Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dýka a meč

02. 08. 2022
11
25
500

Kamimura a Nanako usedli k čaji. Mlčky srkali senchu, která jim hořkla v ústech. Jeden pár očí hledal odpověď v druhém. Zůstávali nehybní jako staré sochy určené k likvidaci.

Jejich osud se naplnil. Jak dnes zpravil Kamimuru Okida, ctihodný sekretář, generál Sató zemřel.

Bylo to jako rána z čistého nebe.

Sató byl velkým bojovníkem a ti by měli umírat v boji, a ne nad miskou otrávené rýže.

Kamimura si nepřipouštěl nic jiného, než že se odebere za svým velitelem. Samurajská čest vážila víc než zlato, víc než láska.

„Jsi připravena?“

„Samozřejmě,“ odvětila Nanako.

Odložila kalíšek s čajem. V ruce se jí blýskla dýka, kterou si prořízne hrdlo. Nejdřív si však sváže kotníky provázkem, aby nezemřela v necudné poloze.

Kamimura si povzdechl. Obdivně si prohlédl krásnou ženu, která vždy stála po jeho boku, než tasil meč, jehož ostří odrazilo zapadající ústa slunce. Poklekl a obrátil ho proti sobě.

„Sbohem, lásko,“ zašeptal Kamimura.

„Sbohem. A na brzkou shledanou.“

Kamimura prudce nalehl na meč, který mu protnul břicho jako hejno vlaštovek. Beze slova se sesunul k zemi. Mlátil sebou v nelidských křečích, z úst mu vytekl čůrek krve.

Když jeho pohyb ustrnul, Nanako pozvedla dýku. Teď nastala její chvíle.

Pečlivě si z kotníků odřezala provázky.

Rozkošnicky se protáhla. Poté šla otevřít dveře.

Už na ni čekal ctihodný sekretář Okida, kterému se vrhla kolem krku.

„Jak se daří generálovi?“

Pokud vím, těší se pevnému zdraví,“ zazubil se Okida. „Máš sbaleno?“

„Samozřejmě.“


25 názorů

děkuji :)


Díky za zastavení. ;-)


bixley
23. 08. 2022
Dát tip

Bohužel tak to na světě chodí, i když to nemusí mít tragické následky. Hezky zpracované.


K3
18. 08. 2022
Dát tip

I ty jedna Nanako... 


:) :( :)


a pak věř ženské:-))))

 


annnie
03. 08. 2022
Dát tip

:) :) :)


Snad tě nepobavila samurajova smrt...? ;-)


Zvyk je zvyk, tak co... ;-)


annnie
02. 08. 2022
Dát tip

Pobavený tip a.


Jamardi
02. 08. 2022
Dát tip

Tak lehkomyslně si nalehnout na meč!


Kočkodan
02. 08. 2022
Dát tip Biskup z Bath a Wells

Meč mu zajel do břicha,

Kamimura dodýchal,

nemějme ho za pako,

jenom chudák „skvostně“ nalít,

ze zprávy měl po klidu,

nemůžeme Nagako

a milence Okidu

 za jednání prostě chválit.

 

Tvoje dílko se mi naopak OPRAVDU líbilo. (decentní smajlík)


Drahý Kritiku, velice si vážím každé kritiky, pokud tedy není úplně mimo, a to tato není. Chybu jsem již opravil a jdu hledat vhodnou wakizaši, abych se rituálně zasebevraždil...


Tak tak... A pořád za nima lezem... :-))


Kamamuro, máš recht. Jako vždycky.


Děkuji, odborníci japanologové, já jsem si samozřejmě nastudoval, jak se samurajové sebevraždili... ale zde bych vypíchl tu skutečnost, že povídka není nutně od toho, aby vše popisovala podle reality, zkrátka to není encyklopedie a rozhodně nebylo cílem tento mechanismus popisovat do detailu, o to tam nešlo. Ale jak uvádíš, jde spíš o tu ženu a tak...

Erekce pod svými dílky nezakazuji.


Kamamura
02. 08. 2022
Dát tip

Tohle si zaslouží menší resu-erekci!


Hmm... ještě, že se jedná o fiktivní příběh.

Vytknul bych jistou zmatenost kulturních apropriací - na meč (gladius) nalehávali římští vojevůdci. Hagakure (napsaná ovšem v hlubokém, staletí již trvajícím míru) ukládá samurajům rozříznout vlastní břicho dvěma řezy - zleva doprava, a zezdola vzhůru. Poté jim zpravidla uťal hlavu sekundant, protože taková nechutnost je prostě příliš i pro otrlé nátury. 

Po importu amerického kapitalismu skrze válečné loďstvo admirála McArthura (počátek období Mejdži, 1868) vyšla tato nádherná, starobylá tradice definitivně z módy - vžilo se euroamerické mávnutí rukou, které je jak méně traumatizující, tak i méně náročné na lidské zdroje. 

Na druhou stranu, abych jen nekritizoval, je nutno ocenit realistické vylíčení jemných nuancí i filigránské složitosti ženské psýchy - tu autor vystihl dokonale!


Biskup z Bath a Wells
02. 08. 2022
Dát tip Lady de Winter

anebo Kamamury... ;-)


Aru
02. 08. 2022
Dát tip

duch Kamimury bloudí za bezměsíčných nocí kolem domu Nanaky ;)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru