Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza měsíce 22-07 (červenec 2022) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ

01. 08. 2022
0
22
1838

 

VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za červenec 2022


Dle hodnocení čtenářů se prozaická díla zveřejněná v červenci 2022 umístila v následujícím pořadí:

. . . . . . . . . . . . . . . . . .. |Bi|bl|Ja|K3|Ja|Go|Kv|La|Bi|Al|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. |sk|ac|ni| .|ma|ra|aj|kr|xl|eg|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. |up|ks|na| .|rd| .| .|ov|ey|na|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. | .|ab|6 | .|i | .| .| .| .| .|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. | .|ba| .| .| .| .| .| .| .| .|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. | .|th| .| .| .| .| .| .| .| .|
-------------------------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+----------
1. Tam . . . . . . ./ K3. . . . . .. | .| 3| 2| .| 2| 3| 1| 2| 2| 3| =18 bodů
2. Pozorování. . .. / teeB . . . . . | 2| .| 1| 3| 1| 2| 2| .| 3| .| =14 bodů
3. Čtvrtící den . . / kvaj . . . . . | .| 2| .| 2| .| 1| .| 3| .| 2| =10 bodů
4. Papež a kardinál / Movsar . . . . | 3| .| .| 1| .| .| 3| .| .| 1| = 8 bodů
5. Je krásné se mít / Ozzozorba . . .| 1| 1| 3| .| .| .| .| .| 1| .| = 6 bodů
6. Skok . . . . . . / Andreina . . . | .| .| .| .| 3| .| .| 1| .| .| = 4 body
7. Spontánní barva ./ Blonďaté šampaň|
7. Prak . . . . . . / Andreina . . . |

Gratulujeme vítězi a děkujeme všem aktivně a konstruktivně se zúčastnivším.

P.S. Chcete-li nominovat prózu za srpen 2022, už nyní můžete posílat avíza.

 

 

HLASOVÁNÍ

Do neděle 28. srpna můžete hlasovat pro prozaická díla zveřejněná v červenci 2022.
Jsou to tato díla:

Pozorování

Spontánní barva

Prak

Tam

Papež a kardinál

Čtvrtící den

Skok

Je krásné se mít, je krásné si žít


Hlasování označte jako vážnou kritiku.
Hlasujte formou
1. Název díla
2. Název díla
3. Název díla

Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.
Hlasovat je možné NEJVÝŠE pro tři prózy z uvedeného seznamu.

 

 

 

NOMINACE ČERVENCOVÝCH prozaických děl

Do neděle 7. srpna můžete nominovat prozaická díla zveřejněná v červenci 2022
Nominace zasílejte jako avízo od díla směřované na uživatele Próza_měsíce.

Dosud byla nominována tato díla:

 

Pozorování

Spontánní barva

Prak

Tam

Papež a kardinál

Čtvrtící den

Skok

Je krásné se mít, je krásné si žít

 

Číst nominované začněte třeba hned teď.
Zatím však nehlasujte, vyčkejte prosím na výzvu k hlasování.
Seznam bude průběžně aktualizován.


22 názorů

teeB
31. 08. 2022
Dát tip Gora, K3

Děkuji všem, co si přečetli moji povídku, a že jsem byl vůbec nominován do nějaké soutěže. Je fajn, že tady něco takového probíhá. 


Gratulace vítězům na bedně ... čest všem, kteří se zúčastnili:-))))


Gora
29. 08. 2022
Dát tip

Blahopřeji, Karle, teeBe, kvaji!

Všem děkujeme, zejména komentujícím a hlasujícím...


Janina6
29. 08. 2022
Dát tip

Gratuluji vítězům! Byly to hodně povedené povídky.


bixley
29. 08. 2022
Dát tip

Karle, moc gratuluji! Samozřejmě moje gratulace patří i autorům na dalších dvou vítězných místech a všem, kteří se zúčastnili. Tentokrát to bylo vše krásné počtení.


K3
29. 08. 2022
Dát tip

Děkuji všem co hlasovali. A především těm co hlasovali pro mou povídku.


Alegna
28. 08. 2022
Dát tip

1. Tam

2. Čtvrtící den

3. Papež a kardinál 

 

 


bixley
28. 08. 2022
Dát tip

1. Pozorování

2. Tam

3.  Je krásné se mít,, je krásné si žít

Povídka Pozorování mě zaujala svým novátorským trochu statistickým přístupem. Druhá povídka Tam je o úniku člověka před realitou, rovněž je specifická svým způsobem vyprávění. Třetí text zachycuje rozhovor flóry a fauny ze zajímavého pohledu a nutí k zamyšlení.


Lakrov
27. 08. 2022
Dát tip

VYBRANÉ:

1. Čtvrtící den autora kvaj: Od první stránky cítím jakési mrazení, jakési tušení obsahu... Ta zvolání (oslovení) tomu dávají spád a zvláštní náboj. Poctivá čeština, říkám si při čtení dál; trochu rozvláčná, jako za stara. Od půlky mi připadá, že už jsem to (nebo něco porobného) někdy četl, což ale může být dojem, navozený záměrně (rafinovaně?) autorem, uchopivším se takovéhoto tématu. A na konci (před odhlédnutím ke jeho jménu), jsem nucen si otřít oči.

