Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Prečo nie

29. 07. 2022
3
13
240
Autor
kaatosade

všetkým dámam od daLibora
poďakovanie tiež porotcovi vk

 

 

 

 

Prečo by som medzi rečou
nevravel, že pre svoju
Múzu píšem v istom úzu,

aj keď nie som Rúfus. Čosi s takým freshom
a nevravím do spojov.
Predsa skvelý software mám
zamotaný bez motúza, šnúr alebo povrazov.

No nie som ani nomád, čo vraj z anakond raz off –
nejdem animovať
v jednoduchých cykloch. No to by ma šmyklo! Možno budím úžas?
Sotva stačím – k anténam

už ma Liza Gennart skráti o poldenár
macedónskej meny! Spod periny,
spod kanapy, nech
ako mušľa v škrupine

bezprostredne spájam so životom

as tonight on bottom gear
sebou nakŕmený na plnej
čiare číre fotónky.

 

 

 


13 názorů

Silene
30. 07. 2022
Dát tip lawenderr

law, neodolám. Ale nenech se zmást, tito Slované mají zasejc jinak přízvuci (míněno přízvuk, breberka, taxonomie: přízvuk breberkovitý) uvnitř slov!

Kleine Ursache. sviluška


lawenderr
30. 07. 2022
Dát tip

Jo pivko by bodlo, ale je teprv ráno ... už jsem to skoro dala, pekelně se soustředila prodýchávala každý souzvuk a na zádrž dechu běžela k nejbližšímu dalšímu :D ten konec je schválnost! Super orienťák pro hemisféry, už nevíme která jsme která, sviluško, díky díky díky.

Autore, tenhle dar je trochu danajskej a trochu jako od Řeků, děkujuuu


Silene
29. 07. 2022
Dát tip lawenderr

Jsi skvělá, law. Zajdem na pivko. 


lawenderr
29. 07. 2022
Dát tip

silák, vyzáblá woman a Philog jedním machem ... :D to mi dost pomáháš! Ráno se tím směrem vrhnu ... děkuji za úvod do poetické teorie ... i autorovi


Silene
29. 07. 2022
Dát tip lawenderr

Podepsáno. Jak jsi zapomněla úkol v hospodě, jedná se o polehčující okolnost a získáváš naopak jedničku (váha: 0,40) za aktivitu. Páč tam muselo být živo!

Báseň je přece pro nás... tu se smí řádit, jen ne žluto-modře.


Silene
29. 07. 2022
Dát tip

. no anebo! jiná vizualizační pomůcka: přesekneš veršovou stopu jako Phil sršní hnízdo lopatou (Phil asi odsekávala, ale víš jak... dramatická fantazie)


lawenderr
29. 07. 2022
Dát tip Silene

supeeer, přesně tohle jsem potřebovala - směrující kopanec, abych popoletěla do správné perspektivy - jsem na orbitu a zkoumám

a tobě děkuju, část úkolu jsem nechala v hospodě, zbytek přes víkend, prázdniny nemám - ale na toho dajaka si teda čas najdu, je to zajímavé, detektivka hadr.  Zaváhanie mám splněno, sežvýkala jsem, co se dalo ... mi to tady podepiš :)

Autor promine (toto není hlubší kritika)


Silene
29. 07. 2022
Dát tip

ps. kdyby tě mátl zdánlivě zákeřný přechod mezi povrazov / no nie som ani (...)

. tak na takové lumpárničky si u nás typicky potrpěl třebas Karel Šiktanc, i když on to nikdy nepočítal. 

. je to přechod z T na J, jenže tak, že lze sečíst do T (přeťatá stopa = znáš, hotová jóga)


Silene
29. 07. 2022
Dát tip

law, ty myslíš centimetrum? Jedná se opět o realizaci v trochejském spádu, vč. případných licenčních kejklí; o proměnlivé délce verše, tj. počtu stop (1 úplná stopa = 2 slabiky).

Cože, ty ještě nemáš včerejší domácí úkol řádně vypracovaný? Píši si k tvému nicku formativní pětku, a že jsem řečná, bude z toho, obávám se, slohová práce na téma Moje prázdniny.

Rozklikla sis včera dajakovo Zaváhanie? Tam máš opsat stokrát Budem čítať dajaka a dát to podepsat Bartu Simpsonovi (nebo aspoň Martinu Dejdarovi a čajové konvičce). 

Hledej tohle: S1w1 S2w2 Sn(wn)

. S (strong = silný silák)

. W (weak = vyzáblá woman)

. preferován přízvuk na první době (všude tak být nemusí, však víš)


lawenderr
29. 07. 2022
Dát tip

je to horší, sviluško, už jen poldenár - jasný vývoj ekonomické krize se promítl i ve vázané poezii - a to jsem si myslela, že ty to osvětlíš.

Ze začátku se to pěkně motá, pak už ty uzly jen roztahuju a konec kipu dajké, ... si nemůže dovolit každý - mě bys  sestřelila ještě před průs*migem ... jdu na ten úkol :D aby nebyl malér


Silene
29. 07. 2022
Dát tip lawenderr

law, no jakožto přední odbornice na komplexní autorovu tvorbu (čtu již druhou báseň!) to vidím jednoznačně. Lyrický subjekt je buď jedna kapsa prázdná, druhá vysypaná, anebo naopak numizmatik. Pozorný čtenář jako yss si jistě povšiml rovněž, posledně nikláky, dnes makedonské denáry, hm. 


lawenderr
29. 07. 2022
Dát tip

tak tohle mi bude muset sviluš vysvětlit - jsem totálně mimo vazbu, hlavou dolů, levou hemiféru ve smyčce - pravá se chechtá - a nemůžu najít druhý konec konce. Jávímjávím moje chyba, ještě jsem si neudělala včerejší úkol z vázaného ... no i tak :)

Skvělé obrázky, ale ... animuju si  - a je to dost, je to dost

super

(pomóct - svolávání sluk a svilušek a i )


yss
29. 07. 2022
Dát tip lawenderr

toľko indícií ,toľko alúzii, premyslený text. Vtipné, s nadhľadom, odkazom, ďakujeme 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru