že si nepíšu s někým z nízkoprahu, to je mi třeba napsat, z tvých komentářů jsem to nepoznal

28.07.2022 01:00:321 tipů dát kritice tipRadovan Jiří Voříšek
redaktor poezie

Silene: a taky Kábrt a Fafejt jsou příjemnější společníci

28.07.2022 00:42:13dát kritice tipOrin

Tady se to řádně vzteklo

Slonice rozpoutaly peklo

Taková hádka a pro nic

Je mi líto těch slonic

 

(Byly to nejpíš albíni)

Jeden čte, druhý míní

Vezměte zlá slova zpátky

Utlumte už všechny hádky

27.07.2022 23:33:35dát kritice tipsluka

good ape : ape (reddit.com) 

ehm, padon

 

slonice jsou super - už jsem ji (pro jiskru a snadnou zapomatovatelnost "recitovala" asi šesti náhodným lidem - a má úspěch) 

27.07.2022 23:17:56dát kritice tipSilene

RJV: Pan Suchomel nebo Doležel jsou tuším adekvátnější společnost než tvé obrázkové písmo. Přeji ti příjemnou opici. (mem)

27.07.2022 23:10:16dát kritice tipRadovan Jiří Voříšek
redaktor poezie

:-)

27.07.2022 23:01:51dát kritice tipSilene

RJV: Případně ti nikdo nebrání reagovat VEŘEJNĚ zpod stránek klubu Redakce poezie. Budeš se tam vyjímat. Daňový doklad za poradenství ti pro tentokrát nevystavím. 

27.07.2022 22:55:53dát kritice tipSilene

RJV: (Avízo nepřišlo, ale dívám se prevenivně, co řveš na Luzz.) Opravdu potřebuješ tolik otazníků? Ano, hrubián tvého ražení nemá nikoho v SZ obtěžovat. Mohl sis založit veřejnou diskusi a poslat uživatelce Luzz avízo.

Ano, též je mi trochu mrzutě, že tu pod uživatelem dajakbol plevelíme diskuzí s tvou entitou, obávám se, že ho to může obtěžovat, leč dajakbol je skutečně maximálně profesionální v přístupu, v jeho velkorysosti se opravdu cítit lépe a bezpečněji než před tvou soudností. Už mě neobtěžuj. Je dobře, že ti Luzz odpověděla veřejně. 

27.07.2022 22:54:221 tipů dát kritice tipLuzz

voříšku, slovo "troufl" je zcela trefně užito. nevyžádaná pošta JE obtěžování. o tom žádná.

a nenařizuj mi, prosím, o co se mám starat. tady nejsi v nízkoprahu a uživatelé bez hodnosti redaktora nejsou tvými pacienty. pardon, klienty.

 

27.07.2022 22:43:36dát kritice tipRadovan Jiří Voříšek
redaktor poezie

Luzz - ok, tak tedy sem - starej se o své tipování

Silene - Troufl? to, že už nechtěl obtěžovat pod dílem autora, který tady s tím nemá nic společného je troufl??? nemáš ždibec soudnosti.

27.07.2022 21:58:58dát kritice tipSilene

Luzz: Co to čtu, další, na koho si RJV troufl přes SZ? (Netýká se mé osoby.)

27.07.2022 21:45:28dát kritice tipLuzz

voříšku, díky za sz, ale tímto způsobem s tebou opravdu nechci komunikovat. co se týče oněch "blábolů" - měla jsem na mysli to, že jsi tipl komentář uživatele utgard-loki (což je kamamurův nick) - 25.07.2022 18:57:39 - nikoliv nějaký jeho dílo.

a mimochodem, i jeho "díla" jsou ve většině případů bláboly. to, že ty to nedokážeš rozpoznat, je věc jiná. ale máš pravdu, to už je věc osobního vkusu a mimo tuto diskuzi.

poslední věc: prosím, buď tak laskav a už mě neobtěžuj v sz. tyto věci chci řešit na skle.

 

věřím, že dajakbol je svým způsobem velkorysý a promine.

 

 

27.07.2022 04:49:51dát kritice tipSilene

RJV: V pořádku, Radovane. Akutní neshoda je z tvůrčího hlediska nutnost. Jinak já to nechám na kánonu, kdo z nás dvou měl pravdu. 

26.07.2022 22:56:19dát kritice tipRadovan Jiří Voříšek
redaktor poezie

to zní až analyticky

ani mě už nemusíš přesvědčovat ...

26.07.2022 22:17:19dát kritice tipSilene

RJV: Klidně již můžeš přestat. Ano, co tě tu znám, mám oprávněné pochyby o tvých chabých percepčních schopnostech. Muž na svém místě rozhodně nejsi. Potřebuješ to zopakovat ještě několikrát? 

26.07.2022 22:06:59dát kritice tipRadovan Jiří Voříšek
redaktor poezie

ááále, o chápání, že je nedostatek času? to mám sežrat, že tomuto věříš?

nebo si myslíš, že nepoznám tvoje komunikační fauly? to snad ne!

26.07.2022 21:33:05dát kritice tipSilene

RJV: Nepatříš k lidem, jejichž doporučení bych mohla vyhodnotit jako hodnověrná či důvěryhodná. O schopnostech je umět pochopit, které kategorie se podřazují titulní straně. To nic, Radovane, zkus potrénovat... vlastní pomlčení. 

26.07.2022 21:17:33dát kritice tipRadovan Jiří Voříšek
redaktor poezie

yss - no konečně

26.07.2022 21:17:01dát kritice tipRadovan Jiří Voříšek
redaktor poezie

Silene, mám na práci i jiné věci. Sledovat cosi tady není o schopnostech. O sebereflexi raději pomlč. 

26.07.2022 18:33:59dát kritice tipyss

RJV - prečo sa skupinkuješ nechápem, bolo to čisto o tebe, o tvojich "výkonoch". Po tých "opiciach " už fakt irelevantné. Všetko od mňa.

 

 

26.07.2022 18:32:23dát kritice tipSilene

RJV: Už tu byla diskuse, kde dost lidí vyjádřilo pochyby o tvé redaktorské entitě. Jediná reflexe, jíž ses tehdy dopustil, bylo vyvádět kvůli avízu. Redaktor bez schopnosti sledovat titulní stranu. Sebereflexe nula. Válka viz odpověď uživatelce zvedavec. Snad se ti interpretace povede. Ráda bych napsala, že je zábavné tě sledovat, ale není, bohužel. 

26.07.2022 18:30:12dát kritice tipyss

RJV- tak si nepleť adresátov a ohľadom opíc sa bav s autorkou komentu To snáď ešte zvládneš.

 

26.07.2022 18:28:23dát kritice tipyss

RJV- "Akože inak v zdraví, pri zraku a abecede? Text opice Marcela !!! " Aspoň trocha sa pri tom " kritickom čítaní " snaž ! 

26.07.2022 18:28:05dát kritice tipRadovan Jiří Voříšek
redaktor poezie

oprava - líbí se mi ty opice od Marcely i tvé odrhovačky o redaktorech

26.07.2022 18:17:57dát kritice tipRadovan Jiří Voříšek
redaktor poezie

yss - přínos k textu autora mám asi takový, jaký máš ty o těch opicích. Taky se mi to líbí. Ty další odrhovačky o redaktorech, které neopomínáš ventilovat, se mi líbí taky.

Silene, válka je jednostranná, já ji s tebou nevedu, dokonce mě i tvá agresivita a urážení osob, skrývané za pestrá pseudointelektuální prohlášení, baví. 

26.07.2022 17:53:31dát kritice tipzvedavec

Silene, v mojich slovách zlý úmysel nebol, ak si tam nejaký pobadala, zle som sa vyjadrila

26.07.2022 17:29:13dát kritice tipSilene

zvedavec: to bude asi hypersenzitivitou na lemmu, která není zakázaná. Klidně si dosaď "to je jiná vesnice".  Je náročné muset objasňovat každičké metaforické vyjádření. V zdejším prostředí až... paradoxní. 

26.07.2022 17:21:00dát kritice tipzvedavec

yss - len pre upresnenie - slovo vojna/válka nie je z mojho pera, ale z pera Silene

" To je jiná válka, co s pány dlouhodobě vedeme, tu jde i o charakter."

a tiež som si povedala "preboha, aká vojna"

26.07.2022 16:18:05dát kritice tipyss

*kritik, osobne - predikcia, ospravedlňujem sa 

26.07.2022 16:16:34dát kritice tipyss

Zvedavec, preboha, aká vojna. To, že Silené poukáže na nekompetentnosť redaktora v rámci kritik, ktorá sa stáva už rutinou je iba obyčajná argumentácia založená na konkrétnych udalostiach, celkovo, nie iba tuná pod textom. Osobné tiež nevidím žiaden prínos v komentári, ktorý je iba diletantským pokusom o veršovačku, najmä z pozície redaktora- aký je prínos pre autora textu? Žiaden. Samozrejme, môžme to brať aj tak, že RJV sa "obetoval" a predviedol názornú ukážku, aký rozdiel je medzi premyslenou slovnou hrou a rýchlohubou veršovačkou..ale obviňovať z toho Silené, to asi fakt nie.

26.07.2022 16:11:31dát kritice tipSilene

zvedavec: Ten tu nelze jen tak očekávat. Mír? 

Kamarádit se nemůžeš s lidmi, kteří se chovají jako skety. To je mimo limit. 

Nešlo o život? zkus sebe před pár lety a text Dýchaj, dýchaj Zkus. Pokecáme ale tam, ano, Evo? 

26.07.2022 16:05:27dát kritice tipzvedavec

Silene, o charakter?

Miesto vojny navrhujem budovať a cibriť si charakter ukončením boja a započatím spolupráce, možno aj kamarátstva.  Je to plodnejšie, prínosnejšie a aj všetkým príjemnejšie. Všetkým! Veď tu nejde a nešlo o život.

26.07.2022 15:49:23dát kritice tipSilene

Janina6: Autor si pochopitelně může psát, co se mu zamane. Čtenáři reagovat rovněž dle svých kritérií, jak leckteří učinili (nadšení, zklamání etc.). Silně však pochybuji, že autora jako je dajakbol potěší radostná blbinka typu nemetrický verš a lapsus přímo v rýmové slovní skupině, čímž zároveň nevyjadřuji domněnku, že se snad cítí enormě potěšen mými komentáři a rozmluvou s alternickem Kamamury a nickem RJV. To je jiná válka, co s pány dlouhodobě vedeme, tu jde i o charakter.

26.07.2022 15:37:561 tipů dát kritice tipJanina6

Milé, odlehčené (aspoň v rámci sloní váhy). Myslím, že skvělý básník dajakbol může pro radost sobě i nám občas napsat milou blbinku, a zrovna tak i redaktor může pod takovou blbinku z radosti připojit blbinku vlastní. Já to jako čtenářka teda ráda povolím oběma, kdyby snad na mně záleželo :-) 

Slaňovaly slonice,

lano přetěžujíce.

26.07.2022 12:55:41dát kritice tipSilene

Luzz, RJV šovinisticko-nízkoprahová pověst je neotřesitelná, tvrdě vydobytá. S tím mu nepomůže nic, i když se domnívá, že nasadil ty správné metadonové páky. The Primitives Group jsou asi lepší poslech. 

Jsem zvědavá, jestli má Thea v sobě kouska odhodlání přímočaře odpovědět. 

26.07.2022 12:47:11dát kritice tipRadovan Jiří Voříšek
redaktor poezie

luzz - skvělé, jsme na tom stejně

26.07.2022 11:48:32dát kritice tipLuzz

skvěle, voříšku, teď jsi mi to fakt natřel.

 

theo, dílo je komentovatelné, proč by ne. není to nic proti ničemu.

ale ty reakce... mohla bys být konkrétní?

a takovej už trochu osobní dotaz - ale nedá mi to - tobě připadne ok, jak se tady předvádí voříšek? tobě fakt nevadí sedět s ním u jednoho stolu?

26.07.2022 11:38:28dát kritice tipRadovan Jiří Voříšek
redaktor poezie

Silene - už bych se musel jen opakovat a to je zbytečné

26.07.2022 11:35:08dát kritice tipRadovan Jiří Voříšek
redaktor poezie

Luzzzzz - trapné mi přijdou tak akorát tvé reakce

26.07.2022 11:26:03dát kritice tipPtakopysk

Sinice se předvádí ale to je starý, RJV - vtipný, dajakbol - vtipný, 

26.07.2022 10:27:301 tipů dát kritice tipMarcela.K.

topily se opice

navzájem se topíce

 Jelikož autor stojí o hlubší kritiku, šla jsem víc do hloubky ;-)

 

 

26.07.2022 08:08:06dát kritice tipSilene

Theo, máš pravdu, měli byste s RJV i celou redakcí už nějak pohnout. 

26.07.2022 08:07:04dát kritice tipSilene

RJV: zapomněl jsi na avízo. To jen, až mě budeš příště uhánět, různě osočovat ze zbabělství etc.

Předně: ze zásady píši k tomu, COS KDY PSAL. Fantasmagorie a nedostatek soudnosti jsi předvedl akorát ty, viz výše i níže.

Radovane, necítím k tobě zášť ani opravdu nemám žádný mindrák (z čeho bych jej měla mít?), to je velmi směšná hypotéza. Pouze disponuji poněkud rozsáhlejšími schopnostmi i znalostmi než těžkopádný autor a kritik RJV/René Vulkán, znalostmi, které tu sdílím a občas je na výslovnou výzvu uživatele RJV konfrontuji s jeho omyly, jakkoli mě to stojí čas a energii. Pokud by uživatel RJV pokračoval ve svém začátečnickém psaní a nehopkal s vážnými kritikami zaopatřenými mylnými úsudky pod díly dalších uživatelů, byl by mi srdečně jedno. Mě živelně i systematicky zajímá poezie a ne on. Jeho zupáctví, mizerná paměť a snížená schopnost komplexního úsudku mě fascinuje, to ano.

Recesi ti nevěřím, být vtipný ti totiž nejde, do Jiřího Dědečka máš zatraceně daleko. Srovnej: Šli červotoči do houslí, / pěkně se do nich zakousli / a po náročné rozcvičce / se pustili i do smyčce. 

26.07.2022 08:04:24dát kritice tipThea v tramvaji

Vidím to podobně jako yss. "Dílo" netřeba komentovat. Ale horší jsou ty reakce pod ním. 

26.07.2022 07:57:38dát kritice tipyss

Ach no, ako fajn, je to milé, ale čo s tým..príde mi trocha absurdné chváliť za "čistotu jazyka" alebo prechodniky..asi som suchár, ale tieto veci má nedokážu nijako nadchnúť, viem iba pri nich skonštatovať, no sranda, alebo milé...ale čo s tým ?  pre mňa na poéziu primálo, možno kategória "len tak pre radosť" 

26.07.2022 07:46:10dát kritice tipLuzz

k dílu: jako mini docela vtipný... ale je toho fakt miličko... anebo je to spíš rozcvička?

 

(omluva autorovi za předcházející vstup (komentář v 7:42), který se netýká díla)

26.07.2022 07:42:07dát kritice tipLuzz

voříšku, vážně máš zapotřebí se tady takhle pořád ztrapňovat? silene to řekla docela trefně - diletanství a ignorantství. jenže to TY nedokážeš ve své nadutosti v sobě rozpoznat. 

jinak tipovat kamamurovy bláboly, to chce fakt žaludek... a stát si za tím, že tvůj pokus o dvouveší není ostudným a nadto vydávat svoje neumětelství za recesi, chce žaludek ještě odolnější.

26.07.2022 07:29:33dát kritice tipRadovan Jiří Voříšek
redaktor poezie

Silene: piš k tomu, co píšu, vlastní fantasmagorie si nech třeba pro pobavení těch, kteří to žerou

žádný ostudný pokus o dvouverší tu nemám, pouze recesi, kterou však díky mlze vlastní zášti nemůžeš poznat

s vlasními mindráky si poraď sama

 

26.07.2022 06:30:34dát kritice tipSilene

RJV:

Tvá dlouhodobá percepční tupost je tu na písmáku až pověstná, Radovane. Svět v souvislostech ti nic neříká. Tipl sis patrochejistu, tím míním tvůj tip "vážné" kritice Kamamurova alternicku (viz výše), jehož texty příšerné, až odpudivé jakosti jsi byl schopen v minulosti výběrovat, a žádná sebereflexe, když ti lidé od vázaného verše nebo lidé s vytříbeným vkusem cosi naznačili. Ano, včetně mě. Jenže ono je těžké dohadovat se s jedincem, který v jambu či daktylotrocheji typu dt(n) spatřuje čistý daktyl atp. Zde se nejedná o nuance, v nichž se dokázali seknout i Miroslav Červenka nebo Petr Plecháč, v tvém případě se jedná o razantní diletantství, leč klidně s puncem redaktorské vážné kritiky. A to je hřích a škůdcovství, absence tvé pokory. 

Dále se bavím o minimalismu autora, který je zároveň předním znalcem výstupů moderní versologie, tedy o uživateli dajakbol. Ano, napsala jsem včera svou reakci (viz výše) příliš rychle a u jednoho příspěvku mi dokonce vypadlo substantivum zkušenostech. 

Co ovšem kritizuji, je tvůj vlastní zdejší ostudný pokus o dvouverší, přepočítej si to. Bavím se O TVÉ KLAUZULI. A tos sem přišel předvést, hmmm. 

Omluvu za bláboly si můžeš nechat od cesty, nízkoprahový specialisto.

Znovu opakuji, cos vstoupil do redakce, devastuješ svým neumem a nevkusem, co jen se dá. Udělit sem tam výběr ostřílené řemeslnici Alenakar (či jejím alterům) lze i poslepu. 

Vzpamatuj se a přestaň, mistře paskvilu, to jsem ti chtěla vepsat.

26.07.2022 06:06:19dát kritice tipRadovan Jiří Voříšek
redaktor poezie

Silene: Ne nechápu. 

Píšeš mi - tipl sis patrochejistu - netipl jsem si vůbec a ani výběr nedal

vázanost jsem tady nehodnotil, stejně jako jsem nehodil nic.

Nechápu, co mě píšeš za bláboly.

25.07.2022 22:27:21dát kritice tipSilene

Goro, prostě kdyby autor chtěl máknout, napíše pořádný flák textu při svých praktických i teoretických znalostech, o nichž se dá dozvědět pěkně po strukturalisticku přímo z tvorby.

Tuším, že česky opravdu hovoří, ale to je pozitivistická informace no. 2. 

RJV: bože! wtf-shit klauzule, ale tak tipl sis patrochejistu, co se divím, aj výběr mu dokážeš za podobné paskvily udělovat

. ostuda českého vázaného, Radovane, chápeš? 

25.07.2022 22:17:531 tipů dát kritice tipRadovan Jiří Voříšek
redaktor poezie

pijí pijí pijavice

navzájem se sajíce

25.07.2022 22:13:12dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Já také ne... a nedivím se, předpokládala jsem podobnou reakci od okolí. Ne již od precizního autora, kterému jsem vyjádřila obdiv a nejen k tečce. 

25.07.2022 21:50:48dát kritice tipSilene

Gora: Ano, proto bych od tebe teoreticky čekala něco víc než repetici adjektiva, viz jinde, že. Ale jinak je tuším mezi námi děvčaty všeobecně znám dajakův postoj, PROČ používá arénu. Ostatně, kdyby ji používal k tomu, nač je určena, byl by v minulosti jednal pod svými díly jinak.

Ženský přítomný přechodník v plurálu je jednoduchý, tolik se od slovenské alternativy způsobem tvoření neliší. Vyšší dívčí jsou spíš minulé přechodníky, pokud tedy. Český autor, míníš-li tzv. amatéra, který má problém s přechodníky, by se je holt měl doučit nebo je nepoužívat, udělal by lépe.

Promiň, přišlo mi extrémně komické chválit zrovna takového strojového perfekcionistu, jakým dajakbol je, zrovna za slovy jeden ks přechodníku. Navíc máme k dispozici korpusy. No, rozesmálo mě to, nediv se. Jiná už nebudu. 

25.07.2022 21:37:51dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Nic "přeprsknutého" na tom nevidím. S přechodníky mají často problémy i čeští autoři, pouze jsem to konstatovala... dílko je v aréně.

25.07.2022 21:29:00dát kritice tipSilene

Goro, uživatel dajakbol již jednu miniauturu kdysi zveřejnil. Tohle je festovně přeprsknutá kritika pod miniaturou. Nenapsal epos. No nic, s tou visačkou, eeeehm!

25.07.2022 20:14:19dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Dajaku, viděla jsem tady tvé komentáře v češtině - a byly pečlivě vypracované, stejně jako tato hříčka vč. přechodníku... výborně, bilingvní autore...

25.07.2022 19:17:36dát kritice tipSilene

(Kamamuro, buď tak dobrý a táhni se svou vleklou inkontinencí pod své patrocheje, kde si na mě klej, co orgán ráčí. Rozdíl mezi tebou a haijinem spočívá v tom, že autor haijin byl aspoň dobrý ve volném verši, když se mu chtělo a měl skutečný zájem o poezii. A po čertech se uměl vzdělat, kdežto ty... ne, nepomůže ti ani Adam Turing, ani Lewis Carroll v rámci pár prostinkých předpokladů. Lewis Carroll byl na rozdíl od tebe borec.)

Omlouvám se, d., klidně si odmaž. 

 

25.07.2022 18:57:391 tipů dát kritice tipUtgard-Loki

Toto dílo je signifikantní pouze tím, že jsme se dozvěděli, že Silene vlastní blíže neurčenou množinu básníků - případně individuí, které za básníky považuje. Otázka, která ospravedlňuje umírněný záchvat laxní zvědavosti, zní - co s nimi bude dělat? Představivost kouzlí obraz podobný zlatým časům koloniálních říší - horko, plantáž, řady shrbených, nahých černých těl v řetězech, nad nimi tancující bič plantážníka / otce zakladatele - takového Thomase Jeffersona otrokářství prý velmi bavilo. Chystá se úsvit nové éry?

25.07.2022 18:45:071 tipů dát kritice tipSilene

A ještě něco, Paľo, chystáš se psát v čj? Podle toho, kterak psáváš reakce pod české texty, píšeš-li, tj. v čj. Pro ujištění, že tě samozřejmě bereme všemi deseti, také těch básníků zase tolik nemáme, co by si dali pořádnou práci v sbt. 

25.07.2022 17:59:35dát kritice tipSilene

(Samozřejmě vnímám autorovu snahu o maximální minimalistickou čistotu, odolat je těžké.)

25.07.2022 17:49:533 tipů dát kritice tiplawenderr

čekám, až se doperou,

která stojí před kterou

25.07.2022 17:37:32dát kritice tipŠtírka

Pěkná legrácka

25.07.2022 17:26:45dát kritice tipSilene

(výhled, pávy, slony,

další pavilony.) 

= Máš to milý. 



Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
Pismak.cz 1997 – 2022, provozuje Dobrý spolek, pravidla Pickup lines Letní dětský tábor