2. Tam autora K3: Na začátku jsem se zalekl délky a ještě po prvních dvou stránkách trpím pocitem jakési rozvláčnosti, ale nejednou jsou mé obavy pryč a místo nich přichází zájem, kam až takový snově-reálný příběh může vést. Od poloviny se mi podbízejí slzy do očí a z konce mrazí...

3. Skok autora Andreina: Tušené drama s úsměvným koncem. Nádherné odlehčení dnešního chmurného dne. Přesně něco takového jsem v tuhle chvíli potřeboval číst.

 

A škoda, že nejsou čtyři bodovaná místa, protože mě velmi oslovilo taky

4. Pozorování autora tee: Hned od začátku mi to připadá, jak policejní záznam... a ono to k němu spěje, zjišťuji asi v polovině. Je to zvláštní, "suché" čtení, napsané jako by bez kouska citu, ale zároveň musím říct, že se to velice dobře čte. Má to spád a ten spád je dán tušením, že to píše podivín, možná dokonce nebezpečný podivín... A jelikož se v jeho "autobigrafickém" popisu snad i trochu poznávám, oceňuji, že rozuzlení je jiné, než že by byl (chvílemi tušeným) pachatelem. Dobrá povídka. (Trochu mi vadí jen ten zápis číslovek, ale zároveň si uvědomuji, že je to vlastně ilustrace oné poznákové mánie.)

OSTATNÍ:

5. Je krásné se mít, je krásné si žít autora Ozzozorba: Bajka vystihujíci mé dnešní pocity; možná nejen dnešní, už to pár dní trvá... Prázdno, hudba bez hudby - jednoduché, leč "neopotřebovné" slovní spojení. A opět mám pocit, že tu bajku už odněkud znám... Ale jelikož mě onen pocit povědomosti dnes navštívil již potřetí, z opisování autora nepodezřívám.

6. Papež a kardinál autora Movsar: Od začátku mi připadá, že už jsem to někde četl (možná v trochu jiné podobě, možná jinde než na Písmáku); je to možné? Ta povídka sice nezapadá do mého vkusu, ale líbí se mi ono novodobé vyjadřování zasazené do stínově naznačených kulis, oceňuji užitý novo-jazyk (jímž nevládnu), slovní spojení, přirovnání... Fotka ze současnosti, shrnul bych to. A nečekaná, říkám si při odhlédnutí na začátek ke jménu autora, jež jsem v průběhu čtení ještě neznal.

7. Spontánní barva autora Blonďaté šampaňské: Je to takové "uhoněné" (to byl asi záměr), a na můj vkus moc krátké. Čte se to celkem dobře, žadná zbytečná slova či "výhybky" od toho hlavního shonu.

8. Prak autora Andreina: Připadá mi, jako by to nemělo (jakožto povídka) jednotnou linii, je to zpočátku takové ohlédnutí, po chvíli rozhlížení a nakonec je z toho "rodinná fotka", ale číst se to dá dobře, to ano.


kvaj
25. 08. 2022
Dát tip

1. Papež a kardinál

2. Pozorování

3. Tam

Názory na jednotlivá díla jsem napsal pod texty, s výjimkou povídky Tam od K3, kterému dlužím vyjádření, ale dlužen nezůstanu.


Gora
19. 08. 2022
Dát tip

Janino, je to nepsané pravidlo (těch pár let, kdy s Lakrovem soutěž vyhlašujeme... předtím jsem se s tím zde setkala, ještě v Povídce měsíce).


Janina6
19. 08. 2022
Dát tip

Mně vůbec nevadilo, že jsou v tomhle kole 2 texty od stejné autorky. Je jen na ní, jestli jí třeba nevadí, že si tím způsobem může "rozdrobit" případné hlasy. Ale jinak to myslím není nic proti pravidlům.


Gora
18. 08. 2022
Dát tip

Vyrovnané soutěžní kolo, do nějž se vloudila chybka /stává se tak jednou za deset let!/ - dvě dílka jednoho autora, zapřičiněné změnami v redakci. Promiňte nám, vy, kdo čtete a hlasujete...

1. Tam

2. Pozorování

3. Čtvrtící den

 

Dávám tentokrát přednost delším textům, aby snesly v mém měřítku jakési srovnání... soutěž miniatur zvlášť by byla dobrá, jen už je jich zde na množství autorů a děl až dost...

Tam mi je velmi blízké výše zmíněnou generační výpovědí, pestrostí začleněných poddílek, ale zejména upřímností, která je pro autora tak typickým rysem. Dobrá práce...

Pozorování je na místní podmínky originální dílo, napínavě gradující, naznačující prozaický talent...

Čtvrtící den mě zaujal vytříbenými popisy a zvláštním, nadčasovým motivem, se kterým se tu příliš často nesetkám...

V těsném závěsu je pro mne bezchybně napsaná mini Papež a kardinál, pak /s chybkami/ Je krásné se mít...

Skok a Prak jsou nováčky v PM, tedy autorka. Čtou se velmi dobře, gramatika v pořádku - ale jako by se držela /na mě/ až příliš při zemi - tedy ve srovnání s dalšími dílky. Do závěru závodního pelotonu vbíhá Spontánní barva. Spíše črta...

 


Jamardi
11. 08. 2022
Dát tip

1. Skok

2. Tam

3. Pozorování


K3
10. 08. 2022
Dát tip

1. Pozorování

2. Čtvrtící den

3. Papež a kardinál

Při čtení mě Pozorování nejvíc zaujalo. Téma systematického pozorování a zapisování něčeho, mi je blízké. Druhou povídku jsem četl dvakrát, líbí se mi tajemno a jazyk jakým je napsaná. Papež... právě ta stejnojmenná část je bravůrně napsaná.  


Janina6
09. 08. 2022
Dát tip

Jako obvykle se mi hlasuje těžko… protože, jak už tu několikrát zaznělo, miniatury by si nejspíš zasloužily samostatnou soutěž. Jak chcete srovnávat několikastránkový ucelený příběh – povídku s něčím takovým, co píše třeba Movsar? Tedy s jeho vybroušenými drobnůstkami, střípky, „postřehy“, jak to nazval nějaký čtenář? Tohle se prostě srovnávat nedá… No a ke všemu mám jako obvykle na tři místa čtyři, možná pět hlavních kandidátů... Takže vybírám, ale předem se omlouvám těm, na které se nedostane. Jedna povídka mě nadchla svým příběhem, i když je napsaná poměrně běžným, „obyčejným“ stylem. Jiná naopak zaujme vybroušeným jazykem, ale samotnému ději jako by něco chybělo. A kde mám pocit, že se snoubí obojí – originální styl i příběh – tam jde ve skutečnosti o mini minipovídku… No nic. Nechám obecných řečí a budu hlasovat. Podrobnější komentáře jsou u soutěžních textů.

1. Je krásné se mít, je krásné si žít

2. Tam

3. Pozorování

S těžkým srdcem jsem „bramborovou medaili“ nechala pro Čtvrtící den. Nebo pro Papeže a kardinála, kteří by rozhodně vyhráli tu soutěž miniatur, kterou tu nemáme. Tak pardon.


1. Tam

2. Čtvrtící den

3. Je krásné se mít, je krásné si žít


Takže: 

1.  Papež a kardinál

2.   Pozorování

3.    Je krásné se mít, je krásné si žít


1.       Papež a kardinál

-          Tohle dílko je v tomto soutěžním kole nejdál; oceňuji, že autor přichází neustále s novými nápady a některé jeho obrazy jsou více než povedené (háže vzduchem evangelium pro ženy…jedna je jak proutek, druhá tuční pro bič…  řekne ta tlustá, má přehled a organizačního ducha skrytého v břiše…  to hoši z kadeřnictví pro pány se smějí jako osmačky před šulínem), umně kombinuje fantaskní, snové motivy se záblesky reality, která se nedá překrýt časopisem ani dlouhými šaty…

2.       Pozorování

-          Slušně napsáno; zajímavý a dobře zpracovaný námět. Díky všímavému pozorovateli se dozvídáme leccos ze života zavražděné, třeba i to, že měla velká prsa. Jde se do detailu. Příběh je vystavěn na mottu, že „Paměti se nedá věřit.“ Aneb co je psáno, to je dáno. Postava vypravěče je originální. Možná ale – nebylo by zajímavější, kdyby se jeho popis třeba od skutečnosti lišil, byl v rozporu, a zdůraznila by se tak jeho odlišnost? Asi nejsem sám, kdo čekal větší kolotoč na konci, možná nějaký zvrat, ale nevadí.

3.       Je krásné se mít, je krásné si žít

-          Originální dílko, někdo by třeba řekl bajka. A proč ne, ta obsahuje vždy nějakou moudrost, univerzální platnost, a to tu je. Zároveň je to však sdělováno s lehkostí, kterou obzvlášť oceňuji.

 

-        Dále mě zaujaly Spontánní barva (zajímavá miniatura, ale přišlo mi, že nakonec vyzněla trošku do ztracena) a Skok (oceňuji hlavně autentické a dobře napsané dialogy).

Prak; není to špatný (věčně se opakující) návrat do dětství, místy příliš popisné. Tam – velice dlouhá povídka, do které jsou navíc vloženy básnička a příběh; za mě je nejlepší text psaný kurzívou, tedy jakýsi autorský monolog, který hlavně na začátku zkoumá smysl psát, pokud je to hlavně do šuplíku, je to pošetilost, snaha o únik od reality, něco víc…? To jsou jistě pocity, které zažívají mnozí z nás. Povídka má zcela jistě silné autobiografické motivy a lze chápat jako generační výpověď. Čtvrtící den – má v sobě zajímavé motivy, které jsem si ale nebyl schopný nějak smysluplně poskládat.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru