Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ASTEROID CITY 6/

26. 07. 2022
0
0
124
Autor
28g

 

 

15. 7. 2022 14:40

Iveta:

Dobrý den!

Promiňte, že ruším, ale...

Čtu teď vaši diplomku, a po absolvovaných 40 stránkách si nejsem jista, zdali mě jakkoli dovede k filmu Francouzská depeše -- či ještě lépe: Asteroid City.

Tak vám dávám vědět.

15. 7. 2022 18:47

Jan:

Zdravím, ani k jednomu z těch filmů Vás určitě nedovede:-) Ale jsem zvedavý, kolik stránek dáte...myslím, že to moc lidí dočíst nezvládlo...zajímavé, že to pořád někdo čte, jak jste se k tomu dostala? mějte se krásně. há

15. 7. 2022 21:06

Iveta:

Už mám stránek 55. - - - Jak jsem se k tomu dostala? Přes nějaký pokyn týkající se těch dvou Andersonových filmů. Takže s nimi nějak souvisíte. - - - A proto jsem se zeptala.

15. 7. 2022 21:21

Jan:

tak to bude nějaký tajemství googlu...když jsem to psal, 2006, tak jsem ještě Wese Andersona ani neznal...takže tam fakt nic konkrétního není...ale když vás to bude bavit, klidně si čtěte, třeba tam nakonec něco k těm filmům je:-) tak zatím. há

Iveta:

Ve 2006. roce už Wes točil. Čímž se všechno vysvětluje. Můj dnešní dotaz byl už proto ve vzduchu. :)

Jan:

jo, to je jediný vysvětlení, ke kterýmu se doberem, protože do googlu nás kouknout nenechají...

16. 7. 2022 6:10

Iveta:

Píšete hned v úvodu té vaší diplomky cosi něco o konceptuálním filmu.

A já se vás proto ihned zeptám, zdali znáte nějaký český hraný film, který byl od roku 2007 vyroben se záměrem čehosi takového.

Iveta:

Moje minulá poslední věta měla znít takto:

Můj dnešní dotaz byl už proto TENKRÁÁÁT ve vzduchu. :)

16. 7. 2022 11:02

Jan:

Konceptuální film byl tak trochu jeden z nápadů, čistá teorie...v podstatě tak fungují třeba sociální sítě, které tehdy ještě nebyly... narazit se to dá na cokoli...není to termín pod ochrannou známkou:-) já teď, posledních 15 let filmy moc nesleduji a už vůbec ne české, takže nevím...těžko říct, co za tvar je ten Klepikovův film, neviděl jsem to... jestli se někde někdo o něco snaží, nevím...festival signál a podobné světelné věci by taky mohly být konceptuálním filmem...nebo odraz slunečních paprsků, když se odrážejí od vodní hladiny a promítají se na stěnu...nevím. je to hra. myšlení má být hra:-)

Iveta:

Aha. Aha. Takže konceptuální film (třeba jen jako jakési kritérium) není. Z čehož plyne (už jsem se mezitím dočetla na 100. stránku), že byste o téhleté mezeře měl něco napsat tak na 5 stránek – a výsledek dát na Pismak.cz. Aby se s tématem seznámila zdejší široká veřejnost, která běžně vchází do kin bůhvíproč. (A jen tak mezi námi – myslela jsem si, že ono slovo konceptuální používáte v tradici tamtěch otců konceptualismu 60. let. A ono ne.)

Iveta:

Přípravy k filmu T

Česko Konec světa (pracovní název) (více)

Dokumentární

Česko, 2021, 93 min

Režie: Milan Klepikov

Iveta:

Na Ulozto.cz nelze stáhnout.

Iveta:

Přičemž já se k vašemu tématu dostala jinak. - - - Existuje název příštího filmu Wese Andersona, tedy ASTEROID CITY, a určení jeho žánru: romantická komedie. A tak mě napadlo zrekonstruovat jeho příběh ještě před uvedením tohoto filmu do kin, na festivalu v Benátkách prvně. - - - Posléze minout všechny recenze a foršpany, do kina naň nejít, pokud se mi nezdaří… Což tedy určitě ne...

Jan:

tak ta sousvislost s konceptualismem 60. let bude existovat, tím jsem se zabýval...na písmáka to napiš ty (můžeme si tykat? je to lepší na komunikaci...), to je zajímavý projekt, cos vymyslela...a rozhodně je to konceptuální film...v době, kdy běžně stačí vidět trailer a předávkovanost filmem se týká všech, protože filmy jsou všude a každej je kameraman sebe sama, je rozhodně super nápad tvořit si filmy, na které se čeká, ve vlastním nitru...o to vlastně v konceptuálním filmu šlo... já už se filmama moc nezabývám, jedu si širší příběhy, co z toho vychází...hlavně o síti a stroji a lidech v něm...

16. 7. 2022 11:57

Jan:

nevíš ještě o nějakých dalších stránkách jako je písmák?...blbě se to hledá...našel jsem jen liter.cz...ideálně o nějakých, kde je hodně dětí...

Iveta:

https://www.pismak.cz/

Iveta:

Klidně tam naper (po 5 stránkách) ty svoje sítě a stroje -- tamních 51 tisíc autorů (podle řádku sloganu) si cosi takového zaslouží. - - - A já bych si početla.

16. 7. 2022 12:26

Jan:

ono to vyjde na podzim jako knížka...ale možná kousky, až budu trávit čas reklamou na sebe... jinak je k mání ještě třeba tohle: https://ulozto.cz/hledej?q=hra%20s%20jednoduchost%C3%AD

16. 7. 2022 12:42

Iveta:

Dík za tip!

18. 7. 2022 11:46

Iveta:

Mno, čtu teď už na stránce 135. – a napadá mi, zeptat se tě, zdali bys mi nenapsal něco na téma (podmínky či metodické pokyny) KONSTRUKCE PŘÍBĚHU KONCEPTUÁLNÍHO FILMU.

Tak 2 stránky, na Pismaka.

Děkuji.

Jan:

ahoj, tak to určitě psát nebudu...pokud něco takovýho tvá mysl potřebuje, musí si to vymyslet sama:-) já věci tohodle typu nepíšu...

Jan:

už jsi se dočetla k civilizaci obrazů? u toho tě třeba něco napadne...

Iveta:

A právě proto mi ve tvé diplomce chybějí -- tak se po nich dodatečně ptám.

Iveta:

Civilizace obrazu? Ještě ne. Ale tohle téma tady dělá i Andrea Průchová-Hrůzová -- a sama jsem nachystána na absorbování jednoho (posledního) ročníku časopisu NECSUS,

Jan:

To je ta, co dělá FreshEye?

Iveta:

Jo.

Jan:

Počítám, že tohle bude civilizace obrazů ontologicky lehce jinde, ale jo, mezitím se mediální studia rozjela, takže leccos už bylo napsáno...i proto je možná čas na konceptuální film

Iveta:

Tak v tom smyslu doplň tu svoji diplomku! :) Na Pismaku...

po 6:14

Iveta:

https://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=533717

po 10:57

Iveta:

10:56 - - Tak jsem dočetla tu diplomku.

po 16:11

Jan:

gratuluju k dočtení...já jsem taky přečetl začátek a mám z toho hlavně dojem, že se pořád točíš kolem toho, jestli můžeš něco takovýho vůbec udělat...

Jan:

což chápu, konceptuální film je dost na hraně šílenství, tak bacha na to:-)...

Iveta:

Najít ten nejpodstatnější/nejopodstatněnější příběh – přijít na tenhle kloub...

Iveta:

Což prostřednictvím tohodle kandidáta – kterého se na nic takového žádný našinec nezeptá:

Iveta:

[[ OBRÁZEK – TEXT POD OBRÁZKEM:

22. července 2022 v 18:38

Generál Pavel

Další kolo otázek, které si na mě mí kolegové připravili. V kolika odpovědích se se mnou shodnete?

1 komentář

To se mi líbí Okomentovat Sdílet

Iveta Rousová Pane kandidáte: Jaká je, podle vás, úroveň českých pornografických filmů, jichž je zdejší země (na obyvatele) největším výrobcem na světě? ]]

Iveta:

Fellini by šel nejmíň za nějakým kardinálem – já s Dukou, chuděra, takovou možnost nemám...

po 16:48

Jan:

Já jsem to viděl...nevím, jestli je věnovat pozornost pornografii zajímavou cestou...a věnovat pozornost tomuhle chlápkovi má ještě menší smysl:-) ale je to tvůj projekt, veď si ho kudy chceš...

Iveta:

Ona je v našich poměrech pornografie schovaná -- stejně jako ten konceptuální film . . . A taky: V českých hraných filmech (a především seriálech) herečky mají tutéž víceméně amatérskou úroveň jako v těch pornech. Takže substituce jedněch druhými je možná. :)

Iveta:

Pokoušela jsem se doptat v Cinepuru -- tak o zdejším FILMOVÉM PORNOGRAFICKÉM PRŮMYSLU nikdy nic nevyšlo. A pokud zmíním toho kandidáta -- zdejší tzv. politika není nežli veřejná masturbace -- s čímž obojím souvisí i ono nepodepsání Istanbulské smlouvy. Ta pornografičnost je tu přímo hmatatelná.

Jan:

s tím vším nezvývá než souhlasit...

Iveta:

Stačí se zamyslet nad postupností zpráv na Seznamu...

Jan:

je strašně těžký přemýšlet o pornu, teď jsem to řešil v knížce v kontextu produkce úchylů do filmu v síti...ale na nic jsem v podstatě nepřišel...

Jan:

ale pornografičnost zpravodajství je jasná, jen co s tím?

Iveta:

Produkce úchylů do filmu -- oč se jedná?

Jan:

film V síti. Online znásilňování dětí...

Jan:

hlavní vinníci jsou muži předávkováni pornem, nikoli pedofilové...vytvářejí si své instatní pornoherečky z dětí

Iveta:

Já tam mám obdobný odkaz -- i když ne o dětech...

Iveta:

Instantní -- dobrý postřeh.

Jan:

a nebylo by fajn zkusit ten tvůj asteroid concept dostat někam, kde se řeší ten anderson...přijít tam s info,že prostě víš, o čem to je a celý jim to říct...včetně toho, jak to dopadne.

Jan:

a na jiný stránce zase jinak...

Iveta:

Ani o téhle nstantnosti zde(!!!) DŮSLENÝ FILM nebyl.

Iveta:

Kde se ŔEŚÍ Anderson, tam bych nevešla. A navíc taková FB skupina není.

Iveta:

Wes bude mírnější nežli já, pornografistka... :)

Iveta:

A dotaz poslední: Koho tady mezi našinci zajímá nějaký Anderson?

Jan:

to nevím...mně moc ne.ale proč to teda řešíš, když tě to nezajímá?

Iveta:

Mě jo, poněvadž Depeše je arcidílo.

Iveta:

Stojící pastišářsky bokem současného dělání filmu.

Jan:

budu se na to muset kouknout...

Jan:

jdu odsud, zatím ahoj

Iveta:

Arcidílo – jehož 4. část je z většiny chybná.

Zdar!

ut 8:23

Iveta:

Následující větu jsem si zapsala už včera:

Nějaká literární inspirace.

Příští dvě hned dneska ráno:

Duše váží 28 gramů.

Kilo dvacet šiška salámu.

Iveta:

Literární inspirace:

Co vím, scénáře Royal Tenenbaums, Život pod vodou, Grandhotel Budapešť, Francouzská depeše i Asteroid City vznikly na základě původnějších klasicky literárních/beletristických textů.

V případě mého pastiše/repliky City zde nic takového nebylo.

Tím se můj záměr liší od Wesova.

A oním beletristickým prototextem je tu tak mi zcela neznámý jeho scénář.

Iveta:

Bez souvislosti s předešlým mě dneska ráno NÁHLE napadlo, že překopíruju celou naši dosavadní komunikaci do formy obyčejného doc, a zveřejním jako samostatné pokračování na Pismak.cz .

K tomu ovšem potřebuju tvůj souhlas.

Dáš?

 

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru